Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2691775
Basco heeft 2 kale plekken. Op zijn voorpoot 1 en op zijn kin 1.
Op zijn poot is van het likken, de haren zijn helemaal weg en het is ter grote van een 2euro stuk.
Op zijn kin is van het krabben, deze plek is geirriteerd en vochtig. Die op zijn voorpoot is nu vochtig en was vanmorgen droog, de huid is op zijn voorpoot wel rustig.

Wat moet ik met deze plekken doen? Waar kan ik het het beste mee behandelen?
Verder heeft hij geen jeuk op de rest van zijn lichaam. Basco is een hond met vele allergien en een huid die snel geirriteerd raakt.
Door renate1985
#2691892
Oke super, dank je wel!
Moet ik ook de haren eromheen weg halen? Hier hebben ze nog nooit een hotspot gehad dus heb geen flauw idee  :-[
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2691987
Als het een hotspot is zal die heel snel groter worden en is het ook natiig!!
De laatste x bij Kay een jaar of 2 geleden was de plek in de ochtend een dubbeltje en in de middag ruim een guldenmunt (om even te laten zien hoe snel dat gaat)
Als je daar te lang niets aan doet heb je kans dat je de dag daarna een hudge plek hebt
Door renate1985
#2692034
We zijn naar de da geweest en het zijn geen hotspots.
Deze plekken komen door mijten, de huid op zijn poot is rustig en was weer droog.
Ze wilde een pipet voor beide honden meegeven die ook tegen mijten, vlooien en teken werkt.
Ik heb dit niet meegenomen omdat ik eerst wil kijken of er een andere manier is ipv meteen een pipet te geven.

Allemaal bedankt en als iemand een tip heeft tegen de mijten graag!
We hebben wel honingzalf meegenomen en daar smeren we de plekken mee in.
Door tt-tjes
#2692328
Wat voor mijten? Demodex e.d krijg je niet zo maar weg. Dan zou ik toch voor een paar maanden bijv. Advocate of stronghold druppels geven en bijv probiotica om de weerstand omhoog te krijgen.
Homeopathie helpt hier niet bij.
Door renate1985
#2692329
Ja hij had het inderdaad over demodex en dan moet ik beide honden behandelen.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij de plekjes niet onderzocht heeft, alleen gekeken en geen afkrabsel ervan genomen.

Dan zit er helaas niks anders op dan toch druppelen.
Dank je wel voor je antwoord!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2692335
Geen idee of het helpt, maar bij de vogel heb ik geleerd om plekken van mijten in te smeren met vaseline.
Hierdoor verstop je de gaatjes die ze in de huid graven en krijgen ze geen lucht meer en gaan ze daardoor dood, ik weet niet of het bij honden hetzelfde werkt? Misschien iemand die er meer verstand heeft hier nog een oplossing zonder gif weet?
Door tt-tjes
#2692516
Wel vreemd dat hij met het blote oog dan mijten kan zien. Een goed afkrabsel zou ik dan toch eerst willen hebbeb voor een definitieve diagnose.
Door renate1985
#2692889
Calendula? Ik zal er eens naar kijken, vaseline heb ik liggen en zal ik er op smeren voor de nacht, baat het niet schaat het niet.

@tt-tjes hij begon al dat het niet veel nut had om een schraapsel te nemen want ook al zag je geen mijten zei dat niet veel. En Basco was te bang om dat hem ook nog aan te doen. Bij hem kan niet teveel in 1x. Hij stond met zijn staart plat tegen zijn buik, ogen groot, trillen en kwijlen dus hij was echt te bang. Gelukkig wel een goede afsluiting gemaakt met weggaan. Na aanmoediging en massage durfde hij naar de da ( man ) toe en begon hij een beetje te kwispelen en bij de assistent ( vrouw ) werd hij helemaal gek en knuffelde en zij nodigde hem uit tot springen om hem te ontspannen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door