Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2683381
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje ik heb van de viswinkel een zalmkop gekregen voor mijn bull terrier, ze is gewend aan KVV en ik wil uiteindelijk geleidelijk overstappen op barf, nu weet ik dat ik beter eerst zachte botjes van kippen nek e.d. Kan/moet voeren, (ze staat nog niet zo lang op KVV nu twee weken..)
Maar nu ik dus die zalmkop kreeg vroeg ik me af kan ik dit haar ook al geven?

En misschien een rare vraag... Maar ik zag dat die zalm tanden had :o eet m'n hond dat op? Of moet ik eerst voor tandarts spelen..?? ???

Alvast bedankt voor de reacties..
#2683385
Ik zou daar nog even mee wachten, met zo'n kop. Da's best hard bot, zeker voor een hond die nog maar net vers krijgt (die heeft nog geen optimaal maagzuur ontwikkeld om botten te verteren; vandaar het advies met zachte botjes te beginnen).

En die tandjes snacken ze gewoon mee, inderdaad! Je kunt de verdovingsspuit dus gewoon in de kast laten liggen! ;D
#2683387
Ow chips.... Ik vergeet mezelf helemaal voorte stellen.. ::)

Ik ben Laverda en woon met m'n man en lieve bull terrier Loena in Veghel...
Ze is nu ander half, en ze is zo leukik wil nooit meer een ander ras  :smitten: :smitten:

Ik heb haar twee weken geleden op KVV gezet, doordat ze een granen allergie kreeg van de brokken, dmv uitslag, ik heb haar eigenlijk van pup af aan op KVV/ barf willen hebben, maar omdat man lief het maar raar vond kreegik het niet voor elkaar... Nu uiteindelijk gelukkig wel... Wand de dierenarts raden voor haar de Royal canin hypo allergeen brok aan.... En ik zag al die E nummers, en wilde dat echtniet.

Ik voerde haar voorheen smolke...

Ik. Hoop dat dit genoeg voorgesteld is... Want ik weetevenniks meer.. Als er vragen zijnsoordelen ik datgraag

Groetjes ons
#2683388
Hmm dankje voor je snelle reactie, dan duw ik m'n zalmpje snel maar weer de diepvries in....  Enig idee hoe lang ik daarmee moet wachten..? Als het erg lang is en iemand woont in m'n omgeving.. Heb ik een gratis af te halen zalmkop ... Hihi

En gelukkig hoef ik niet voor tandarts te spelen hihi... Pff scheelt weer.. Ik vind vis namelijk zooooo vies haha
#2683394
Hmm ik heb het gevonden hier op het forum...

'Geen haast maken om grotere botten te geven, eerst je hond voor 100% laten wennen aan kleine en zachte vleesbotten '

Dus helaas nog geen zalm voor m'n meisje :'(

Kan ik wel kippen vleugeltjes al geven? Of liever echt eerst de kippen en of eenden nekken?
#2687544
Hoi, welkom hier in ieder geval. Ik had ook net je andere topic gelezen.

Als je zoekt op beginnersbot krijgt je echt veel informatie. Die zalm zou ik lekker in de diepvries gooien en over een maand of 3 eens bekijken.
Wat je wel kunt proberen is een sardientje. Die kun je heel geven.

Als je kippevleugeltjes geeft, knip ze dan in de hoek wel even goed in.
Nekjes zijn ook prima als beginbot en eendenekken ook.

Veel succes!
#2687728
die middelste foto in je onderschrift... :roflmao: :roflmao: :roflmao:
als de visboer zalmkop heeft zou je ook eens kunnen vragen naar de graat...daar zit meestal nog best zalm aan....
en die is wel zacht, t ruggemerg zou ik nog even mee wachten, de ruggegraat bedoel ik.
succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door