Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2687524
Zoals titel al aangeeft: http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=252

Op aanraden van acupuncturist en tevens DA voor DJ. Zijn zenuwoverdracht naar de achterpoten wordt minder en zijn bespiering ook, hij wandelt nog wel mee (sjokt) maar zonder enthousiasme (hier bij huis, op andere plaatsen erg enthousiast). Hij heeft artrose op meerdere plekken in het lichaam wat klassiek homeopathisch behandelt wordt en goed zijn werk doet, ook krijgt hij een halve tablet previcox dagelijks, je kunt moeilijk aan hem merken of hij pijn heeft, is keihard daarin. We zwemmen nu om de dag met hem, kijken of dat ook wat oplevert.

Ik heb nu twee keer gezien dat hij na een wandeling (langste wandeling duurt nog maar 3 kwartier, hij is trouwens 11,5jr) gewoon ontspannen lag en zijn achterpoten wat spastisch deden, zijn tenen waren wat verkrampt samengetrokken en bij lichte aanraking trok hij meteen met zijn poten maar toonde geen pijn. ???

Moeilijk, ouder wordende honden met kwaaltjes... :-\
Door DJ_Doerak_Tucker
#2687585
Dat is natuurlijk wel wat mijn voorkeur heeft :) maar ik heb geen ervaring op dat gebied en ik weet niet in hoeverre dit middel kwaad kan, dat zou ik graag weten.
Door sella
#2687643
Je kan Tannetje eens benaderen, die is wat dat betreft zo een goede vraagbaak, die heeft al zoveel kennis en ervaring.
Door miik
#2687932
Ja, ik werd op dit middel gewezen door iemand om het voor mijn oude Mickey te gaan gebruiken.
Ze (dierenarts assistente) vergeleek het een beetje met de cholodin, met als pluspunt dat het ook de doorbloeding van de hersenen enzo beter maakt. Hun gebruiken het nu in de praktijk en zien er veel goede resultaten bij.
Anders moet je die praktijk even opbellen, misschien dat zij je meer info kunnen geven:
http://www.plusdierenklinieken.nl/vesti ... ek-de-saen
Door Sylvi@
#2716641
Zijn er inmiddels al meer ervaringen?

Shannado (Cane Coros van 13+) is hier vandaag mee gestart, volgens de da zou je binnen 2 weken resultaat moeten zien (of niet natuurlijk).
Door DJ_Doerak_Tucker
#2716648
Ik ben er (nog) niet mee begonnen omdat ik er weinig over kan vinden. Ik hoor wel graag jou ervaringen over een week of 2 :)! DJ krijgt inmiddels een iets hogere dosering pijnstilling en is daardoor ook weer actiever, het is bij hem moeilijk te peilen of de pijn hem parten speelt of dat er iets anders aan de hand is :(.
Door Sylvi@
#2716654
Vraag eventueel zelf over een week of 2 om een update ;D straks vergeet ik het.

Shannado gaat het krijgen voor wat slapte in de achterhand (dus ook slechte doorbloeding), ze heeft een soort snerpend geluidje bij de uitademing (die hoort normaal geruisloos te zijn, is zo niet te horen maar wel met de stethoscoop) en ook in erg diepe slaap opspringen en dan lijkt het of ze heel erg ergens van schrikt.
De da had er ook  goede ervaring mee, dus het proberen waard vinden wij.

Shannado heeft geen pijn, ze wordt gewoon oud(er).
Door Sylvi@
#2738852
Heel positief! Shannado sleept minder met haar achter voetjes en zakt minder door haar heup :o :)
Ze heeft ook niet meer het 'nare hoestje'. Ze had een bijgeluid op haar uitademing, die normaal geruisloos moet zijn, daardoor hoorden wij haar vaak kuchen, dat hoor ik helemaal niet meer. En al met al loopt ze gewoon beter.
Wel slaapt ze nog heel regelmatig zeer diep, dat is wat lastig omdat ze dan ineens een meter opspringt en zich echt rot schrikt en verdwaasd om zich heen kijkt (terwijl er dus niets gebeurt), maarja dat is niet anders.

Voor ons dus een blijver.
Door Sylvi@
#2738935
Al vrij snel, na 3 dagen zagen we al minder gesleep met de voetjes en ook het doorzaken zag ik toen al minder. Denk dat het rond de 10 dagen, zo was zoals het nu nog is. Over een week of 3 gaan we het nog een keer hebben over de dosering. Shannado weegt 33 kg en krijgt 2 x daags 100 mg.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2738937
sylvi@ schreef: Al vrij snel, na 3 dagen zagen we al minder gesleep met de voetjes en ook het doorzaken zag ik toen al minder. Denk dat het rond de 10 dagen, zo was zoals het nu nog is. Over een week of 3 gaan we het nog een keer hebben over de dosering. Shannado weegt 33 kg en krijgt 2 x daags 100 mg.
Dat is snel zeg! :)
Heb je het via de da?
Dan ga ik het ook even overleggen voor mijn oudje.
Door Sylvi@
#2738943
Yep via de da. Is niet heel goedkoop (maarja wat is goedkoop!?) ik ben 40 euro per maand kwijt. Maargoed, Shannado is inmiddels 13 jaar en 3 maanden en 1 x per 3 weken gaat ze naar aquatraining.

Je kan het altijd 2 weken proberen (volgens mij da moet je binnen die tijd verbetering zien), ik ben er heel blij mee.
Ohja we zien Shannado ook weer meer spelen, paar dagen nadat ze dit kreeg stond ze ineens de hele speelgoedbak leeg te trekken :biggrin2: ze oogt ook veel vrolijker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door