Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anouk
#2690328
Lea (Duitse Herder teefje van 10 maanden) zit al een tijdje op Tammenga,
in het begin ging het prima.
Ze vindt het heerlijk, deed het er goed op en poepte twee keer (goede ontlasting)  per dag.

De afgelopen week heb ik gemerkt dat ze af en toe wat diarree had.
Eerst bv een drolletje en daar komt dan wat dun achteraan.
De keer erop heeft ze weer goede ontlasting.

Nu is het zo dat ze gisterenmorgen gepoept heeft en daarna nog niet weer...
Heb gisteren 6 keer met haar gewandeld maar niet poepen.
Zelfs vanmorgen niet, heb er al 3 wandelingen opzitten maar ze doet geen enkele moeite.
Is dit normaal?
Ik word er erg onrustig van, Lea is verder prima in orde.
#2690358
Een hele dag niet poepen, bij geen van de 6 wandelingen, is zeker niet 'normaal', diarree evenmin. Maar wat ik wel ken is dat als er wat diarree is geweest en ze daarvan hersteld zijn, de dag er na nauwelijks gepoept wordt, alsof het 'op' is? ??? Ik zou bij een blije, vitale hond die niets heeft gegeten wat de boel kan verstoppen (dennenappel, tennisbal, sok, onverstandig kluifmateriaal, etc.) in díe situatie dan ook even afwachten of het de dag er na weer helemaal oké is.
Waaruit concludeer je dat de hond deze klachten heeft vanuit de kvv? Ik begrijp dat ze het eerder uitstekend deed op deze voeding en pas sinds kort (de afgelopen week) zo nu en dan wat diarree heeft. Ze kan een buikgriepje hebben, n.a.v. een virusje of bacterie. De klachten klinken mild en kort, zonder directe aanleiding.. Gezien de leeftijd moet ze mogelijk loops gaan worden, dan zie je ook nog wel eens wat verlies van weerstand (het is bijv. ook de leeftijd dat je nog wel eens wratten ziet, dat is ook een virus).
Bij diarree klachten is ze extra gebaat bij een gezonde darmflora, dus verse voeding.. Als je bedenkingen hebt bij de kvv die je nu geeft - ik ken 'm niet, maar meen me te herinneren net van Angelique over deze wat gelezen te hebben in een ander topic? - kies dan een andere kvv.
Laat je weten hoe het vandaag verder gaat met de ontlasting?
#2690361
Hatsekidee: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 655.0.html Dit was het topic waarin op dezelfde kvv ook klachten zijn en Angelique toe licht waarom zij liever een ander merk kvv zou geven. Misschien ook een goed plan voor jouw maatje? Kun je desgewenst na herstel altijd nog eens proberen of daarin de oorzaak gezeten heeft.

Edit: met m'n neus gekeken! is een andere kvv..
Laatst gewijzigd door Parelridder op za 08 jun 2013, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anouk
#2690377
Bedankt Parelridder.

Ze is al loops geweest, was ze erg vroeg mee.

Ik concludeer dat t aan kvv ligt omdat ze met brokken nooit diarree of obstipatie gehad heeft.
Denk dat ze nu ongeveer een week of 6 op vers zit.
Ook de overstap van brok naar vlees gaf geen enkel probleem.
Het is echt iets van de laatste week/anderhalve week.
Ze is ook niet ziek ofzo, als ze diarree heeft is dat maar 1 keertje per dag.
De ontlasting is dan savonds weer zoals t hoort.
Alleen nu heeft ze dus inmiddels al anderhalve dag niet gepoept.
Ben er onrustig van.. Zal zo nog eens met haar gaan wandelen.
#2690392
Anderhalve dag niet poepen - er vanuit gaande dat ze onmogelijk uit jouw zicht even gehurkt kan hebben - zou ik niet laten voort duren, maar dan toch naar een dierenarts. Je hoort wel vaker dat een hond waarvan dat helemaal niet verwacht werd toch ergens iets merkwaardigs heeft opgegeten, wat de boel verstopt. Dat mag niet voort duren, da's link! Ik zou er dus naar laten kijken door een arts.
Ze heeft het 5 weken goed gedaan op de Tammenga, ik zie zelf daarom geen direct verband, maar als je denkt dat daar misschien de schoen wringt, zou ik proberen of dít merk wellicht de klachten veroorzaakt. Niet 'kvv' in z'n algemeenheid dus, maar dit specifieke merk. Je conclusie dat ze beter af is met brok dan vers deel ik zeker niet. Juist dit soort klachten worden in z'n algemeenheid veel vaker gezien bij brok gevoerde honden, dan bij vers gevoerde.
Laatst gewijzigd door Parelridder op za 08 jun 2013, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anouk
#2690400
Ze heeft zojuist eindelijk gepoept!
Wat ben ik opgelucht zeg.

Het is misschien wat onlogisch om kvv daar de schuld van te geven,
maar dat komt ook omdat ze voorheen nooit obstipatie of diarree had.
Ik houd al zeker 25 jaar Duitse Herders (brokken) en heb bij geen van mijn honden ooit obstipatie meegemaakt, vandaar mijn link naar kvv.

Ik kijk t nog ff aan, ben voor nu al ontzettend blij dat ze gepoept heeft!
Door Anouk
#2690405
[quote="Inge en Bono"]
Kan het hoefje, waar je het op 26 mei in je andere topic over hebt, ermee te maken hebben?

Edit; zie net dat ze weer gepoept heeft, fijn!  :)
[/quote]

Jaaa gelukkig!!

Nou dat hoefje heeft ze niet helemaal opgegeten,
ik heb t haar afgepakt omdat ik t te hard vond.
Heb haar sindsdien ook geen hoefjes meer gegeven,
als ze een tussendoortje krijgt dan is dat een pensstaafje.
#2690416
[quote="Anouk"]
Ze heeft zojuist eindelijk gepoept! [/quote]
Fijn!! Ik kan me voor stellen dat dit een pak van je hart is :) Hoe zag het er uit?

Ik las net in een ander topic - n.a.v. het berichtje van Inge en Bono - dat je teefje in maart loops was, dus aan het eind van de fase van schijndracht zit. In die periode is de weerstand minder goed. Misschien goed om in gedachten te houden t.a.v. een volgende loopsheid, om te zien of ze dan ook klachten heeft.
Is de afscheiding (vaginitis?) waarover je eind mei schreef inmiddels weer gestopt?
Door Anouk
#2690419
[quote="Parelridder"]
Fijn!! Ik kan me voor stellen dat dit een pak van je hart is :) Hoe zag het er uit?

Ik las net in een ander topic - n.a.v. het berichtje van Inge en Bono - dat je teefje in maart loops was, dus aan het eind van de fase van schijndracht zit. In die periode is de weerstand minder goed. Misschien goed om in gedachten te houden t.a.v. een volgende loopsheid, om te zien of ze dan ook klachten heeft.
Is de afscheiding (vaginitis?) waarover je eind mei schreef inmiddels weer gestopt?
[/quote]

Het zag er goed uit, 2 stevige drolletjes,
ik heb er nog ff met een stokje ingeprikt  :) om te voelen of t niet te hard was.
Dat was niet t geval.

Ze heeft geen afscheiding meer.

Ze is naar mijn weten ook niet schijnzwanger,
Dat had ik gegarandeerd herkend.
ik vermoed zelfs dat t geen goede loopsheid geweest is,
want onze 3 reuen reageerden niet op haar.

Ik ga ff relaxen, heb er toch wel wat stress van gehad merk ik :-)
en straks weer lekker met mijn honden op pad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door