Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2692159
Weet iemand welk vlooienmiddel het minste risico geeft bij een hond met epilepsie?
Het gaat niet om preventief gebruik, maar om een vlooienbesmetting.
De vacht is helaas te dicht om fatsoenlijk te kunnen uitkammen met een vlooien kam :(
Door charmed
#2692315
Advantage wordt het minst opgenomen in de bloedbaan. Van de andere middelen is bekend dat daar meer van opgenomen wordt in de bloedbaan. Advantage zou dan het veiligst zijn. Maar ook hierbij kunnen honden extra aanvallen krijgen. De laatste keer dat Prudence advantage heeft gehad heeft ze 3 maanden lang extra aanvallen gehad. Pas als het middel weer uit de bloedbaan is, heeft het geen invloed meer op aanvallen. Dus dat is best lang. Soms werken die middelen maar 3 of 4 weken, maar het zit zo'n 3 maand in de bloedbaan. Het risico is altijd aanwezig. En natuurlijke middelen daar geloof ik niet zo in, en ook deze kunnen extra aanvallen veroorzaken, zolang ze werkzaam zijn.

Ik zou bij het spotten van de eerste vlo, ze meteen in bad doen. Goed schuimende shampoo, dat doodt de vlooien ook. Met de stofzuiger vlooien opzuigen kan ook, wij hebben er speciale opzetstukjes voor, die als kam kunnen functioneren (niet dat onze honden zich laten stofzuigen dat is weer een ander probleem) dus mochten wij een vlo vinden, gaan ze hier in bad.
Door Bieke
#2692438
Ik zou nooit een chemisch vlooienmiddel op een hond met epilepsie durven proberen. Ik heb nu voor mijn honden bij de Baroen diatom gekocht. Maar de vlooien zijn dit jaar laat. Ik heb het nog niet gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2692633
Bieke schreef: Ik zou nooit een chemisch vlooienmiddel op een hond met epilepsie durven proberen. Ik heb nu voor mijn honden bij de Baroen diatom gekocht. Maar de vlooien zijn dit jaar laat. Ik heb het nog niet gebruikt.
charmed schreef: Advantage wordt het minst opgenomen in de bloedbaan. Van de andere middelen is bekend dat daar meer van opgenomen wordt in de bloedbaan. Advantage zou dan het veiligst zijn. Maar ook hierbij kunnen honden extra aanvallen krijgen. De laatste keer dat Prudence advantage heeft gehad heeft ze 3 maanden lang extra aanvallen gehad. Pas als het middel weer uit de bloedbaan is, heeft het geen invloed meer op aanvallen. Dus dat is best lang. Soms werken die middelen maar 3 of 4 weken, maar het zit zo'n 3 maand in de bloedbaan. Het risico is altijd aanwezig. En natuurlijke middelen daar geloof ik niet zo in, en ook deze kunnen extra aanvallen veroorzaken, zolang ze werkzaam zijn.

Ik zou bij het spotten van de eerste vlo, ze meteen in bad doen. Goed schuimende shampoo, dat doodt de vlooien ook. Met de stofzuiger vlooien opzuigen kan ook, wij hebben er speciale opzetstukjes voor, die als kam kunnen functioneren (niet dat onze honden zich laten stofzuigen dat is weer een ander probleem) dus mochten wij een vlo vinden, gaan ze hier in bad.
Bedankt voor de reacties! :-*
Jullie bevestigen mijn vermoedens.
Iets chemisch durf ik eigenlijk niet te gebruiken, en ik had al gelezen dat essentiële oliën ook een risico kunnen zijn.

Ik ga haar nu eerst maar flink wassen met een neutrale shampoo.
De Diatom vind ik zeer goed klinken, ik had er nog nooit van gehoord.
Ik heb meteen een pot besteld, dan kan ik als dat binnen is dat gaan toepassen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door