Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door inni
#2693889
IK dacht eergisteren een vlo op Berre gezien te hebben, goed nagekeken en verder niks gevonden (ik zag nog nooit een levende vlo) geen poepjes en al zeker geen beestjes. Berre heeft dan wel lange haren maar is wit.
Gisteren riep de dochter in paniek, "hier sprong een beestje op 't bureau" ze had er haar boek opgegooid en 't wasidd een klein zwart beestje met lange achterpoten. Ik had maandag al alle dekens en kussens in huis gewassen, gisteren nogeens met flink wat schoonmaakazijn erbij, alles gestofzuigt, gedweild met sterk azijnwater en de stoffen stoelen van de dochters buiten bespoten met een omgevingspray van Beaphar ('t enige wat ze in de dsz hadden). Alle propere dekens en kussens zitten buiten in dichtgedraaide plastiek zakken en Berre moet nu op witte badlakens liggen zodat ik alles goed in 't oog kan houden. Vanmorgen weer een kleine vlo dus ik heb hem om half 7 helemaal in 't water gezet maar niks zwarts gezien en hem dan maar ineens gewassen. deze voormiddag bij de da langs geweest en advantix pipetten meegenomen (dik tegen mijn zin want Berre was van Frontline elke keer aan de diaree maar op een vlooienplaag zit ik ook niet te wachten)

Voor de omgeving een Bolfo Fleedgard Fogger. Heeft iemand daar ervaring mee??
De pipetjes mag ik nu nog niet geven omdat ik hem pas gewassen heb.

Ik ben bijna gek als ik denk aan die kleine vieze gasten. Berre zat vanmiddag ook flink op een achterpoot te bijten, hij is dus gebeten, die heb ik gedept met azijn en voorlopig blijft hij eraf.


Iemand nog goede raad???  stukje vlooienband zit in de stofzuiger en 1 stuk heb ik in een keukenpapiertje onder zijn bench gelegd.
Door inni
#2694159
Ik begin precies weer wat nuchterder te denken (daarstraks was ik  danig in paniek, ik heb op 't ogenblik ook niet echt veel meer nodig om te :naughty:), 'k ga wachten met de pipetten, 't andere spul zou enkele maanden werken, zie ik over enkele weken weer 1 of meerdere vlooien kan ik nog de pipetjes gebruiken. 'k Vind 't zo'n zonde om Berre nu mogelijk ziek te maken.............net nu hij al 10 maanden zonder problemen is. ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#2694169
enkel ervaring met Advantix, en die was niet goed (bij Binno, huidreactie :-X )

als het maar één of twee vlooien zijn dan misschien 'gewoon' die enkelingen proberen te pakken te krijgen
en alles goed stofzuigen, misschien loopt het verder zo'n vaart niet en zijn het overlopertjes die hij onderweg opgepikt heeft :-\

met zo'n gevoelige hond als Berre zou ik inderdaad toch niet zo snel het groffe geschut bovenhalen denk ik :-\ ;)
Door inni
#2694194
Ik durf de pipetjes nu nog niet te geven, voor de slaapkamers haal ik ook nog zo'n bom. Ik ga een muur creeren met vellen plastiek zodat de traphal afgesloten blijft (een hoge ruimte zou de werking flink verminderen volgens de da) als ik dan nog wriemelaars zie denk ik dat ik 't groffe geschut inzet.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door