Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#268870
Hoi,

Het is nu een (ruime) maand na de castratie van Boris en nu heeft hij dus constant honger en haalt dus onder andere de prullebak overhoop. Dit gedragsprobleem weet ik wel op te lossen, maar de oorzaak (honger) vind ik erg zielig. Weet iemand wat je ertegen kunt doen? Bestaan er bijvoorbeeld homeopathische hongerremmers?
Weet ook iemand of je de hoeveelheid voer na castratie moet verminderen als de hond te mager is? (dierenarts vind van wel, ik voer liever met de "ogen").
Door Lizzy
#268881
Minder vet vlees voeren (magerder vlees geven dus), meer gepureerde/rauwe groentes geven met bijv. wat magere kwark/yoghurt. En nee, er zijn geen homeopathische hongerremmers.... Als die er zouden zijn zou er niet zoveel overgewicht op deze wereld bestaan, denk ik....
Door Truus
#269274
Om het hongergevoel weg te nemen, geef ik de helft van wat ze eigenlijk mogen hebben en de rest aangevuld met Fytomix. Zo hebben ze toch een gevulde maag en Fitomix zet niet aan.
Door Lil
#269372
Ja, fytomix is een goed idee!
Ik zal hem inderdaad voer gaan minderen, maar hoeveel? Hij weegt op dit moment 24.5 kg (is een vier jaar oude kruising mechelaar van 60cm hoog) Hij krijgt 2% van zijn lichaamsgewicht. De dierenarts en ook fokkers zeggen dat een reu minimaal 26 kg moet wegen, maar dat ik nu wel al voer moet minderen, maar ik vind 1.5% van zijn huidige gewicht wel weer erg weinig. Ik geloof dat ik nu zo'n vrouwtje wordt dat haar hond zielig vind. :-[ Ga maar snel mijn hoeveelheden in de tabel aanpassen. ;)
Door oebaya
#269375
Toch is minder voeren van een gecastreerde hond het beste middel om te voorkomen, dat hij door de castratie dik wordt. En wel onmiddellijk laten ingaan, anders ben je al te laat. Voor mij is de regel: hoeveelheid met 1/3 verminderen na castratie, klopt dus aardig met die 1,5% in plaats van 2%.
gr.
Nicolette
Door Lil
#269527
Ben blij dat het percentage klopt. Heb nu ook alles uitgerekend en begin vanaf vanavond met de nieuwe hoeveelheden. Ik ben inderdaad bang voor een dikke hond en als hij over vier maanden nog altijd zo dun is, kan ik nog altijd iets meer gaan voeren (ze hebben me al gegarandeerd dat hij dat dan waarschijnlijk niet meer is).
Door yalla
#269606
Lil schreef:Weet ook iemand of je de hoeveelheid voer na castratie moet verminderen als de hond te mager is? (dierenarts vind van wel, ik voer liever met de "ogen").
Door castratie verminderd de snelheid van spijsvertering en moet je dus direct minder gaan voeren. Ik heb dat met mijn reu gedaan op de dag van de castratie direct een ons minder gegeven en hij is niet aangekomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door