Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#2691719
Ik ben met mijn pup een beetje om me heen aan het kijken heb nu Lotgering totaal en totaal met paard en de wildmix is 5 soorten wild heb ook tinlo gehaald in paar smaakjes en zit nu op carnibest te kijken maar tot mijn verbazing zit in alle soorten wel rijst, en ik dacht juist dat iederen rijst af wees, dus weet het nou niet meer.
Op Lotgering doet ze het perfect, ze is er stapelgek op en heeft erg mooie en weinig ontlasting.
Laatst gewijzigd door deja op ma 10 jun 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2691815
Als je carnibest wilt voeren zonder rijst, dan kan je altijd nog de diabetes versie proberen.
Maar als je genoeg andere merken/diersoorten voert hoef je natuurlijk geen carnibest te geven, als je geen rijst wilt voeren.
Door Martine-Tom
#2691816
[quote="hannabelgje"]
Ik vind carnibest een fijn merk. De rijst erin zorgt ervoor dat de b vitamines niet stuk gaan tijdens het invriezen.
[/quote]Dan hebben dus alle andere kvvs zonder rijst en alle barfers een vitamine b tekort?
Door Martine-Tom
#2691898
Ja best "grappig" eigenlijk, ik had dat ook, ging me verdiepen in kvv's een paar jaar geleden en dan hoor je overal over CB en toen ik ging lezen snapte ik er niks van waarom ie zo populair is...
Slecht zou ik het niet noemen hoor, en ze eten het hier ook wel eens maar het valt voor mij echt niet onder de betere kvv's...
Door M@rina
#2691899
[quote="deja"]
Lees ook tot mijn verbazing dat er een premix in zit dus ik haak af.
[/quote]

Dit is precies de reden dat ik het niet vaak meer geef of adviseer. Die premix is helemaal niet nodig, ze hebben voldoende diersoorten om er gewoon enkelvoudige kvv van te maken en zorgen dat mensen die afwisselen, Lam, eend, kip, rund en kalkoen
Door hannabelgje
#2691933
[quote="Martine-Tom"]
Dan hebben dus alle andere kvvs zonder rijst en alle barfers een vitamine b tekort?
[/quote]

Vitamine b is een probleem als je altijd alleen ingevroren vlees geeft. Er zijn mensen die het op lossen door het dooiwater erbij te geven, er zijn mensen die supplementen geven en er schijnen inderdaad ook gevallen te zijn die vitamine b tekorten hebben.
Door Martine-Tom
#2691942
[quote="hannabelgje"]
Vitamine b is een probleem als je altijd alleen ingevroren vlees geeft. Er zijn mensen die het op lossen door het dooiwater erbij te geven, er zijn mensen die supplementen geven en er schijnen inderdaad ook gevallen te zijn die vitamine b tekorten hebben.
[/quote]Hmm nog nooit van gehoord als ik eerlijk ben. Wel dat dooiwater goed is, mn voor taurine voor katten. Maar dat rijst daar een functie bij had wist ik niet...
Vochtopname dan oid zeker?
Door Anne in Zweden
#2691954
[quote="Martine-Tom"]
Hmm nog nooit van gehoord als ik eerlijk ben. Wel dat dooiwater goed is, mn voor taurine voor katten. Maar dat rijst daar een functie bij had wist ik niet...
Vochtopname dan oid zeker?
[/quote]

Lijkt me dat gekookte rijst geen of weinig vocht meer opneemt, en de rijst gaat er toch gekookt doorheen?
Door celuna
#2691958
Pasgekookte rijst neemt nog wel wat vocht op. (Probeer het maar in een pan met gekookte rijst) misschien niet heel veel maar zoveel dooivocht komt er ook niet vrij
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2691995
[quote="hannabelgje"]
Vitamine b is een probleem als je altijd alleen ingevroren vlees geeft. Er zijn mensen die het op lossen door het dooiwater erbij te geven, er zijn mensen die supplementen geven en er schijnen inderdaad ook gevallen te zijn die vitamine b tekorten hebben.
[/quote]

Alle barfers ofzo  :biggrin2:

maar nee, gekheid, maar dit is geloof ik wel variantje nr 25 die ik al gehoord heb wat de rijst in die Cb moet goedpraten. Waren het eerst bloedspiegels/suikers die anders niet op peil bleven, was het vervolgens een praktisch probleem in de zin van...de kvv moet voor iedere hond geschikt zijn, dus ook drachtige teven, en die moeten aan einde dracht kh hebben..dus vandaar. En zo zijn er nog wel een paar voorbij gekomen het afgelopen decenium.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2691997
[quote="celuna"]
Pasgekookte rijst neemt nog wel wat vocht op. (Probeer het maar in een pan met gekookte rijst) misschien niet heel veel maar zoveel dooivocht komt er ook niet vrij
[/quote]

Vind je, ik vond het de laatste keer dat ik die rollen had best shocking wat er aan vocht uit kwam lopen....en dan zou dat zonder die paar procent rijst nog meer zijn?  En dat het veel is, is door hun zelf ook bevestigd als mensen weer eens klaagden dat ze krap 900 gram van een rol overhielden. Dan was de rest zeg maar met het dooiwater weggegooid en tja, dat was wel ingevroren bla bla.
Ontdooi een paar plakken Darf en er ligt maar een fractie aan dooiwater onder in het bakkie.
Door Martine-Tom
#2692028
[quote="Cindy de Wolf"]
Even het rijst gedeelte daar gelaten vind ik wel CB 1 van de weinige merken met een constante kwaliteit en daar valt ook wat voor te zeggen.
[/quote]Ik vind dat lastig te zeggen, vind het best een breiige zooi dus geen idee wat er precies in zit en of dat al dan niet altijd hetzelfde is, het ziet er altijd hetzelfde uit dat dan weer wel. Volgens mij zijn ze ook niet echt scheutig met info over wat er precies inzit dat is dan bij andere fabrikanten dan soms weer wel beter.

@Angelique, het is een verkooppraatje dus, zoiets vermoedde ik al een klein beetje eigenlijk...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door