Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2690855
Hoi ,

Ik wilde toch even wat vragen mbt een familielid die een stafford teef van 8 mnd heeft...

Ik hoorde van hem dat ze nu een paar weken op KVV staan en een btj barf, nu hoorde ik dat de hond alleen KIVO krijgt, en kopvlees van de rund, en voor de rest alleen kippen vleesbotten... Geen groentemix, en een enkele keer een stukje appel
Ik schrok hier best van...
En Aangezien hij vertelde dat de hond af viel...
Hij vertelde dat de hond 20 kg weegt en nog natuurlijk groeit... En hij begon met 400gram per dag... Nu zijn ze verhoogt naar 700 gram ... En de hond is aan de magere kant...

Ik schrok vooral omdat de hond heel enkelzijdig gevoerd wordt en alleen kip en rund krijgt.. En de KIVO  wat ik niet precies weet wat daar in zit....

Nu ga ik vandaag naar hun toe, en ga ik het advies geven om op deze site te kijken... Aangezien ze deze site nog helemaal niet kennen ...

Misschien hebben jullie nog tips wat ik kan opschrijven en geven, ik heb al aangegeven dat ze meer moeten variëren metdiersoorten en minimaal 5 diersoorten moeten voeren..
Maar wil dit nog gaan opschrijven...

Ow... Hun voeren af en toe ook varken.... En zeggen dat als de varken uit Nederland komt er geen ziektes in zitten.... Klopt dit? Of is dit lulkoek..?? :-\

Ik wacht op de reacties van jullie,, en alvast bedankt...
#2690872
Nl schijnt wel lang vrij te zijn van die ziekte.
Maar op Bp word het toch eigenlijk niet gevoerd want schijnt vreselijke dood voor de hond te zijn als ie het toch wel zou krijgen.
Kivo weet ik zo ook ff niet welke diersoorten daarin zitten maar enkel kipbotten en rundkopvlees is erg weinig en zeker ook niet de beste vleessoorten.
#2690884
Wellicht is het ook gewoon te weinig.
Mijn hond is nu ze volwassen is 19 kilo, maar ze heeft rond die leeftijd ruim een kilo per dag gegeten...nu tussen de 400-500 gram.

Ook nog wat variatie aanraden met wat vis en een eitje en zo?
#2690888
Variatie is natuurlijk wel heel belangrijk, maar het afvallen zal vooral komen van het omschakelen en/of te weinig voer krijgen. Wat dat betreft is het heel simpel: valt je hond af dan moet je meer voeren, wordt hij te dik dan ga je minder voeren.

Op de lange termijn is afwisseling en dingen als een visje en een eitje wel goed. Maar als Kivo een complete kvv is (volgens de site is er een compleetversie die elke dag gevoerd kan worden), dan is het niet direct paniek als dat niet gebeurd. Dus ik denk dat je er iets meer ontspannen heen kan gaan. Vertel het ze, leer het ze en dan komt dat vast wel goed!
#2690907
Bullterrier-Loena schreef: Hoi ,

Ik wilde toch even wat vragen mbt een familielid die een stafford teef van 8 mnd heeft...

Ik hoorde van hem dat ze nu een paar weken op KVV staan en een btj barf, nu hoorde ik dat de hond alleen KIVO krijgt, en kopvlees van de rund, en voor de rest alleen kippen vleesbotten... Geen groentemix, en een enkele keer een stukje appel
Ik schrok hier best van...
En Aangezien hij vertelde dat de hond af viel...
Hij vertelde dat de hond 20 kg weegt en nog natuurlijk groeit... En hij begon met 400gram per dag... Nu zijn ze verhoogt naar 700 gram ... En de hond is aan de magere kant...

Ik schrok vooral omdat de hond heel enkelzijdig gevoerd wordt en alleen kip en rund krijgt.. En de KIVO  wat ik niet precies weet wat daar in zit....

Nu ga ik vandaag naar hun toe, en ga ik het advies geven om op deze site te kijken... Aangezien ze deze site nog helemaal niet kennen ...

Misschien hebben jullie nog tips wat ik kan opschrijven en geven, ik heb al aangegeven dat ze meer moeten variëren metdiersoorten en minimaal 5 diersoorten moeten voeren..
Maar wil dit nog gaan opschrijven...

Ow... Hun voeren af en toe ook varken.... En zeggen dat als de varken uit Nederland komt er geen ziektes in zitten.... Klopt dit? Of is dit lulkoek..?? :-\

Ik wacht op de reacties van jullie,, en alvast bedankt...
De site van Kivo: http://www.kivo-petfood.nl/index_nl.htm

Geen idee of ze ook al eend en lam en dergelijke maken. Maar dan nog is het natuurlijk de vraag of ze dat voeren. En tja, kip en rund is vanzelfsprekend niet voldoende. En tja, of ze wel/niet varken willen voeren: tja... Ik zou denken dat ze dit zelf moeten weten. Zijn ze op de hoogte ven de eventuele (kleine) risico's?

Dit zijn overigens wel de situaties die de naam BARF een slechte naam geven.... Wat rund en kip voeren en het BARF noemen.... Het lijkt natuurlijk inderdaad niet op BARF. Misschien moeten ze zich inderdaad eerst verdiepen in de materie.

En 2% van het lichaamsgewicht voor zo'n energieke en jonge hond is inderdaad veel te weinig (400 gram). Laat ze eerst maar eens 4% a 5% gaan voeren, dat is 800 a 1000 gram per dag. Dat komt beter in de buurt. Na een paar weken zoveel te weinig eten te hebben gehad, moet ze dat ook nog eerst overbruggen, dat duurt even.
#2690920
Ik vind 400 gram persoonlijk ook wel heel erg weinig voor een jonge energieke hond!
Mijne krijgt 750 gram kvv en zo nu en dan vis, ei en barf hapjes er bij.. Dit haal ik dus niet van zn maaltijden af. Als ik hem 400 gram ga geven wordt hij ook mager lijkt me.
Mijne Is overigens een pitbull x stafford.
#2691087
Oei, ik heb net de hond gezien... Maar alle botten staken uit :-X  :-[
Ik heb ze aangeraden om iig op te hogen, en meer af te wisselen....

Ik schrok egt wel van de hond... Wel heel lief.. Maar echt heel dun.. Hopelijk knapt ze snel weer op...

De vrouw.. Die had al wel het vermoeden dat die meer moest eten.. Maar die man dacht van niet... En dat het hoorde...

Dankje voor de antwoorden... Het topic mag gesloten en verwijderd worden :)
#2691088
Bullterrier-Loena schreef: Oei, ik heb net de hond gezien... Maar alle botten staken uit :-X  :-[
Ik heb ze aangeraden om iig op te hogen, en meer af te wisselen....

Ik schrok egt wel van de hond... Wel heel lief.. Maar echt heel dun.. Hopelijk knapt ze snel weer op...

De vrouw.. Die had al wel het vermoeden dat die meer moest eten.. Maar die man dacht van niet... En dat het hoorde...

Dankje voor de antwoorden... Het topic mag gesloten en verwijderd worden :)
Dat doen wij hier niet op Barfplaats :)

Maar, bedankt voor de update over het hondje. Ik hoop dat ze gauw bij komt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door