Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2680185
Mijn hond krijgt als hoofdvoeding Lotgering. Daarnaast een keer per week een makreel of zalmlijf en een rauw ei. En ook zelf gedroogd vlees als beloning en zo nu en dan een eendennek, kippenrug of karkas mocht zn ontlasting wat slapper worden.

Nu wil ik graag wat meer variatie in zn hoofdvoeding zeg maar. Hij krijgt nu ongeveer 3 keer peer week haaksbarf, alaska of smuldier ipv lotgering. Maar daar gaat hij gigantische stinkscheten van laten en wordt zn ontlasting slapper van.. Dat wil ik dus liever niet!

Ik woon in Leeuwarden en zoek iets waar ik elke maand zo'n 12 rollen van kan kopen voor de variatie. Bestellen op internet is dan dus vaak geen optie ivm de bezorgkosten.

Jumper heeft wel een aantal merken als runner en iets met duck? Alleen daar zit geen gemalen bot in voor zover ik weet.

Wat raden jullie aan? Is het uberhaupt noodzakelijk of overdrijf ik?  :D
Ik weet dat darf hier ergens in de buurt een verkooppunt heeft, is dat iets?

Zou ik ook kiezebrink mixen kunnen geven en lotgering op 1 dag. Die kiezebrink mixen zijn niet compleet.. Worden de verhoudingen dan erg scheef?

Alvast bedankt
#2680361
Persoonlijk geef ik er zeker de voorkeur aan om merken af te wisselen en ook diersoorten af te wisselen. Ik voer 4 á 5 merken door elkaar heen en probeer van ieder merk andere diersoorten te voeren. waarom ik dat doe? Omdat iedere diersoort andere voedingstoffen mee brengt en hoe meer diersoorten je af wisselt hoe completer je voer.

Ik heb zelf goede ervaringen met all animal, Tinlo (zeker als je hond snel slappe ontlasting heeft, veel honden hebben op Tinlo te harde ontlasting), darf en Versvoer,  dit zijn merken die voldoende bot verwerken(ongeveer 20 tot 25%) maar ook wel Tammenga, carnibest af en toe Kiezenbrink daar ligt het bot op ongeveer 15% en 70% spiervlees.

Tinlo heeft variatiedozen waarin 10 kg zit met 5 verschillende diersoorten, misschien is dat wat voor jou?
#2680520
Er zit in Leeuwarden ook een verkooppunt voor carnibest en enkele andere merken: http://www.diernatuurlijk.com/verkooppu ... ibest.html
Als je haar mailt met je wensen komt het zeker goed, hele aardige vrouw die graag mee denkt.

En als je het in afwisseling zoekt, zou ik ander soort bot bij gaan voeren ipv eend en kip, dat zit al in de lotgering. Ik zou dan eerder kiezen voor kwartel, konijn, parelhoen. Dan heb je mooi soorten die niet in je kvv voorkomen.
#2682157
Bedankt voor jullie reacties!

Barfmenu wil ik zeker eens proberen.. De barfmenu natuurlijk heeft de meeste variante er in zitten zo te zien.. Denk dat ik die ga proberen!

Zal eens kijken waar ik hier Tinlo kan kopen. Zo'n doos met verschillende soorten is handig idd! Alleen zou ik eerst eens gewoon 1 keer 500 gram willen proberen.. Hij is wat gevoelig en je merkt vrij snel aan hem ( nou ja, je ruikt het vrij snel  ;D) dat het niet helemaal goed is.
#2682160
Van barfmenu moet je 4 á 5 verschillende diersoorten voeren anders voer je niet compleet. Dat is voor een paar weken nier erg maar op de lange termijn krijgt je hond te korten als je maar 1 soort voert. Ook de natuurlijk is niet compleet.
De variatiedozen bevatten kip, eend, lam, natuurlijk en makreel van allemaal 2 kilo. Geef je die verdeelt over 3 weken dan voer je compleet.
#2682165
Dat begrijp ik, maar ging me puur even om 1 rol.
Als ik een kvv vind die naast lotgering goed bevalt dan wil ik sowieso meer afwisselen.
Lotgering wissel ik ook zoveel mogelijk af, ook met variatie dozen idd.
Maarja zoals jullie al aangeven.. Meer variantie in merken is ook beter!
#2682641
Je kunt bij diernatuurlijk ook voor hele kleine hoeveelheden langskomen. Toen ik Oscar nog niet zo lang had, voerden we ook kvv en had ik een hele kleine vriezer. Ik ging daar rustig 3 rollen carnibest halen, was helemaal geen punt.
#2691346
Ik heb nu van iemand van het forum 5 rollen degomeat parelhoen rollen gekocht. Was even afwachten of hij het lekker vond, maar hij at het met smaak op!

En tot mijn grote vreugd  :D verkoopt de welkoop nu barfmenu!! Ik woon er vlak bij dus dat ga ik zeker proberen voor de variatie.
Lotgering nog even aankijken.. Ik heb helaas een slechte levering gekregen. Rare geur en alles was vrij grijs al. Mn hond vond het ook niet echt lekker. Hopelijk is de volgende levering wel weer goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door