Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door La-LoZi
#2692427
Toch heb ik nu een vraagje... Mijn levering van degomeat is net binnengekomen.. En heb de grotere stukken in m'n diepvries gedaan.. Maar de kleine kiipenmaagjes en vleugels e.d. Wil ik nu gaan portioneren...

Mijn vraag... Moet ik deze eerst helemaal of gedeeltelijk laten ontdooien??
En als jullie het opnieuw gaan verpakken doen jullie er dan een 'naamkaartje' op zodat je weet wat het is? Zoja hoe doen jullie dat?

Ik zelf heb een vrieskist...dus ik kan goed stapelen.. ::)
#2692439
Gedeeltelijk ontdooien tot wanneer het lukt om ze te verdelen he.zou eigenlijk niet weten waarom je het volledig zzou laten ontdooien :)
Ik schrijf gewoon met een alcoholstift op de zakken/potjes wat het is.
#2692460
Als alles goed gaat heb ik straks vakjes in de vrieskist.
Dan kan ik per soort alles in 1 vak doen en als mijn geheugen me dan niet verder in de steek laat hoef ik het dan ook niet op te schrijven.  :biggrin2:

Nu laat ik het idd aandooien totdat ik het kan verdelen (gereedschap wordt gebruikt hiervoor) en dan direct weer in zakjes en in de vriezer.
#2692485
Vaak kun je het na een uurtje of wat al wel uit elkaar trekken/bikken.
Het gaat hier in diepvries zipzakjes van de supermarkt, met van die schrijflabels erop. Daar schrijf ik dan met een zwarte stift op. Bijvoorbeeld: Vlees paard, dag QT (Quinta en Tyke)
#2692776
Dankjewel....  Het is ondertussen gelukt... Maar wat een werk is dat zeg :o
Heb nog niet eens alles gedaan.. Haha maarikmoet er eerst nog een handigheid in krijgen denk ik hihi

Maar heb alles over voor m'n meisje :smitten:
#2692789
Je word er echt sneller in  ;)
Strakjes weet je eigenlijk ook al hoe grote stukken je moet afsnijden voor een bepaald gewicht, komt vanzelf :biggrin2:

Orgaan wissel ik wel elke dag af, ik heb vanalles liggen van verschillende dieren, dat zit door elkaar gehusseld. Eens per week leg ik de dagportie zakjes in het mandje van de vriezer en dan weet ik dat ze elke week hun hart-lever-nier en pens hebben gehad.
#2693738
Hoi Hoi! Ik ben ook nog niet zolang bezig met BARF, maar inderdaad het is in het begin even wennen en soms ook gewoon niet leuk, maar je wordt er heel snel handig in. Ik krijg vrijdag mijn derde levering. Ik ben nu dus twee maanden bezig. Ik herken intussen diepgevroren soorten vlees. Ik weet precies waar wat ligt in de vriezer, en ik kon deze keer vrijwel uit mijn hoofd de bestelling doen. En als je ziet hoe goed het je honden gaat... wel, het is het waard! Succes! En stel vooral je vragen. Ik heb hier alleen maar goede ervaringen gehad. Top forum!  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door