Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door misspetra
#2693744
Hoi allemaal,

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Petra 45 jaar, en getrouwd en 3 kinderen.
We hebben een boomer van 11 jaar en sinds 3weken een bouvier pup die nu 11 weken is.
Vanuit de fokker heb ik RC meegekregen. Ik dacht een goede brok, niet dus!
Het was gewoon niet normaal, constant diaree en vieze enorm stinkende winden...
Toen kon ik mij herinneren dat mijn vader vroeger zl kvv gaf. Met hem overlegd en me gaan inlezen.
Maar ppfff wat valt daar veel over te lezen en wat zijn er veel meningen.

Ik ben redelijk onzeker of ik het wel goed doe en maak me zorgen om Harley de pup.
Hij weegt nu 7.1 kilo en groeit waanzinnig hard, miss wel te hard.
Ik haal de kvv bij de Wico Roermond alsook smulvlees en rodi.
Wico vertelde mij dat ik een kvv compleet koop, er staat echter op de verpakking tweevoudige vleesvoer.
Wel met vers bot en spiervlees, pens en kip....dit is toch niet goed of vergis ik me.
Ik lees zoveel dat ik het echt even niet meer weet en schrijf dit echt met tranen in mijn ogen....
Heb al eerder twee boefjes gehad met huidproblemen en wil dit niet meer meemaken.

Las ergens hier de voeding van Darf en versvoer....echt wel goede complete voeding moet zijn...en een van de goed betaalbare..echter als ik uitreken wat Harley zal gaan eten kan ik dit echt niet betalen...wil echt zo graag goed doen binnen mijn beurs..:-(.
Ook vind ik hem broodmager....ben begonnen met 5% ..toen 7 en 8% en vandaag naar 10% gezet. Hij blijft dun...kan echt goed zijn ribben voelen...verder levendig..eet goed..nog niet helemaal zindelijk maar een schat van een beest.
Dus als ik 10% moet blijven voeren is dit best kostbaar....zal al te denken aan darf en evt rodi met smulvlees gemixt. Maar heb gewoon het gevoel dat die te snel groeit door wellicht die kunstmatige toevoegingen..

Heb me hier aangemeld omdat ik het hier een super forum vind met super veel info....wil iedereen daarvoor bedanken!

Sorry voor mijn miss onsamenhangend verhaal....

Alvast bedankt voor de reacties

Gr
Petra
Laatst gewijzigd door misspetra op do 13 jun 2013, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door celuna
#2693758
Darf zou inderdaad een goede optie kunnen zijn, vanwege de prijs zou je het kunnen afwisselen met lotgering? Dat is niet mijn favoriete kvv maar het heeft een natuurlijke calciumbron en geen premix en is wat fijner voor je portemonnee. 
Je zou je ook kunnen inlezen en overstappen op barf, dat weet je wat je voert in  welke verhouding en bepaalt zelf de prijs/kwaliteit. 
Door M@rina
#2693760
Welkom hier Petra!

Hé bah, dat is helemaal niet leuk die onzekerheid :( je zou gewoon volop moeten genieten van je pup.

Darf en versvoer zijn echt goede kvv's wellicht voor jou wat aan de prijzige kant, maar denk ook aan DA kosten die je bespaard als je pup rustig kan groeien en goede ontlasting heeft bijv.

Ik zou proberen duurdere kvv af te wisselen met de goedkoperen. Van Smuldier kan je bijv. wel de enkelvoudige kip geven dat zijn gemalen kipkarkassen zonder verdere toevoegingen. Een ander merk waar je eens naar zou kunnen kijken is Tamro vrij nieuw op de markt  er zijn redelijk veel verschillenden diersoorten(rund 2,65, lam 2,95, paard 2,65, geit 2.95, eend 2,65 kalkoen 2,65 allemaal per kilo) en de verhoudingen qua bot, spiervlees en orgaan zijn vrij goed ( ik ken het merk zelf niet alleen van internet. Op een ander forum zijn een paar mensen dit aan het proberen, ik kan hen vragen hoe het ze bevalt).
Deze merken afwisselen met Darf en Versvoer dan doe je het eigenlijk hartstikke goed voor je portemonnee en voor je pup!

Nu investeren in je pup levert echt voordeel op in de toekomst zeker bij een grotere hond. Bedenk ook dat hij niet zoveel blijft eten als dat hij nu doet.

Succes!
Door M@rina
#2693761
[quote="misspetra"]
Vergeten erbij te vermelden dat Harley ook 1x p/w zalm compleey van Alaksa krijgt.

Gr Petra
[/quote]

Lees deze net pas, maar als je 1x per week vis wilt geven kan je beter naar de markt gaan en vragen om afsnijdsel van vette vis. Is heel goedkoop en nog veel lekkerder dan Alaska zalm
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2693762
Over Lotgering wordt gezegd dat het een vrij vette KVV is.
Ik heb die ervaring helemaal niet, er zijn ook vele leden die tevreden zijn over Lotgering.
Ik wissel zelf Darf eko af met Lotgering totaal met wild en Lotgering totaal met pens.
Verder af en toe een paar kippennekken of eendennekken.
Zeer betaalbaar op deze manier en de hond doet het er super op.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 13 jun 2013, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door misspetra
#2693765
[quote="M@rina"]
Welkom hier Petra!

Hé bah, dat is helemaal niet leuk die onzekerheid :( je zou gewoon volop moeten genieten van je pup.

Darf en versvoer zijn echt goede kvv's wellicht voor jou wat aan de prijzige kant, maar denk ook aan DA kosten die je bespaard als je pup rustig kan groeien en goede ontlasting heeft bijv.

Ik zou proberen duurdere kvv af te wisselen met de goedkoperen. Van Smuldier kan je bijv. wel de enkelvoudige kip geven dat zijn gemalen kipkarkassen zonder verdere toevoegingen. Een ander merk waar je eens naar zou kunnen kijken is Tamro vrij nieuw op de markt  er zijn redelijk veel verschillenden diersoorten(rund 2,65, lam 2,95, paard 2,65, geit 2.95, eend 2,65 kalkoen 2,65 allemaal per kilo) en de verhoudingen qua bot, spiervlees en orgaan zijn vrij goed ( ik ken het merk zelf niet alleen van internet. Op een ander forum zijn een paar mensen dit aan het proberen, ik kan hen vragen hoe het ze bevalt).
Deze merken afwisselen met Darf en Versvoer dan doe je het eigenlijk hartstikke goed voor je portemonnee en voor je pup!

Nu investeren in je pup levert echt voordeel op in de toekomst zeker bij een grotere hond. Bedenk ook dat hij niet zoveel blijft eten als dat hij nu doet.

Succes!
[/quote]

Dank je voor je antwoord. Het zit me echt hoog....wil het gewoon goed doen.
Denk toch dat ik eens ga bestellen op Darf en versvoer...de smuldier kip heb ik al ingeslagen maar nog niet durven geven omdat die niet compleet is..
Mijn DA vond het geen goed plan om nu al over te stappen..brokken tot een jaar en dan kvv....maar ik weet zeker nadat ik hier heel wat uurtjes gelezen heb dat kvv veel beter is. Enn ik weet wat het is om een hond te hebben met huidproblemen..wil dit echt niet meer meemaken...wat zielig was dat zeg.
Lotgering vraagt erg veel bezorgkosten, ik woon in limburg.

Mag hij dan nu al visafval eten?
Hij schrokt enorm....
Vanmorgen trouwens minder...er zal in ene wel een stuk meer eten in die bak hahahs....

Thanx
Petra
Door misspetra
#2693778
[quote="misspetra"]
Oww dat wist ik niet...ik woon in een dorpje dicht bij Roermond..dus Venlo en Buggenum is goed te doen.
Dank je voor het meedenken.

Gr
Petra
[/quote]

Sterker nog, ook in Swalmen :-)
Dat is echt heel dichtbij..

Thanx
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2693780
[quote="misspetra"]
Sterker nog, ook in Swalmen :-)
Dat is echt heel dichtbij..

Thanx
[/quote]

Nou dat zou mooi zijn.
Ik haal ook bij een verkooppunt, dat is dan wel ietsje duurder, maar dat vind ik niet erg.
Door misspetra
#2693785
[quote="Lazy Garfield"]
Nou dat zou mooi zijn.
Ik haal ook bij een verkooppunt, dat is dan wel ietsje duurder, maar dat vind ik niet erg.
[/quote]

Nee idd anders zou ik geloof ik 13 euro bezorgkosten moeten betalen..
Door misspetra
#2694041
[quote="Lazy Garfield"]
Nou dat zou mooi zijn.
Ik haal ook bij een verkooppunt, dat is dan wel ietsje duurder, maar dat vind ik niet erg.
[/quote]

Lazy ik heb gebeld en 1 krat van 18kg kost 45 euro.
Dat vind ik dan toch erg veel...
Wat betaal jij als ik vragen mag?
Door chiva
#2694066
Das erg duur  :-X :-X , oke als verkooppunt verdien je niets op lotgering , dus moet je er wel wat op doen.

In de buurt van Roermond zijn ook verkooppunten van Kivo, heeft ook genoeg variaties en kosten rond de € 2,25 een kilo.
De zalm kan je eventueel ook van Kiezebrink geven , eventueel als je geen verkooppunt van Kiezebrink in de buurt kunt vinden,  kan je dat bij Caroba.nl bestellen, leveren vanaf € 25,00 gratis.
Darf zou je daar ook mee kunnen bestellen

Ze hebben sinds kort ook een eigen merk, waarmee je leuk kan afwisselen.
Combineer zoveel smaken en merken als die je kan krijgen en je hondje krijgt echt geen tekorten, ook de smuldier kip kan je met een gerust hart geven.
In een week komt je hond echt geen tekorten, daarna heb je misschien genoeg variatie in huis om af te wisselen.

Hier komt er persoonlijk geen brok in, ze groeien hier mooi geleidelijk op vlees.
De jongste nu net 15 maanden , had in het begin ook rond de 10% nodig, en nu met 15 maanden en 55 kg zit hij op ongeveer 3% .
De teef had al snel genoeg aan 2% en zit nu al jaren op maar 1,25% per dag.
Door misspetra
#2694086
[quote="misspetra"]
Lazy ik heb gebeld en 1 krat van 18kg kost 45 euro.
Dat vind ik dan toch erg veel...
Wat betaal jij als ik vragen mag?
[/quote]

Toch ook nog buggenum gebeld:....daar kost 18 kilo 31,50
gelijk 2 kratjes besteld. ?..

Nog bedankt voor de tip
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door