Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#269449
Ik had een vraagje, Ik geef Kai sinds een tijdje (2dagen, maar hij heeft gisteren helemaal niet gegeten) 1 keer per dag eten en de hond van mijn moeder ( voor alle duidelijkheid ik woon nog bij mijn moeder, ben nog maar 21) 2 keer per dag, omdat ze nogal zeurt als ze geen eten krijgt, maar nu heb ik haar nog geen eten gegeven (normaal krijgt ze om 7 uur) en ze heeft maar even gezeurd, maar nu is ze het vergeten. Dus ik dacht als mijn moeder er niet is geef ik haar ook 1 keer per dag eten. Want mijn moeder die vind het zielig om haar maar een keer per dag eten te geven dus als mijn moeder in Nederland is dan zal ze wel gewoon 2 keer eten krijgen dit is toch niet erg.
#269475
Nee hoor, maar het zo nog beter zijn als je tegen je moeder zegt dat ze nu gewoon 1 x per dag eet, en dat ze daar nu aan gewend is .
Het zeuren op eten ligt namelijk aan de instelling van de mens, als je er geen aandacht aan schenkt doet ze het binnen een paar dagen niet meer (vragen om eten)
#269477
Laura2004 schreef: Ja, ik negeer het wel maar mijn moeder vind het zielig voor haar hond, dus die zal wel twee keer blijven geven. Als mijn moeder in Spanje is dan geef ik haar (Sarah) maar 1 keer te eten.
Ik bedoel dus dat de hond van je moeder aan 1 keer voeding gewend is tegen de tijd dat je moeder terug is, dus als je je moeder dat verteld , dat ze er aan gewend is , dan laat ze het misschien ook bij 1 keer per dag
#269481
sylvia schreef: Nee hoor, maar het zo nog beter zijn als je tegen je moeder zegt dat ze nu gewoon 1 x per dag eet, en dat ze daar nu aan gewend is .
Het zeuren op eten ligt namelijk aan de instelling van de mens, als je er geen aandacht aan schenkt doet ze het binnen een paar dagen niet meer (vragen om eten)
Mijn moeder vind het zielig, als het aan mijn moeder lag zou Sarah ook het dubbele eten van wat ze nu eet, omdat ze ziet dat Kai zoveel krijgt (hij weegt ook 12 kilo zwaarder). Ik laat de honden ook alleen maar vasten als mijn moeder er niet is, want zij kan dat gewoon niet. Zij weet ook verder niet veel van barfen, ik regel dat allemaal, ik maak de menu's enzo( mijn moeder mag de pens in stukken snijden). ;)
Dus ik vind het al best dat ze haar hondje laat barfen, die was nl al zes jaar toen ze begon.
Ik wilde dus alleen weten of het heel erg is als ze soms 1 keer per dag eet en soms 2 keer.
#269485
sylvia schreef: Ik bedoel dus dat de hond van je moeder aan 1 keer voeding gewend is tegen de tijd dat je moeder terug is, dus als je je moeder dat verteld , dat ze er aan gewend is , dan laat ze het misschien ook bij 1 keer per dag
Ik zal het proberen, maar ik betwijfel het.
#269489
Laura2004 schreef: Mijn moeder vind het zielig, als het aan mijn moeder lag zou Sarah ook het dubbele eten van wat ze nu eet, omdat ze ziet dat Kai zoveel krijgt (hij weegt ook 12 kilo zwaarder). Ik laat de honden ook alleen maar vasten als mijn moeder er niet is, want zij kan dat gewoon niet. Zij weet ook verder niet veel van barfen, ik regel dat allemaal, ik maak de menu's enzo( mijn moeder mag de pens in stukken snijden). ;)
Dus ik vind het al best dat ze haar hondje laat barfen, die was nl al zes jaar toen ze begon.
Ik wilde dus alleen weten of het heel erg is als ze soms 1 keer per dag eet en soms 2 keer.
Nee hoor dat is niet erg (1 en soms 2 keer)
#269495
Whahaha, ik herken dit verhaal zo duidelijk.
Met mijn moeder is het precies het zelfde.
Al went ze al steeds meer aan het idee, ze kan het toch niet laten de honden iets te geven als ze zielig doen. Ze weten ook precies bij wie ze moeten zijn daar voor. ;) Bij mij en de rest van het gezin doen ze dat namelijk niet.
Wat misschien helpt tegen het 'zeuren' is niet op vaste tijden eten geven. Om toch maar even een 'tip' te geven.
Door Francisca
#269510
Hier is er 1 heel zielig aan het doen ;D We zijn Mika aan het omschakelen naar 1 keer eten op een dag. En hij is in de war!! ::)
Maar ik vind het niet zielig hoor :o ;D Het gaat juist heel goed nu, kleine stevige drolletjes en niet meer zoveel, nee wij gaan lekker zo door en wie weet in de toekomst dat meneertje ook nog mag vasten. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door