Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andrevanes
#2687291
Freia is begin April voor het laatst loops geweest en waarschijnlijk omdat dit voor haar de eerste keer is dat ze loops is geworden zonder dat ze een nestje heeft gehad denkt ze dat ze zwanger is.
Niet dat ze ieder jaar een nestje heeft gehad, maar ze sloeg ook vaak haar loopsheid een jaartje over.
Ze heeft zelfs af en toe haar temp verlaagd naar 36,4.
De eigenaresse en ik vinden dat dit niet goed gaat en we hebben samen besloten dat ze a.s Donderdag gecastreerd wordt.
Willen jullie ook voor haar duimen????
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2687396
Is het niet beter te wachten tot haar hormonen in de rustfase zijn?
Ook heb ik weleens gehoord dat castreren bij schijnzwangerschap het teefje aantrekkelijk blijft ruiken voor reuen, maar dat kan een fabel zijn hoor !
Door andrevanes
#2687731
de Meiden schreef: Is het niet beter te wachten tot haar hormonen in de rustfase zijn?
Ook heb ik weleens gehoord dat castreren bij schijnzwangerschap het teefje aantrekkelijk blijft ruiken voor reuen, maar dat kan een fabel zijn hoor !
Ik moet wel ingrijpen.
Ze eet zo goed als niets meer en ze is erg misselijk en ook zit er heel weinig leven meer in.
Door andrevanes
#2693586
Freia is ondertussen geholpen en het gaat geweldig met haar.
Ze zit weer vol leven en ze waakt met de andere honden mee.
Zaterdag nog even naar de da en dan gaat de pleister van de wonden en dan wordt de wond nog even gecontroleerd of die goed geneest.
Alleen eet ze maar 1 x per dag, maar ze kan het hebben.
Ze weegt nu 50 kilo en mag dus niet zwaarder worden.
Freia is nu nog even bij de eigenaresse, maar Zaterdag komt ze neem ik haar weer mee naar huis.
Weer lekker knuffelen met haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door