Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2687853
Heb een blinde buurvrouw in de straat met een blindegeleidehond golden retriever en zij heeft al heel lang problemen met hem hij is al 2 tenen kwijt aan iedere voorpoot een heeft vaak maag darm klachten eet veel hout en rotzooi buiten zij ziet dat niet natuurlijk niet en de da zegt nu dat hij ook artrose heeft in zijn achterpoten.
Dierenarts wil dat hij eukanuba intestinal eet want dan heb ze de minste problemen met ,maag en darm maar voor zijn artrose heeft ze nu primeval gekocht, maar de da zegt dat dat niet goed voor zijn maagdarmstelsel is zij wil de hond op tramadol hebben, mijn blinde buurvrouw weet het nu niet meer.
Ik heb in de tijd dat ik geen hond had veel met hem gelopen en goed opgelet, en toen had Gandor zo heet hij, geen last, maar heb nu mijn tijd anders nodig met een pup, ik zou haar graag helpen maar werk ook (paar weekjes) nog dus zit momenteel niet goed in mijn tijd, en vind het geen doen om met een pup en een volwassen hond te lopen, ik moet zelf heel goed op letten want Fajah lust ook heel veel van de straat. Wie kan mij wat meer vertellen over het feit dat er Tramadol wordt voorgeschreven, dan kan ik haar mss helpen.
Door Irish
#2688030
Ik, met Ivan toen hij opeens na een wandeling erg veel pijn had en een enorme zwelling kreeg bij zijn linkerschouder. Vermoeden was gescheurde spier. Hij werd er erg onrustig van en kreeg er zelfs een hotspot van op zijn kont. Toen in overleg met de dierenarts mee gestopt.

Niet zo positief dus.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2688078
Hier hele goede ervaringen. :)
Na de stemband operatie hielp de metacam onvoldoende, met tramadol ging het perfect.
Nu staat mijn oudje op een onderhoudsdosering tramadol omdat ze op alle nsaid's heftig reageert met haar maag/darmen en dat gaat super.
#2688088
er is me net verteld dat ze id van de tramadol erg onrustig worden....maar is met morfine ook zo...sommige liggen er plat van en andere raken er van het padje af...
maar ja wat moet je dan...als bv metacam ook niet kan
Door tt-tjes
#2688161
Fjurdy krijgt tramadol,  maar dan de helft van wat voorgeschreven is. Hij krijgt het s' avonds voor het slapen en indien nodig s' morgens. Hij wordt er wel wat slaperig van vandaar bij voorkeur alleen in de avond.
#2688736
Ik ken primeval niet, maar vond dit: http://www.medpets.nl/primeval+gelatinaat+hond/1624/ Geen idee wat je hier van verwachten mag. Ik neem aan dat de d.a. niet zo maar zegt dat het slecht is voor z'n maag/darmen ná dat de buuv het al gekocht heeft. En aangezien ze het al in huis heeft, heeft ze het waarschijnlijk ook al wel gegeven voordat ze weer bij de d.a. zat? Kortom, ik zou als leek hier niet zo maar durven adviseren het advies van de arts in de wind te slaan.
Mijn Merel mag i.v.m. de medicatie voor haar hartspierziekte geen NSAID. Toen ze aangereden werd door een fietser, waarvan ze héél veel pijn had,  heeft ze een een injectie gehad met een broertje van Tramadol. Dat was zálig voor haar, haalde de pijn helemaal weg en ze sliep als een roos. Buiten de dutjes om was ze opgewekt stoned zeg maar, echt errug in haar sas. Na de injectie ben ik over gestapt op time released tramadol tabletjes, dat was helaas voor haar geen succes, want ze werd er misselijk van. Een bijwerking die vaker voor komt, maar als altijd met mogelijke bijwerkingen, verschilt het van persoon tot persoon. Als de hond van de buurvrouw zodanige klachten heeft dat de d.a. tramadol adviseert, is het natuurlijk te proberen hoe hij het daar op doet. Wordt hij ook misselijk, dan is het dus geen oplossing voor hem, maar stel dat hij compleet gelukkig en pijnvrij is middels die tabletten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door