Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
#2690921
Hallo allemaal,

Deze week zie ik ineens bultjes op de kop van mijn kater van vier jaar oud. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam doordat ze af en toe samen stoeien en dat er dan een beschadiging komt. Maar nu zijn er meer bultjes bijgekomen op zijn kop en oor! afgelopen weken wel veel afgewisseld met Carnibest natuur, vleesmix, lamskotelet (kluiven) en een vleesmix met wild. Denk dat ik alles maar 1 voor 1 moet doen en kijken of het weggaat? Wie heeft dit eerder meegemaakt met kvv. Kan ik een weekje orijen brokken geven of raden jullie dit af? Ga morgen ook even de DA bellen want schrik mij suf zeg.

Alvast bedankt.
Denise
Gebruikersavatar
Door koekje
#2690979
Ik kan me niemand voorstellen die het zou aanraden om brokken te gaan voeren, wat voor merk dan ook. We zitten hier nog steeds op barfplaats en niet op brokjesplaats.

Maar wie zegt dat de bultjes van het voer moeten komen? Misschien heeft tie vlooien of komt het door een plantje in de tuin ofzo. DA lijkt mij ook een goed plan.
Door NoaKaj
#2691074
Ik zou ook niet gelijk uitgaan van een voedselallergie (en als het dat tóch is, is het absoluut met vers op te lossen. Ik zag laatst weer de samenstelling van hypoallergeen voer van Royaal Konijn, ik zou het niet eens aan kippen voeren, zo slecht. Trap dus niet in een pleidooi van de da voor een van de brokken die hij verkoopt.
Door Martine-Tom
#2691079
NoaKaj schreef: Ik zou ook niet gelijk uitgaan van een voedselallergie (en als het dat tóch is, is het absoluut met vers op te lossen. Ik zag laatst weer de samenstelling van hypoallergeen voer van Royaal Konijn, ik zou het niet eens aan kippen voeren, zo slecht. Trap dus niet in een pleidooi van de da voor een van de brokken die hij verkoopt.
Is dat die ene op basis van kippeveren? :-X :-X

Ik zou ook eens een bezoekje aan de da wagen en in elk geval niet met brokjes beginnen...
Door NoaKaj
#2691085
O, haha, dat zou me niet verbazen. Pas na drie keer lezen zag ik welk ingrediënt van dierlijke oorsprong zou moeten zijn.
Door denise1968
#2691370
Ik zou niet weten hoe ze aan vlooien moeten komen want het zijn binnenkatten! Verder veel verschillend voedsel gegeven afgelopen weken. Ga beginnen met een eliminatie dieet dus voor 6 weken carnibest eend voeren want dat krijgen ze nooit. Kijken of het dan weg gaat. En bel morgen de pro verse dierenarts in Amsterdam Zuid even voor advies. Nee ben ook geen voorstander van brokken, maar soms word ik moedeloos van de problemen met mijn kater die al vier jaar op vers kvv voer zit. Het is ook best schrikken van die kleine bultjes op zijn hoofd en zijn oor is beschadigd. Dep dit de hele dag al met gekookt water en soda. Hij heeft geen pijn want gaat er gewoon voor zitten met zijn koppie omhoog. Hij krijgt allemaal kale plekken op zijn kop dat is wel raar hoor.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2691382
Pietjes kan je ook zeg maar onder je schoen mee naar binnen nemen.
Ik denk dat je best naar Stefan in zuid langs kan gaan. Misschien ook gelijk een schimmeltest laten doen.
Door denise1968
#2691578
Herkennen jullie dit kleine bultjes op kop en oor? Er zitten een kleine bultjes in groepjes van 5 bij zijn oog. 1 bultje op zijn oor en een kleine beschadiging aan zijn andere oor wat ik nu dep met soda en gekookt water. Verder nog 1 bultje bij zijn andere oog?
Door denise1968
#2692322
Ondertussen gaat het goed met gekookt water en soda. De wondjes genezen en ik merk dat mijn kater beter is qua humeur. Heb de pro verse dierenarts in Zuid gebeld en hij geeft aan om eerst een aantal zaken uit te sluiten. Dus 1 kvv diersoort voeren voor 6 weken en vlooiencheck. Hou hem natuurlijk wel in de gaten en kijk iedere dag of de bultjes erger worden of minder.

Nu zit ik te zoeken welke kvv ik compleet kan voeren met 1 diersoort voor zes weken. Ik kom er niet uit. Kan ik naturis konijn halen? Carnibest is niet veel te krijgen hier in de buurt. Wie weet raad?

Groet,
Denise
Gebruikersavatar
Door koekje
#2692339
Ik zou dan een kvv met 1 diersoort voor 6 weken voeren die hij nog nooit eerder heeft gehad. Konijn is vrij algemeen 'kattenvoer', dus zou ik in die optiek minder geschikt vinden.
CB is overigens wel te bestellen door een winkel die wel andere smaken CB heeft. Ik weet iig dat de Jumper in de 1e oosterparkstraat in Oost wel het eea voor je kan bestellen. Neem een kvv zonder granen/rijst/groen.
Je zou All Animal een mailtje kunnen doen voor het dichtsbijzijnde verkooppunt.

Ik ga er vanuit dat het geen allergie voor een dierlijk product is, als het al een voedselallergie is. Bij katten zie je dat amper tot niet. Allergie voor een plantaardig deel is volgens mij veel vaker voorkomend.
Door denise1968
#2692359
Konijn is zo lang geleden zeker twee jaar dus daar kan hij geen allergie van oplopen mocht het überhaupt een voedselallergie zijn. Nu lees ik dat wel veel op internet dus zo raar is het niet. Het kan ook een ophoping zijn van bijvoorbeeld te veel stoffen eiwit ofzo. Geen idee probeer van alles uit te sluiten. Welke kvv is nu compleet met 1 diersoort wat ik 6 weken kan geven zonder dat mijn kat tekorten oploopt?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2692367
Voor een goed eliminatiedieet heb je geen complete kvv's. Ergens ook logisch, want anders zou je niet kunnen provoceren in het dieet.
Door NoaKaj
#2692642
Carnibest Eend is compleet en wordt vaak voor eliminatie gebruikt. Overigens komt een allergie voor een bepaalde eiwitsoort wel degelijk vaak voor.
Door fem fatale
#2692650
denise1968 schreef: Konijn is zo lang geleden zeker twee jaar dus daar kan hij geen allergie van oplopen mocht het überhaupt een voedselallergie zijn.
Jawel hoor.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door