Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Moos
#269177
Pupje krijgt nu nog brokjes, maar ik wil haar graag net als Moos Rodi gaan geven.

Kan ik dan gewoon meteen vanaf de eerste dag dat ze bij mij is Rodi voeren? Want mengen met brokjes lijkt mij ook niet zo geschikt :-\
Door geer
#269213
Ik heb het bij al mijn honden tot nu toe 'Cold Turkey' gedaan... Saar was 9...geen enkel probleem... Ted was 7 maanden, ook geen enkel probleem. Sophie was 13 weken...dat ging ook prima. Wel merkte ik bij Sophietje dat het iets langer duurde voordat ze echt 'keiharde' keutels kreeg (Ted heeft echt van die kogeltjes ;D).

Ik zou het gewoon proberen! Ik heb altijd het gevoel dat het mengen van brok en vers meer potentiele problemen oplevert dan direct overstappen....
Door Truus
#269308
Hier ook in een keer overgezet. Je zou het de eerste keer met een klein beetje warm water kunnen overgieten. Niet mengen met brokjes in ieder geval.
Succes!
Door Moos
#269382
Nu bedenk ik me ook opeens iets. Geef je de pup dan ook 4 keer per dag een beetje? Dat wordt dan alleen wel heeeel erg weinig per keer, aangezien ze maar 1 plak per dag moet hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269389
[quote="Moos"]
Nu bedenk ik me ook opeens iets. Geef je de pup dan ook 4 keer per dag een beetje? Dat wordt dan alleen wel heeeel erg weinig per keer, aangezien ze maar 1 plak per dag moet hebben.
[/quote]

Je moet je nooit vast aan regels houden, je moet naar je pup kijken, kijk of ze voldoende heeft gekregen als je denkt ze heeft nog honger of ze groeit niet genoeg (mager) dan geef je te weinig, een pup heeft veel meer nodig dan een volwassen hond. En die 4 keer wordt heel snel 3 keer eten , bij 12 weken eten ze bij mij al 3 keer per dag.
Door Moos
#269390
[quote="sylvia"]
Je moet je nooit vast aan regels houden, je moet naar je pup kijken, kijk of ze voldoende heeft gekregen als je denkt ze heeft nog honger of ze groeit niet genoeg (mager) dan geef je te weinig, een pup heeft veel meer nodig dan een volwassen hond. En die 4 keer wordt heel snel 3 keer eten , bij 12 weken eten ze bij mij al 3 keer per dag.
[/quote]

oke! Dat naar de pup kijken kwam ik met Moos ook achter dat dat de beste manier is. Dus ik zal haar goed in de gaten houden ;)
Door Helen
#269427
Kuma had echt 4 keer per dag nodig toen ik haar kreeg. Die rolde echt om van de honger anders. Ik ben met haar op 16 weken overgestapt op 3 keer per dag. En daar blijf ik voorlopig bij, want ik zie aan haar dat ze dat ook echt nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door chooky
#269539
Ik ben met een pup van 7,5 week direct overgestapt, zelfs de eerste week gelijk kippenekjes geprobeerd. ging allemaal perfect.
Door Nelly
#270767
Andor ook direct overgezet, en na 1 week ook al (platgeslagen) kippenekje gegeven. Geen probleem; nu eet hij al lamsribben, en hij heeft samen met de anderen zelfs al een hele eend op! ;D
Door monky555
#270886
Amy was 18 weken toen ze bij ons kwam en heeft jammer genoeg alleen royal canin gehad :( ik heb nee gezegd tegen het puppypakketje en heb haar gelijk over gezet op ahv en dat is ons zeer goed bevallen :)
Door Moos
#271431
Saar krijgt nu 3 dagen Rodi, en ze geniet ervan :D

De ontlasting is ook gewoon goed, dus de overschakeling was ook hier geen probleem tot nog toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door