Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Naomi25
#2693277
Hallo!

Ik wil (weer) gaan overstappen op vers, nu op kvv.
Mijn kat eet slecht in zit slecht in zijn velletje. Ik ga zondag een bestelling plaatsen en die komt dan als het goed gaat donderdag binnen.
Voor de tussentijd heb ik wat rundvlees, kip, hart en smuldier kip, vlees en hart gekocht.

Nu wilde ik even wachten met een kitten tot over een maand of twee, maarja dan word je verliefd op die grote oogjes die je aanstaren en ga ik morgen mijn nieuwe huisgenootje halen ::)

Ten eerste is het beter voor de kitten om meteen over te gaan op vers? Of om de overstap wat later te maken omdat hij natuurlijk ook erg aan zijn nieuwe huisje moet wennen?
Kan het kwaad voor de kitten om een week alleen bovenstaande te eten?

Alvast bedankt!
Door NoaKaj
#2693631
Ik heb vorig jaar een kitten radicaal overgezet en die had na twee dagen een forse verstopping. Ik zou het nu dan ook langzamer doen, mengen met het voer dat ie gewend is (de brokken kun je gelijk weglaten). Ik zou gaan mengen met het voer dat ie uiteindelijk gaat krijgen, niet smuldier voor tijdelijk. Af en toe wat rauw kan natuurlijk, dan went ie er ook aan. Ik zou geen smuldier gaan geven, dan moet ie twee keer overstappen in korte tijd en dat met de stress van een verhuizing erbij.
Door Martine-Tom
#2693699
NoaKaj schreef: Ik heb vorig jaar een kitten radicaal overgezet en die had na twee dagen een forse verstopping. Ik zou het nu dan ook langzamer doen, mengen met het voer dat ie gewend is (de brokken kun je gelijk weglaten). Ik zou gaan mengen met het voer dat ie uiteindelijk gaat krijgen, niet smuldier voor tijdelijk. Af en toe wat rauw kan natuurlijk, dan went ie er ook aan. Ik zou geen smuldier gaan geven, dan moet ie twee keer overstappen in korte tijd en dat met de stress van een verhuizing erbij.
Smuldier is gewoon rauw hoor ;)
Ik zou gewoon gelijk over gaan, hier ook gedaan en geen problemen gehad, ondanks dat Doki oh zo gevoelig op zijn darmen was volgens het asiel :biggrin2:
Kijk wel even goed naar je % die je wil gaan geven, en ook incompleet is voor een korte overbruggingsperiode geen drama, maar ik zou wel zo snel mogelijk een goed menu in elkaar draaien.
Door hannabelgje
#2693994
Ik ga ook altijd meteen over bij een nieuw kitten. Ze doen het allemaal nog hier.  Wel begin ik dan met kvv en pas na een paar weken op barf.
Door NoaKaj
#2694033
Ja ik weet dat Smuldier rauw is. Maar je krijgt dan 2x een overstap, eerst Smuldier en dan de andere KVV.
Door Martine-Tom
#2694036
NoaKaj schreef: Ja ik weet dat Smuldier rauw is. Maar je krijgt dan 2x een overstap, eerst Smuldier en dan de andere KVV.
Dat is geen overstap hoor, tussen kvv's kan je gewoon afwisselen niks mis mee, juist heel goed om af te wisselen.
Door Naomi25
#2694309
Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb de kleine gehaald en hij is echt super Schattig!
Ik heb hem vanmiddag wat vlees aangeboden, hij likte er wel wat aan maar at het niet op.
Vanavond weer wat aangeboden: rundvlees en hart.
Hij ging eerst zoeken naar de brokjes. Liep toen weer naar het vlees, likte en liep weer te zoeken naar de brokjes.
Uiteindelijk toch maar aan het vlees begonnen en hij kauwde gelijk alles weg.
Hij leek nog meer honger te hebben dus heb ik hem nog wat rund en haring aangeboden. Ook dat ging gelijk op.

Dus tot nu toe gaat het helemaal goed! Nu nog even wennen aan de kat en de hond...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door