Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#2679243
Dorian word over 2 weekjes gecasteerd,ventje zit vol met hormoontjes.En is zochzelf niet meer!!!

Nu daar even een vraagje over,ik had al gelezen op het VN forum dat ik hem 2 dagen voor de operatie enkel spiervlees moet geven en daarna het beste ook.
Maar nu zei de Da ook dat ik hem de avond daarvoor,zondags dus na 18.00 geen eten meer mag geven,terwijl de andere vertelde na 20.00.Maar goed ik  hou wel 18.00 aan,als laatste etensmaaltijd.

Maar kan dat wel?
Ik bedoel vers verteert langzamer,kan k dan het beste niet nog eerder zijn laatste maaltijd geven?
Of kan het geen kwaad als ik om 18.00 geef?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2679264
toen ik loeka heb laten steriliseren werd tot 20.00 gezegd ondanks de opmerking dat ik barf voerde .
zelf heb ik de keuze gemaakt om alleen spiervlees te voeren ivm vertering .
paar uur na de operatie had ze al weer honger en heeft toen weer wat spiervlees gehad .
van de voeding voor en na de operatie heeft ze geen problemen gehad of heeft het herstel niet tegen gewerkt.
Door judith1967
#2679312
Oke dankjewel voor je antwoord. ;)

Werd  Loeka dan ook s ochtends gesteriliseerd of later op de dag?

Dorian moet er om 9.00-9.30  zijn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679414
18.00 kan, 20.00 kan ook nog wel. Maar idd dan geen zware maaltijd. Ik geef dan ook iets waarvan ik weet dat het relatief vlot weg is.  Laatste keer moest ik present zijn om 12.30 voor een operatie en moesten ze smorgens nuchter blijven, niet eens de avond ervoor. (wat ik overigens wel gedaan heb)

Zorg je voor Traumeel in huis. De avond ervoor al geven, zo ook een aantal dagen na de operatie. Bevordert de genezing, voorkomt zwelling en is pijnstillend.
Door judith1967
#2679772
Angelique schreef: 18.00 kan, 20.00 kan ook nog wel. Maar idd dan geen zware maaltijd. Ik geef dan ook iets waarvan ik weet dat het relatief vlot weg is.  Laatste keer moest ik present zijn om 12.30 voor een operatie en moesten ze smorgens nuchter blijven, niet eens de avond ervoor. (wat ik overigens wel gedaan heb)

Zorg je voor Traumeel in huis. De avond ervoor al geven, zo ook een aantal dagen na de operatie. Bevordert de genezing, voorkomt zwelling en is pijnstillend.
He bedankt voor je uitgebreide antwoord 8)

Zal ik dan zondagavond gewoon knijnfilet geven,lijkt mij het lichts verteerbaar,en dan de dagen erna geef ik dat ook nog wel.
Wat denk je dag of 3 dan knijnfilet geven en dan daarna gewoon weer over op het normale eetschema?

En dat Traumeel,waar koop ik dat?
Is dat vloeibaar of poedervorm

Wss krijg ik ook  nog wel een antibioticakuurtje mee van de Da
Kan ik dit dan samen geven?

Even gegoogeld op Traumeel,maar het is in druppels en tabs.

Druppels is mss makkelijker,kan ik het zo op een voertje druppelen
Ga ik wel even kijken of de Gezondsheidswinkel het ook verkoopt.
En het is homeo dus kan denk wel samen met de antibioticakuur

Oja welke dosering hou ik aan?
sering voor druppels

    Dosering voor volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar:
    3 maal daags 10 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 10 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 10 druppels).
    Dosering voor kinderen van 2 tot 6 jaar:
    3 maal daags 5 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 5 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 5 druppels).
    Dosering voor kinderen van 6 tot 12 jaar:
    3 maal daags 7 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 7 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 7 druppels).
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 24 mei 2013, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679857
judith1967 schreef: He bedankt voor je uitgebreide antwoord 8)

Zal ik dan zondagavond gewoon knijnfilet geven,lijkt mij het lichts verteerbaar,en dan de dagen erna geef ik dat ook nog wel.
Wat denk je dag of 3 dan knijnfilet geven en dan daarna gewoon weer over op het normale eetschema?

Ik zou zondag knijnfilet geven en de operatiedag en de volgende dag moet hij wer oke genoeg zijn om gewoon te eten. Het handzame eten voor en na de operatie is enkel omdat ze van de narcose misselijk kunnen worden en dan komt een filetje er makkelijker uit dan een konijnkarkas.

En dat Traumeel,waar koop ik dat?
Is dat vloeibaar of poedervorm

Wss krijg ik ook  nog wel een antibioticakuurtje mee van de Da
Kan ik dit dan samen geven?

Even gegoogeld op Traumeel,maar het is in druppels en tabs.

Druppels is mss makkelijker,kan ik het zo op een voertje druppelen
Ga ik wel even kijken of de Gezondsheidswinkel het ook verkoopt.
En het is homeo dus kan denk wel samen met de antibioticakuur

Oja welke dosering hou ik aan?
sering voor druppels

    Dosering voor volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar:
    3 maal daags 10 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 10 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 10 druppels).
    Dosering voor kinderen van 2 tot 6 jaar:
    3 maal daags 5 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 5 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 5 druppels).
    Dosering voor kinderen van 6 tot 12 jaar:
    3 maal daags 7 druppels innemen. Zo nodig om het kwartier 7 druppels innemen, gedurende 2 uur
    (maximaal 12 maal daags 7 druppels).
Hou de kinderdosering maar aan en dan geef ik de dag na de operatie om de 2 uur een dosis.
Door judith1967
#2680699
Zo vanmiddag de Traumeel gekocht bij de Gezondsheidswinkel.Vloeibaar hadden ze niet,dus de tabletjes maar gekocht.
Potje met 50 tabs kost 10.15
Door judith1967
#2689516
Vanmorgen Dorian naar de Da gebracht
Net gebeld en alles is goed gegaan,ga hem in de middag weer ophalen!! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 07 jun 2013, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door