Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anouk
#2691411
Ben ik weer met een vraag... :-[
Hoop niet dat jullie t vervelend vinden maar moet gewoon nog veel leren over t vers voeren.

Lea krijgt kvv van Tammenga,
haar ontlasting is de laatste anderhalve week wisselend.
De ene keer wat dunner de andere keer normaal.
Heb eergsteren een topic geopend over t feit dat ze anderhalve dag niet gepoept ad.
Inmiddels is t weer op regel en poept ze weer 2 keer per dag.
Ik heb zojuist weer 30 kilo compleet vlees besteld (kvv)

Mijn vraag,
ik durf haar geen hoefjes of andere harde lekkernijen te geven.
Maar ik wil toch graag dat ze iets te kauwen heeft.
Zou ik haar een lap mager rundvlees van de slager kunnen geven?
Zoja, aan wat voor hoeveelheid moet ik dan denken?
Een lap van 500 gram?
Of zou ze dat ineens inslikken?
Het betreft een Duitse Herderteefje van 10 maanden.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2691475
Denk dat een lap van 500 gr zo weg is.
Daarbij bij de slager vandaan dus ook nog eens hartstikke duur meestal.
Had bij Tammenga lekker pens besteld dan geef je daar een flinke lap van. Als je de mogelijkheid heb om die buiten bv aan een haak kan bevestigen. Moet ze echt kauwen en trekken ;)
Heel gezond en goedkoop en volgens alle honden erg lekker.

Schaf een droogmachientje aan kosten ongeveer 30 eu. En koop bv long, luchtpijp,kippennek,konijnenoren ect maar ook spiervlees.
Dat lekker drogen en je hond heeft een gezonde lekkere snack
Door Anouk
#2691489
Bedankt voor je reactie Thea.

Ik zal me eens gaan verdiepen in een droogmachine.
Pens, werkt dat niet heel laxerend? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ze heeft haar ontlasting namelijk net weer een beetje op orde.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2691640
Nee hoor nek is meer kraakbeen. ;)
En hier verslikken ze zich eerder in een brokje dan in een nek.
Je voert al een tijdje kvv (daar zitten ook stukjes bot in)dus je hond is gewent om vers te verteren.
Als jij gewoon beginners bot geef zal er weinig/niets gebeuren.
Je hond zal een voldaner gevoel krijgen en dus ook geen gal spugen.
Je heb een flinke hond dus die kan echt veel hebben.
Als je hier lees dat zelfs honden van 2 of 3 kg botwerk eten :D
Twijfel je dan kan je ook de (snoei)schaar proef doen. Bot wat je kan doorknippen is zeker niet te hard.
Gebruikersavatar
Door nova
#2698430
[quote="Anouk"]
Ben ik weer met een vraag... :-[
Hoop niet dat jullie t vervelend vinden maar moet gewoon nog veel leren over t vers voeren.


[/quote]

en daarom  is het stellen van vragen zo belangrijk  ;)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2698495
Als je je hond iets te knagen wil geven moet je denk ik toch overstappen op barf.
Een kippenekje is voor een duitse herder een hapje van niks. Eendennek is drie kraken en ook weg.
Een stuk ribben heeft ze wel ff werk aan. En pens.....dat moet wel een fkinke lap zijn wil,ze er echt iets aan te knagen hebben.

Misschien kun je aan gedroogte luchtpijp komen zelf flinke stukken long drogen. Dat is best wel taai.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2698498
Begin eens ermee om je te verdiepen in de Barf- handleiding over het voeren van botwerk. Als je botwerk nog te eng vind, bouw dit dan rustig op met eerst een platgeslagen kippenvleugeltje, dan eens een nekje platmeppen en zo verder. Maar alleen als je er zelf 100% achter staat, bot voeren met angst in je lijf is echt niet verstandig.

Als je nu al knaagwerk wilt gaan geven zou ik zelf nog kiezen voor een gedroogd iets. De betere dsz kan vast wel uitkomst bieden, maar blijf uit de buurt van gedroogde varkensproducten. :)
Door Anouk
#2698571
[quote="Els en Max"]
Begin eens ermee om je te verdiepen in de Barf- handleiding over het voeren van botwerk. Als je botwerk nog te eng vind, bouw dit dan rustig op met eerst een platgeslagen kippenvleugeltje, dan eens een nekje platmeppen en zo verder. Maar alleen als je er zelf 100% achter staat, bot voeren met angst in je lijf is echt niet verstandig.

Als je nu al knaagwerk wilt gaan geven zou ik zelf nog kiezen voor een gedroogd iets. De betere dsz kan vast wel uitkomst bieden, maar blijf uit de buurt van gedroogde varkensproducten. :)
[/quote]

Bedankt,
ze heeft inmiddels 1 keer 2 platgeslagen kippennekken gegeten. :)
Dat ging goed, kauwde ze prima op.
Varkensoren ect geef ik mijn honden niet, sowieso geen varkensproducten.
Door Anouk
#2698573
[quote="nova"]
en daarom is het stellen van vragen zo belangrijk  ;)
[/quote]

Heb je gelijk in.
Heb nu een boekje in huis van Tannetje Koning over vers voeren.
Steek ik ook veel van op.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2708114
[quote="Anouk"]
Ok bedankt, ik ga er ff over nadenken  8)
[/quote]
Ik heb het ook langzaam opgebouwd hoor  ;)
Niet zo zeer voor mijn hond, Raiko is afgespeend op kvv en was dus wel gewend om vers vlees te verteren.
Maar meer voor mezelf, ik vond het in het begin al doodeng om alleen al een rauw eitje te geven.. :-[
Heb ook heel lang er nog kvv bij gegeven..gewoon omdat ik onzeker was of ik het allemaal wel goed deed.
Maar zag aan mijn hond dat ie het gewoon veel beter deed op barf. Ik gaf altijd een mix van verschillende kvv's, voornamelijk carnibest. Maar vond dat ie daar altijd nog best veel ontlasting van had en ook vaak wat dunnig.
Nu, ruim drie jaar later staat Raiko op 100% barf. Maar toen ik barfplaats net had ontdekt, had ik dat eigenlijk nooit durven denken. Maar echt totaal geen spijt van!!

Ff on-topic. Ik denk idd niet dat ze aan een lap van 500 gram veel kauwwerk heeft. Dat zal meer in de categorie hap-slik-weg zijn. In de begin periode toen ik Raiko nog alleen op de kvv had en hem toch wat te kauwen wou geven had ie zo'n nylabone of de kauwartikelen van Farmfood. Maar ik gaf het allemaal wel alleen onder toezicht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door