Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#26797
ff een vraagje,

als je een pup 3 x per dag vers voert, heeft ze dan ook 3x per dag ontlasting,
dat was bij Umi nl de eerste week wel,
eergisteren maar 2 x
en gisteren maar 1 x

was al bijna bang voor een verstopping, maar vanochtend lag er weer een normale goede drol ;D

stomme vraag misschien, maar ik heb nog nooit een pup helemaal op vers gehad, vandaar ;)
Door Janet
#26801
Als de ontlasting verder normaal is, zou ik me er niet té druk over maken. Kali poepte als pup ook maar ca 3 x per dag kleine drolletjes met 4 maaltijden (1 x lammerenmelkpap en 3 x kleine maaltijden vers). Inmiddels is dat nog maar 1 á 2 x per dag kleine beetjes.
En je houdt je honden schraler dan ik Kali, dus ik denk dat Umi met 'haar' hoeveelheid voedsel precies toe kan.
Laatst gewijzigd door Janet op za 29 nov 2003, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#26802
crutz,

Vlees, rauw vlees word voor 95 % verteerd.
ene zeker McCay heeft in 1943 "uitgevonden" en genoteerd dat honden die enkel op rauw mager vlees gevoerd worden slechts een maal per week moeten ontlasten.

Ik zou denken hoe minder eruit komt, hoe vollediger de vertering en ik zou me zeker geen zorgen maken in jouw geval.
gr
roger.
Laatst gewijzigd door roger op za 29 nov 2003, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#26934
ok, bedankt,

kijk van de volwassen heren weet ik het wel
maar die voer ik ook maar 1x per dag (op de vlees dagen), ok sochtends een mini gft hapje of fyto, maar max 125 gram, dus das niks

maar omdat ze de eerste week zo netjes 3x poepte op 3x voeren ging ik me hier ineens over verbazen (en dus extra lang buiten blijven omdat ze volgens mij nog moest poepen ;))

ontlasting is verder goed, ze had alleen van de week ff wat brokjes gejat (de puppy brokjes van de fokker) en daar was ze dus op aan de sch*t :-X
Door diana
#35219
owww nou... als ze hier 3 dagen niet gepoept zouden hebben zat ik al bij de d.a hoor!
ze poepen hier 1 a 2x per dag.
maar de hoeveelheid kan per keer in een koffiekopje...
Door crutz
#35263
[quote="diana"]
owww nou... als ze hier 3 dagen niet gepoept zouden hebben zat ik al bij de d.a hoor!
ze poepen hier 1 a 2x per dag.
maar de hoeveelheid kan per keer in een koffiekopje...
[/quote]

niet 3 dagen niet (dan zat ik ook al bij de DA ;))
maar van de ene op de andere dag van 3x naar 1x per dag
Door debbymuch
#36766
met brokken heb je dat ook ,ze poepen als pup zo'n 5 keer.
nu met vers is het stukken minder,en kleinere hoeveelheid.

werd me ook in de dierenwinkel vertelt,dat versvoer bijna helemaal word opgenomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door