Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hera
#2688205
Ik geef mijn hond vaak KVV van Tinlo. Normaal doe ik hier altijd een groenteprutje bij,
maar weet iemand hier of ik ook kruiden erbij kan voegen die ik zelf uit de natuur kan plukken? Zoals bijvoorbeeld Brandnetel? Of dat ik kruiden bij haar vlees voeg als peterselie, Alfalfakiemen, Pompoen, selderij etc...?

En zo ja, kan dit er rauw doorheen?
#2688227
Ik voeg af en toe, als ik er aan denk wat oregano, tijm, rozemarijn, peterselie toe, rauw en fijngemalen in de koffieboonmolen. Brandnetel al of niet gedroogd schijnt ook te mogen, dit heb ik nog niet geprobeerd. Wel oppassen of hond een bacteriele infectie onder de leden heeft, bij gebruik van brandnetel.

Pompoen en selderij vind ik geen kruiden, dit zijn groenten, toch? en kan je ook toevoegen aan de mix.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2688467
[quote="Hera"]
Ik geef mijn hond vaak KVV van Tinlo. Normaal doe ik hier altijd een groenteprutje bij,
maar weet iemand hier of ik ook kruiden erbij kan voegen die ik zelf uit de natuur kan plukken? Zoals bijvoorbeeld Brandnetel? Of dat ik kruiden bij haar vlees voeg als peterselie, Alfalfakiemen, Pompoen, selderij etc...?

En zo ja, kan dit er rauw doorheen?
[/quote]

Brandnetel: Prima, alleen de jonge toppen en deze een paar dagen in de zon (oh jee) laten drogen zodat de brand eruit is. Eventueel kook erover heen. Niet te scheutig, want brandnetels zijn erg vochtafdrijvend. Paardebloem kan ook, zo ook Zevenblad (gratis af te halen bij onze siteowner)

Pompoen: Prima. Wel zeker zijn dat het een eetbare pompoen is.

Alfalfa en andere kiemen: prima. Ik heb bijna altijd een kweektoren vol staan met een variëteit aan kiemen die ze dan door hun eten krijgen.

Selderij e.d. met mate. 1) omdat ze vaak erg smaakvol zijn en de hond dat niet altijd waardeert. 2) kruiden vaak een "bij"werking hebben, in de regel gezond, maar overdaad kan schaden.

Overbodige overige info.....planten uit de natuur, wel uit de natuur of je eigen tuin en niet uit de berm van de A1. Landbouwgrond in de buurt, dan nog altijd goed wassen ivm overgewaaide pesticiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door