Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2692617
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn hond. Sinds afgelopen weekend heeft hij af en toe rare buien, ik denk om het anderhalf/2 uur.
Zondag zaten we op de bank en had hij dit ook, een flinke nies waarna ik en de bank schoongemaakt moesten worden, en het was over.
Net heb ik even een filmpje gemaakt. In het begin kun je het even zien, daarna houdt hij zich in? Ik had mijn hand bij zijn hals dus ik voelde het wel.

Zit er iets in zijn neus vast? Zou dit een ziekte kunnen zijn?  Komt het van de vele pollen die in de lucht zitten?
Door charmed
#2692856
Geen idee, wie weet heeft ie wel jeuk in zijn neus? Hier niezen ze vrij veel, meestal vlak na het wakker worden of als ze heel blij zijn. Vooral Prudence, die klapt dan meestal ook met de neus op de vloer. Ik let daar nooit op verder, zie wel eens dat ze ineens de neus optrekt en niet kan niezen, maar dan even later moet ze flink niezen. Zou er niets achter zoeken. Ik moet ook wel eens niezen, zonder dat ik verkouden ben of wat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2692858
Moeilijk te zeggen  :-\ Hij kan natuurlijk z'n neus in iets gestoken hebben wat deze reactie oproept. Ik zou het even aanzien.
Door Annemarie Rijnveld
#2692920
Het komt mij vaag bekend voor, bij een vorige hond. Maar ik weet niet meer hoe of wat.  :P
Kennelijk dus iets geweest wat niet onrustbarend was, anders zou ik het mij nog wel herinneren, (hoop ik)

Ik zou het eventjes aanzien. Misschien stof of zo?
Door Lizzy
#2693151
Mij word het aan de hand van dit filmpje eerlijk gezegd niet duidelijk.... Het stikt van de pollen, dat wel. Maar ja, er kan iets in de neus zitten (hoewel ik dan meer permanente niesaanvallen zou verwachten) en het kan inderdaad ook stress gerelateerd zijn. Kun je nog eens een poging doen voor een nieuw filmpje?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2693218
Hey!!

Zul je altijd zien, ga je twijfelen, houdt het op..  :D >:(
charmed schreef: Geen idee, wie weet heeft ie wel jeuk in zijn neus? Hier niezen ze vrij veel, meestal vlak na het wakker worden of als ze heel blij zijn. Vooral Prudence, die klapt dan meestal ook met de neus op de vloer. Ik let daar nooit op verder, zie wel eens dat ze ineens de neus optrekt en niet kan niezen, maar dan even later moet ze flink niezen. Zou er niets achter zoeken. Ik moet ook wel eens niezen, zonder dat ik verkouden ben of wat.
Als hij echt zou niezen, zou ik dat prima vinden. Dit blijft echter voortduren en dan stopt hij zonder dat ik het idee heb dat er iets verandert is.
Angelique schreef: Moeilijk te zeggen  :-\ Hij kan natuurlijk z'n neus in iets gestoken hebben wat deze reactie oproept. Ik zou het even aanzien.
Annemarie Rijnveld schreef: Het komt mij vaag bekend voor, bij een vorige hond. Maar ik weet niet meer hoe of wat.  :P
Kennelijk dus iets geweest wat niet onrustbarend was, anders zou ik het mij nog wel herinneren, (hoop ik)

Ik zou het eventjes aanzien. Misschien stof of zo?
Gelukkig is dat het beste advies gebleken  ;D
henneke schreef: niezen kan ook een stress teken zijn .
Het zou kunnen, ik hoop het niet. Dat zou betekenen dat hij stress ervaart als zijn baasje thuis is..  :-\
Lizzy schreef: Mij word het aan de hand van dit filmpje eerlijk gezegd niet duidelijk.... Het stikt van de pollen, dat wel. Maar ja, er kan iets in de neus zitten (hoewel ik dan meer permanente niesaanvallen zou verwachten) en het kan inderdaad ook stress gerelateerd zijn. Kun je nog eens een poging doen voor een nieuw filmpje?
Het lijkt het meest op een omgekeerde hik, oncontroleerbaar en afwachten tot het voorbij gaat, alleen dan op de uitademing. het is gelukkig gestopt, dus een nieuw filmpje gaat niet lukken.
Ik zie ook minder pluisjes vliegen, dus denk dat het misschien toch aan de pollen lag..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door