Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Petraz
#2683716
Ik ben voor Tico, mijn hond van 13, beginnend nierfalen, aan het uitproberen wat hij lekker vind en wat goed voor hem is. Hij weigert inmiddels Carnibest light te eten. Ik geef hem nu andere smaken van Carnibest, dit eet hij wel. Bandit vind ik echt te duur.
Nu zag ik bij smuldier dat het fosforgehalte ook niet zo hoog is, maar misschien zie ik de verhoudingen niet juist. Duck Therapie word gegeven bij nierproblemen, maar ik zag dat daar een hoog fosforgehalte in zit. Wie weet hier iets meer over, ik kom er niet uit wat nu goed is om te geven.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik heb deze vraag ook op KVV Topic gezet, maar ik denk dat het meer bij medisch thuis hoort.
groetjes, Petra
Door Lizzy
#2683908
In alle eerlijkheid durf ik het je niet te zeggen.... Eigenlijk voldoet geen enkele KVV echt goed (behalve dan de Bandit nier versie) echt goed, denk ik, voor honden met ernstige nierproblemen... Hoewel het altijd nog beter is natuurlijk dan een gewone brok. Ik weet niet hoe ernstig de problemen van jouw hond zijn?
Door Petraz
#2684403
nou, inmiddels eet hij sinds gisteren geen enkele variant meer van de Carnibest. Ik had kalkoen en lam. Dit ging goed, maar hij snuffelt er aan en loopt weer weg. Dus heb ik weer kip voor hem gekookt, want hij was afgevallen.
Vanavond ga ik smuldier proberen en ik wil Duck Therapie gaan proberen. Dit is ook kip en daar doet hij een moord voor, dus ik hoop hier ook voor.
Lijkt me wel eenzijdig, maar ja, dat kan ik wel afwisselen natuurlijk.
Hij krijgt ook accupunctuur voor het behandelen van de artrose, zodat hij van de Rimadyl af kan en hij heeft nu 4 behandelingen gehad en na de 2e behandeling was al helemaal Rimadyl vrij! 
Dus dit zou de nierwaardes niet verder moeten beschadigen en ze stimuleert ook de nieren met accupunctuur. We gaan begin juni weer bloed af nemen, dus ik ben heel erg benieuwd. Uit m'n hoofd gezegd: ureum 22 en kreat 154
Bedankt voor het meedenken!
Door Lizzy
#2684531
Petraz schreef: nou, inmiddels eet hij sinds gisteren geen enkele variant meer van de Carnibest. Ik had kalkoen en lam. Dit ging goed, maar hij snuffelt er aan en loopt weer weg. Dus heb ik weer kip voor hem gekookt, want hij was afgevallen.
Vanavond ga ik smuldier proberen en ik wil Duck Therapie gaan proberen. Dit is ook kip en daar doet hij een moord voor, dus ik hoop hier ook voor.
Lijkt me wel eenzijdig, maar ja, dat kan ik wel afwisselen natuurlijk.
Hij krijgt ook accupunctuur voor het behandelen van de artrose, zodat hij van de Rimadyl af kan en hij heeft nu 4 behandelingen gehad en na de 2e behandeling was al helemaal Rimadyl vrij! 
Dus dit zou de nierwaardes niet verder moeten beschadigen en ze stimuleert ook de nieren met accupunctuur. We gaan begin juni weer bloed af nemen, dus ik ben heel erg benieuwd. Uit m'n hoofd gezegd: ureum 22 en kreat 154
Bedankt voor het meedenken!
Hoog maar niet dramatisch verhoogd dus, de nierwaardes. Je kunt Duck allicht proberen. Ik denk dat eten nu belangrijk is, belangrijker nog dan exact het juiste dieet. Zelf samenstellen zie je niet zitten? Je zou Duck nog een beetje aan kunnen vullen. Dus iets minder Duck geven, een beetje vet erbij (een beetje visolie, beetje kokosolie, biologisch, beetje extra vergine olijfolie, beetje extra vet van vlees. En dan ook wat gekookte of gepureerde groenten. Visolie is bij nierproblemen erg belangrijk. En je kunt ook ter ondersteuning nog Solidago geven. Ik vond zelf de tabletten van A. Vogel altijd fijn. Een tablet per dag en geen geklieder met druppels (die honden altijd te smerig vinden).
Door Petraz
#2684564
Fijn om te horen dat de waardes niet zo erg verhoogd zijn, hopelijk blijft het zo.
Op advies van de accupuncturiste geef ik er Puur Nier bij en zalmolie. Over zijn eten krijgt hij Ipakitine.
Verder krijgt hij ook Fortiflex voor de artrose.
Goed idee om die dingen die je noemt er bij te geven, want alleen die kip versie van Duck leek mij ook al eenzijdig.
Wat voor groenten adviseer je? Ik had al gelezen over zoete aardappels en pompoen, nog meer suggesties?
Nu haalt hij dus zijn neus op voor rauw, kan ik de Duck ook eerst stomen en dan langzaam steeds wat korter? Ik hoop echt dat hij dit wil eten.
Bedankt en groetjes, Petra
Door Lizzy
#2685200
Petraz schreef: Fijn om te horen dat de waardes niet zo erg verhoogd zijn, hopelijk blijft het zo.
Op advies van de accupuncturiste geef ik er Puur Nier bij en zalmolie. Over zijn eten krijgt hij Ipakitine.
Verder krijgt hij ook Fortiflex voor de artrose.
Goed idee om die dingen die je noemt er bij te geven, want alleen die kip versie van Duck leek mij ook al eenzijdig.
Wat voor groenten adviseer je? Ik had al gelezen over zoete aardappels en pompoen, nog meer suggesties?
Nu haalt hij dus zijn neus op voor rauw, kan ik de Duck ook eerst stomen en dan langzaam steeds wat korter? Ik hoop echt dat hij dit wil eten.
Bedankt en groetjes, Petra
Puur Nier is prima. En zalmolie vind ik zelf minder... Ik vind visolie beter omdat zalmolie in de regel van gekweekte zalm komt en dit erg vervuild is. Je kunt wortelen, broccoli, andijvie, courgettes, sperzieboontjes, zoete en gewone aardappel geven. Ik zou zelf de groenten lekker koken omdat dit smaak verhoogd voor de hond (rauw gepureerde groenten hebben sommige honden moeite mee, vinden ze vies en nu wil je toch dat je hond eet).
Door Petraz
#2690890
Hoi Lizzy,

Ik heb nog een vraag aan je.
Afgelopen vrijdag is het bloed van Tico weer gecontroleerd en de waardes zijn helaas weer verslechterd. Kreatinine is nu 246 en ureum 30,2. Ik geef hem ook elke dag een tabletje Chlorella. Mag hij dit nog wel hebben met deze waardes?
Oh ja, wbt de zalmolie. Deze is van Grizzly en er staat bij dat het van wilde zalm afkomstig is. Is dit goed?
Door Petraz
#2690894
Ps de DA wil hem gaan spoelen voordat we op vakantie gaan. Ze is bang dat hij in een crisis raakt wanneer hij op vakantie slecht eet. Wat vind jij hier van? Ik heb er moeite mee om hem de hele dag in zo'n opnamehok te stoppen, en dat de verlatingsangst daardoor zal toenemen.
Maar ik begrijp natuurlijk ook wel wanneer het nodig is dat dit zo is, maar vraag me af of het well nodig is met deze waardes.
Door Lizzy
#2690901
Petraz schreef: Hoi Lizzy,

Ik heb nog een vraag aan je.
Afgelopen vrijdag is het bloed van Tico weer gecontroleerd en de waardes zijn helaas weer verslechterd. Kreatinine is nu 246 en ureum 30,2. Ik geef hem ook elke dag een tabletje Chlorella. Mag hij dit nog wel hebben met deze waardes?
Oh ja, wbt de zalmolie. Deze is van Grizzly en er staat bij dat het van wilde zalm afkomstig is. Is dit goed?
Dit is niet zo fijn... Gaat de DA nog verder onderzoeken waarom de nieren niet goed functioneren? Heeft de DA bijv. op Cushing of Addison getest, dat soort dingen?

Chlorella zal hem geen kwaad doen.

Als de zalmolie van wild zalm is, is het prima.

Ik weet niet of 1 dag spoelen en opname nou heel veel zin heeft maar aan het infuus kan geen kwaad (denk alleen dat het langer zou moeten maar ik ben geen DA). Kun je er niet bij blijven? Ik ben er tot nu toe altijd bij gebleven als mijn hond overdag aan het infuus moest.

Wat geef je nu voor voer?
Door Petraz
#2690909
Bedankt voor je snelle reactie! Nee, ze gaan hem daar helemaal niet op testen! Ik zal het zeker voorstellen. Weet niet eens wat het is.
Ik heb wel (op eigen voorstel) de urine ingeleverd en dat word nu opgestuurd, verder hebben ze de bloeddruk ook niet eens gemeten. Zal daar ook nog eens op aandringen.
Het spoelen gaat ze iig een dag doen en aan het eind van de dag bloed controleren en mocht het nodig zijn de volgende dag ook nog een paar uur.
We gaan er zeker zo veel mogelijk naar toe en afwisselen. Het is de dag voor de vakantie, maar proberen er zo veel mogelijk bij te zijn en hij krijgt dan ook nog een accupunctuur behandeling zodat hij zo fit mogelijk mee kan (Spanje)
Wat betreft het eten: dit was een groot drama geworden. Hij weigert alles: Duck, Carnibest. Wilde Smuldier wel eten, maar dit is geen dieetvoer. Voor Bandit heb ik alle dierenzaken afgelopen, maar niemand verkoopt dit. En ik wil eerst proberen of hij het wel wil eten voordat ik grote verpakkingen koop.
Vrijdag heb ik hem weer gewogen en hij is weer afgevallen. In een maand tij 1 kilo. Hij woog 13 kilo en vrijdag 11.95.
De DA heeft me toen proefzakjes brokjes kattevoer en zakjes om te mixen meegegeven. Ja, ik ben het er ook helemaal niet mee eens en heb het gevoel dat ik hem aan het vergiftigen ben, maar hij MOET eten. Anders overleeft hij dit zeker niet. En hij zit vanaf vrijdag dit met veel smaak op te eten. Ik zie het met lede ogen aan, maar weet nu ook even niet meer wat te doen.
Ik heb alles in huis gehaald qua snacks, gedroogde kipfilet, pens, lever, lamsoren, kippelevertjes, maar hij weigert alles! Zelfs het schapevet hoeft hij niet meer.
Je begrijpt dat ik met mn handen in het haar zit en daarom toch overstag ben gegaan voor de brokken, maar voor andere tips hou ik me aanbevolen.
Zoete aardappels wil hij ook niet. Wortels eet hij graag, dus krijgt ie dat.
Door Lizzy
#2690913
Petraz schreef: Bedankt voor je snelle reactie! Nee, ze gaan hem daar helemaal niet op testen! Ik zal het zeker voorstellen. Weet niet eens wat het is.
Ik heb wel (op eigen voorstel) de urine ingeleverd en dat word nu opgestuurd, verder hebben ze de bloeddruk ook niet eens gemeten. Zal daar ook nog eens op aandringen.
Het spoelen gaat ze iig een dag doen en aan het eind van de dag bloed controleren en mocht het nodig zijn de volgende dag ook nog een paar uur.
We gaan er zeker zo veel mogelijk naar toe en afwisselen. Het is de dag voor de vakantie, maar proberen er zo veel mogelijk bij te zijn en hij krijgt dan ook nog een accupunctuur behandeling zodat hij zo fit mogelijk mee kan (Spanje)
Wat betreft het eten: dit was een groot drama geworden. Hij weigert alles: Duck, Carnibest. Wilde Smuldier wel eten, maar dit is geen dieetvoer. Voor Bandit heb ik alle dierenzaken afgelopen, maar niemand verkoopt dit. En ik wil eerst proberen of hij het wel wil eten voordat ik grote verpakkingen koop.
Vrijdag heb ik hem weer gewogen en hij is weer afgevallen. In een maand tij 1 kilo. Hij woog 13 kilo en vrijdag 11.95.
De DA heeft me toen proefzakjes brokjes kattevoer en zakjes om te mixen meegegeven. Ja, ik ben het er ook helemaal niet mee eens en heb het gevoel dat ik hem aan het vergiftigen ben, maar hij MOET eten. Anders overleeft hij dit zeker niet. En hij zit vanaf vrijdag dit met veel smaak op te eten. Ik zie het met lede ogen aan, maar weet nu ook even niet meer wat te doen.
Ik heb alles in huis gehaald qua snacks, gedroogde kipfilet, pens, lever, lamsoren, kippelevertjes, maar hij weigert alles! Zelfs het schapevet hoeft hij niet meer.
Je begrijpt dat ik met mn handen in het haar zit en daarom toch overstag ben gegaan voor de brokken, maar voor andere tips hou ik me aanbevolen.
Zoete aardappels wil hij ook niet. Wortels eet hij graag, dus krijgt ie dat.
Persoonlijk denk ik dat dit weinig zin heeft. De nieren zijn gespoeld, de boel is verdund, ik denk dat de waardes dan wel beter zijn maar de vraag is voor hoe lang. Volgens mij (staat me vaag bij) is het protocol om langer dan 1 dag te spoelen.... Ik vraag me alleen af of je daarmee een crisis tijdens de vakantie kunt voorkomen....? Misschien dat een van de aanwezige dierenartsen daar antwoord op kan geven.

Geef je ook Solidago?

Pfft... Naar Spanje.... In die hitte.... Ik geloof niet dat ik dat uberhaubt aan zou durven.....
Door Lizzy
#2690935
Petraz schreef: Ik geef Puur Nier en we gaan naar de Pyreneeen aan een meer en met zwembad, daar is het wat koeler
Oh ja, sorry, dat is ook zo, je geeft Puur Nier. Daar zit Solidago in.

Tja. Jammer dat hij geen vers wil eten. Zou zoveel beter voor hem zijn, maar ja.......
Door Petraz
#2690943
Wat ik nog kan proberen om het misschien af te wisselen met brokken en vers. Dus bv 1x bak brokken met die "MacDonald" zakjes en s' avonds wat verse dingen in z'n bak die ik zelf bedenk. Dan hoef ik niet bang te zijn dat hij allerlei tekorten krijgt.
Heb jij suggesties wat hij dan mag hebben? De groente heb ik al van je gehoord, maar qua vlees bv wat hij mag hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door