Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#2679644
Ik heb nu een bomann vleesmolen. ;)
Intussen eerste porties gemalen.
Neem 2 kg vleesbot 1kgspiervlees en 600 gr orgaan.
Gooi het doorelkaar door de molen en schep het dan nog eens doorelkaar heen.
Maar blijf met de gedachte zitten dat  het ene portie mss meer vleesbot of weinig orgaan bevat dan het andere portie.
Hoe zien jullie dat?
Natuurlijk als je kvv koopt zal dat ook wel gebeuren. :)

De katten vinden het zalig ;)
Door lachnat
#2679672
Ik maak me er niet zo druk om want uiteindelijk krijgen ze het toch allemaal binnen.

Wel doe ik het al ongeveer in dezelfde samenstelling door de molen, mijn katten eten 40/40/20 dus dat is 1 handje orgaan 2 handjes vleesbot en 2 handjes spiervlees en zo dus tot alles gemalen is :biggrin2: Daarna nog alles mengen en ja als het ene portie dan toch iets meer bot heeft dan het andere jammer dan, de volgende zal dan weer iets minder hebben en als alles op is hebben ze toch alles binnengekregen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2679683
Als je starthoeveelheden goed zijn en je niet voor 1 jaar tegelijk maakt dan is er niets aan het handje, dan krijgen ze toch alles wel binnen. en je roert goed, dus ach, de verschillen zullen marginaal zijn. Bij de meeste barfers is het niet anders. Vandaag wat meer spiervlees, morgen wat meer bot enz. maar aan het eind van het liedje toch in een periode alles binnen gekregen wat nodig was.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2679701
Deze verhouding is voor 5 porties voor Boy en 5 voor de katten.
Ieder portie krijgen ze  1x pw .
Maak 6 verschillende maaltijden.
Allemaal met vleesbot en spiervlees en in 4 mixen orgaan bij de andere 2 krijgt Boy een ei en katten een kuiken.
En dan pensdag  voor Boy.
De katten krijgen ook nog wel wat vleesbot ect van Bency zijn maaltijden.
Door Mowgli
#2679710
Ik maak me er niet druk om. Ik roer altijd erg goed en ik ben inderdaad ook van mening dat Mowgli alles wat hij nodig heeft uiteindelijk wel binnenkrijgt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2683885
Ik maak voor Ot porties voor ongeveer 4 weken. Overigens gebruik ik op 1 kilo spiervlees en 600 gram orgaan maar 1,5 kg vleesbot ipv 2. Ik hou niet van gekreun uit de kattenbak en Otje en haar derrière denk ik ook niet. Als jouw katten en woef het beter doen op een hoger percentage bot, dan gewoon dat aanhouden uiteraard.

Ik probeer het ook om en om in de molen te doen en na het malen schep ik het zelf nog eens grondig om. En ja, ze zal daardoor niet helemaal 100% hetzelfde eten iedere dag, maar uiteindelijk heeft ze over de periode van 4 weken toch alles binnengekregen wat in eerste instantie de molen inging.
Ik voer er ook andere dingen bij; de vleesmuffins (ik vries ze in siliconen muffinvormen in) krijgt Ot alleen als avondeten. Het ontbijt is meestal een klein prooitje of een stukje spiervlees.

Ik noem het overigens wel gemalen barf ipv zelfgemaakte kvv. Kvv komt in mijn optiek uit de fabriek. Wat ik voor Otje maal, is zelfsamengesteld en zelf geportioneerd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2687646
[quote="marit1989"]
Thea, ik lees dat jij een boman vleesmolen hebt, wat voor botten vermaal je daar mee? En hoe duur is die?
[/quote]

Hij koste iets van 46 euro.
Helaas is ie binnen een week terug gestuurd voor reparatie.
Maar hij maalde met gemak kip/konijn/parelhoen karkassen en zalmkop in stukjes gezaagd.  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2687757
Nee nog niet terug hoorde vandaag dat ze het onderdeel gaan bestellen en anders moeten ze hem voor reparatie opsturen naar bomann :-\
Door marit1989
#2687780
Oke en de botten en karkassen die je hebt gemalen gaf je die alleen of geef je ook nog meerdere karkassen?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2687786
[quote="marit1989"]
Oke en de botten en karkassen die je hebt gemalen gaf je die alleen of geef je ook nog meerdere karkassen?
[/quote]

Eend moet ik nog uitproberen. ;)
En dan heb ik eigenlijk een week menu. ;)
Ik maal bij de karkassen dan ook spiervlees en orgaan, zodat ik compleet kan voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door