Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Antonia
#2689004
Ik denk dat ik de kap ook nog even om zou laten. Het is voor Oscar misschien wat vervelend maar ik zou geen risico nemen.

Heb je een idee waarom hij aan de wond wil zitten? Is het verveling, gewoonte of is het jeuk? Als het jeuk is zou je met Paul kunnen overleggen of je DCP Spray mag gebruiken. Dat is een poederspray op natuurlijke basis die geírriteerde delen van de huid verzacht, desinfecteert en spanning van de huid, irritaties en jeuk vermindert. Ik heb daar hele goede ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2689032
Dan hou ik hem nog om.

Iets sprayen is geen optie. Smeren inmiddels wel weer, maar dat is ook pas sinds een dag of wat. Twee weken terug had hij er echt nog jeuk aan. Dat lijkt nu veel minder te zijn. Hij probeert af en toe nog wel te likken, maar ja, hij probeert ook achter zijn oren te krabben... Hij heeft niet meer van die plotselinge acties, zo van lekker rustig liggen en dan ineens als een gek er aan willen zitten. Dus de grootste kriebel is er wel uit.

We houden hem nog even om, better safe then sorry!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2689417
Ja ik zou hem ook omhouden, volgens mij is een actie genoeg om het weer helemaal open te maken. idd beter safe dan sorry, anders duurt het allemaal alleen maar nog langer.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2689432
Ziet er in mijn ogen nog te kwetsbaar uit. Zou de kap nog omhouden. Helaas voor hem.  :(
Bij Lana heb ik op een wond op ongeveer dezelfde plek lekker honingzalf gesmeerd.
Misschien een idee?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2689487
We hebben vanmorgen nog even voor de zekerheid een nieuwe kap mee genomen. Vond de dierenarts ook wel een goed idee. We moeten wel op gaan letten dat het met dit warme weer niet gaat smetten. En ik mocht proberen met zachtjes wrijven of ik er al wat af kan krijgen.

Eentonig of niet, heel erg bedankt voor alle reacties!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2690600
Joepie! Net tijdens de wandeling is de korst er af gegaan. Er zit prachtig genezen huid. Nog 1 rode streep in het midden, maar dat is wel dicht en stevig.

Nu zijn we zelf allebei vreselijk moe en gaan vroeg slapen, dus we houden de kap nog even om tot morgenochtend en dan mag ie af!!! Kunnen we het goed in de gaten houden.

Wat wel heel grappig is, is dat vandaag de korts van de andere wond ook heeft losgelaten. Daar heeft hij tussendoor geen schade aan toegebracht. Toch zijn ze op dezelfde dag helemaal genezen, al is bij die wond de huid wel 100% gaaf en bij de aangedane wond nét niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door