Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2693150
TICKLESS PET - ULTRASONE TEEK EN VLO VERJAGER VOOR HUISDIEREN

Dit kleine electronische apparaat, dat als een hanger aan halsband of tuig bevestigd kan worden, is de ideale oplossing om teken en vlooien weg te houden bij honden en kattten. Ecologisch verantwoord, niet giftig en zonder contra-indicaties.

TickLess Pet werkt niet met chemische stoffen of geurtjes, maar werkt met ultrasone geluidsgolven, onschadelijk en niet waar te nemen door zowel mens als dier, maar zeer storend voor teken en vlooien. Deze worden verjaagd en ook preventief op afstand gehouden.

Speciaal geschikt voor dieren die verzwakt zijn door ziekte of ouderdom, dieren waar kinderen mee spelen, voor puppies en kittens, drachtige en zogende dieren. Effectieve werking binnen een straal van 1,5 meter. Dit is een klein product, geen speelgoed, wees alert met kinderen!

Gebruik:
- Verwijder het plastic lipje om de reeds geplaatste (niet vervangbare) lithium batterij te laten werken. Het lampje knippert 4x ter indicatie dat het apparaat werkt. Zodra het in gebruik is genomen, is de levensduur van de batterij circa 1 jaar. Om te kijken of de TickLess Pet nog werkt, druk op de knop om te zien of het lampje nog brandt.
- Doe de TickLess Pet aan de halsband of tuig met de zijde voorzien van groeven richting het lichaam van het dier.
- Grootte: 40x28x15mm
#2693276
dit is dan wel weer ruk zeg maar:
Verwijder het plastic lipje om de reeds geplaatste (niet vervangbare) lithium batterij te laten werken. Het lampje knippert 4x ter indicatie dat het apparaat werkt. Zodra het in gebruik is genomen, is de levensduur van de Ticless Pet ongeveer 1 jaar.
#2693288
Nou het is relatief goedkoop vergeleken met chemische middelen en het maakt dus niet uit hoe groot je hond is? Zoiets heb je ook voor in huis tegen vliegen maar dat helpt niet echt. Ik wil het op zich wel een keer proberen. Als het werkt zou het fantastisch zijn. Je zal er wel niet mee kunnen zwemmen  :D
#2693313
goh interessant ben heel benieuwd naar ervaringen. de azwarte langharige herder van mijn ouders is al zo verdomde moeilijk te controleren.

kan mij alleen niet voorstellen dat het enkel op geluidsgolven gaat waar honden niks van merken, maar teken en vlooien wel...  ???
#2693316
Haasje schreef: Nou het is relatief goedkoop vergeleken met chemische middelen en het maakt dus niet uit hoe groot je hond is? Zoiets heb je ook voor in huis tegen vliegen maar dat helpt niet echt. Ik wil het op zich wel een keer proberen. Als het werkt zou het fantastisch zijn. Je zal er wel niet mee kunnen zwemmen :D
De Tickless pet is waterafstotend, als u huisdier gaat zwemmen of badderen verwijder dan de Tickless pet, bij ernstig nat worden kunt u hem weer droog föhnen, op een medium stand.
#2693317
petralita schreef: De Tickless pet is waterafstotend, als u huisdier gaat zwemmen of badderen verwijder dan de Tickless pet, bij ernstig nat worden kunt u hem weer droog föhnen, op een medium stand.
Oh kijk dankjewel :)! Ik dacht al van niet dus met zwemmen even dat ding af. Gelukkig drijven die gore beesten niet ook nog eens in het water :biggrin2:.
#2693800
Lida. S schreef: Wie gaat het proberen. Chivas zit ook steeds onder de teken. Het zou geweldig zijn als het helpt. Ik heb vroeger zoiets gehad tegen muizen. Dat werkte voor geen meter.
jij :P

mijn uoders hebben zo'n ding tegen muizen en mollen en die werken goed. de muizen zijn weg en de molen komen terug als de batterije leeg zijn :biggrin2:

anja (gast) zegt dat het werkt.
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... ss-pet.php
(geen idee wat voor taal overigens, op mijn werk heb ik geen geluid )
#2693869
Ik heb hier laatst al naar gekeken en op internet gaan zoeken naar reviews van gebruikers.. ben 2 "slechte" amerikaanse reviews tegen gekomen en in beide gevallen waren ze het rode lipje vergeten eruit te trekken :P
Voor de rest eigenlijk goede reviews en nog geen honden die last hadden van het geluid..
#2694529
Haasje schreef: Is er niet iemand met zo'n geluidsterkte meter :biggrin2:
Niet nodig we moeten de fequentie weten.
Ik kan helaas nergens vinden op welke frequentie dat ding werkt, ultrasoon houdt alleen boven menselijk gehoor in en dat is 20kHz, maar ja de hond kan wel tot 50-100 kHz. Dan zou dit ding voor de zekerheid boven de 100KHz moeten liggen. Dat zou het probleem niet moeten zijn, maar hebben ze dat ook gedaan?

Denk er sterk over om het voor een hond uit te proberen, alleen met water kunnen we af en toe te laat zijn ::)
Net ook weer van Kaio alleen al 20 teken verwijderd, gisteren probeerde er weer eentje zich mijn nek in te wurmen >:(
Als de honden zoveel teken hebben lopen wijzelf natuurlijk ook meer risico en we zijn toch echt vele vele malen gevoeliger voor lyme :-\
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 14 jun 2013, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door