Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door irmaa
#2689184
Ben toch wel benieuwd, wat je dan moet geven is er eigenlijk goede voor honden hier te koop? geef altijd voor mensen als het nodig is...


"And please don’t share your probiotic with your pet. An animal’s intestinal tract contains species-specific microflora, so a probiotic that’s beneficial for you isn’t necessarily beneficial for your companion animal. Opt instead for a probiotic targeted specifically to your pet’s species."
Door Lizzy
#2689189
Misschien kun je Dr Dodds vragen om namen van de probiotica want zo'n algemene opmerking kan ik niks mee (ik geef al jaren probiotica dat ik ook zelf neem en merk direct verschil).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2689434
Volgens mij zijn de meeste probiotica niet speciefiek voor diersoort. We weten helemaal niet welke bacteriën er precies voorkomen in de darmen van honden en mensen. We stoppen gewoon een paar in een potje waarvan we weten dat ze in de darmen een gunstig milieu veroorzaken, en volgens mij werkt voor mensen hetzelfde als voor honden. Alleen Yakult is gemaakt van de darmflora van een baby en zou dus redelijk specicfiek zijn, voor baby's in elk geval.

Alleen als je probiotica voor mensen gebruikt moet je wel opletten dat er geen suiker, lactose, kleurstoffen en andere rotzooi in zitten.
Door Alba
#2689511
Ik geef ook een 'humane' probiotica aan de honden. Voor de pups heb ik speciaal voor zuigelingen gekocht, deed ik de laatste week voor de overgang naar vlees door de geitenmelk die ze erbij kregen. Ik gaf ze ook Benebac.
Door irmaa
#2691505
Ja geef ook zelf probicotica voor mensen aan mijn honden,  maar toch vind ik  het geen gek "idee" van dr Dodds. Een andere spijsvertering ( carnivoor, zullen ongetwijfeld ook andere bacteriën nodig / aanwezig zijn om de darmen gezond te houden /  problemen te voorkomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door