Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2687196
Onze nieuwe cavalier Spike, sinds twee maanden bij ons in huis, begon vrijdag ook over te geven. Na een anti-braak prik bij de dierenarts op zaterdag bleef hij ziek en ellendig. Vanochtend weer naar de DA waar bleek dat hij een verstopping had. Vanmiddag is er een dennenappel en 3 cm. darm verwijderd bij hem. Waarschijnlijk waren we er net op tijd bij, de darm was nog net niet geperforeerd, maar hij kan natuurlijk nog wel een buikvliesontsteking krijgen. :'(  Hij ligt nu bij de DA aan het infuus en mogelijk kan ik hem morgen ophalen, als hij weer iets heeft gegeten en begonnen is met de vervolg AB (twee soorten).
Hij zal aangepast voer moeten hebben en zijn AB de komende tijd blijven gebruiken.
Naast de aanwijzingen die we natuurlijk van de DA krijgen: zijn er nog tips die jullie hier kunnen geven voor zijn herstel? Met zijn AB zou ik bijv. geneigd zijn ook probiotica te geven, maar dat lijkt me link als die darmen nog niet geheeld zijn.

Daarbij: Spike heeft ook een vorm van epilepsie en is  ik denk daardoor erg prikkelgevoelig. Hij is tijdens wandelen altijd gefixeerd op blaadjes, takjes en dennenappels. We dachten zonder dat  hij het opat (hij neemt het mee en legt het op zijn bed), maar dus niet. We moeten nu zien te proberen als hij herstelt, dit niet weer te laten gebeuren, maar het tegenhouden van dennenappels meenemen wordt vermoedelijk heel lastig. En hij weet natuurlijk niet dat alle ellende door zijn verzamelwoede is veroorzaakt. :-\
Maar hoe hier mee om te gaan is van later zorg (hoewel tips ook hierover welkom zijn). Eerst moet hij maar overleven.
#2687206
jeetje zeg arme jongen!!! zou hem iig kvv of zelf gemalen voer geven.....probiotica mag ik gentle ook nog niet geven dus denk dat je ventje dat zeker nog niet mag...
ik geef hem nu hoge dosering arnica en calendula...
misschien kan je ook een homeopaath raadplegen
#2687218
oowww, ik krijg flash backs  :-\  en weer maiskolven en  kerststerren  buikpijn :(

Als je de mogelijkheid hebt om zijn voer te malen,dan zou ik dat wel een poos doen. Anders KVV geven
Bindi is  heel goed hersteld van haar ingrepen

Beterschap voor jouw hondje
#2687237
Bedankt voor de reacties. Het blijkt dan toch weer veel meer voor te komen dan je graag denkt .
Inderdaad gaan we waarschijnlijk eerst op het prefab blik gebeuren over, maar risico's t.a.v. bacteriën moeten we niet lopen natuurlijk.
En puppy-maling is ook wel een goed alternatief als hij weer "echt"mag eten. We hebben flinke ladingen traumeel op voorraad.
Ben ook weer heel blij met dit forum en alle kennis en ervaring die hier is. :-*
#2687246
hamada schreef: Bedankt voor de reacties. Het blijkt dan toch weer veel meer voor te komen dan je graag denkt .
Inderdaad gaan we waarschijnlijk eerst op het prefab blik gebeuren over, maar risico's t.a.v. bacteriën moeten we niet lopen natuurlijk.
En puppy-maling is ook wel een goed alternatief als hij weer "echt"mag eten. We hebben flinke ladingen traumeel op voorraad.
Ben ook weer heel blij met dit forum en alle kennis en ervaring die hier is. :-*
Dat blik gebeuren  heb ik hier  niet gegeven, m.u.v de laatste  keer.  Toen wilde ze echt niet eten, en heeft ze een paar bikjes high-energy dieet voer gehad  van de DA.
Daarna  overgestapt op eigen maling, 4 maaltijden per dag in het begin, daarna naar 3 en daarna naar 2.
#2687352
Heel veel sterkte en voor Spike een spoedig, volledig herstel.
Tip ivm voeding heb ik niet maar kan je hem niet iets geven waarvoor hij de denappels wil achterlaten in 't bos, een soort ruil van de denappel voor iets wat hij niet kan opeten of iets wat hij net wel mag opeten, snoepje of een kauwding waarmee hij  in zijn mand kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door