Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2687172
Hoi,

Mijn kat stonk enorm uit haar bek en dus zijn we vandaag naar de da gegaan. Daar kwam naar voren dat ze een keel ontsteking heeft, wat waarschijnlijk aan het uitbreiden was naar een verkoudheidje. Ze heeft een ab spuit gehad wat 14 dagen zou werken, maar nu wil ik daarnaast haar weerstand ondersteunen en verhogen. Ze is gek van sperziebonen en komkommers en krijgt dat nu naast haar normale portie barf/kvv.

Wat zouden jullie mij verder nog kunnen adviseren? Ik wil geen vitamine preparaten ed gebruiken.

Alvast bedankt!
#2687355
Echinaforce wordt vaak gebruikt om de weerstand te verhogen. Je kunt de tabletjes voor kinderen gebruiken (in druppels zit alcohol, dat kun je laten verdampen maar waarom moeilijk doen). Eén tabletje per dag is voldoende. Bij AB is daarnaast probiotica wel aan te raden om darmproblemen te voorkomen of in elk geval te helpen herstellen. Bij niesverschijnselen kan tenslotte L-Lysine helpen.
#2687395
NoaKaj schreef: Echinaforce wordt vaak gebruikt om de weerstand te verhogen. Je kunt de tabletjes voor kinderen gebruiken (in druppels zit alcohol, dat kun je laten verdampen maar waarom moeilijk doen). Eén tabletje per dag is voldoende. Bij AB is daarnaast probiotica wel aan te raden om darmproblemen te voorkomen of in elk geval te helpen herstellen. Bij niesverschijnselen kan tenslotte L-Lysine helpen.
Super bedankt! Ik dacht idd zelf ook al aan echinaforce, maar wist dan niet hoe of wat. Kun je die tabletten door het voer kruimelen?

Ze heeft vanmorgen ook al een klein beetje zeewier en honing door haar voeding gekregen.
#2687572
NoaKaj schreef: Het zijn kleine tabletjes, ik heb ze met wat natvoer gegeven. Door het voer kruimelen kan dan natuurlijk ook, maar dan moet je wel zeker weten dat hij alles opeet.
O ja hoor.. Zij en voer komt helemaal goed  ::)  ;D Zie mijn andere topic 'Ik word er gek van'
#2688934
Ze eet nogsteeds prima, maar ik heb gister een spuug op moeten ruimen en vanmorgen weer. Ik heb de da gebeld of het van de ab prik kan komen, maar volgens de assistent kon dat niet. Het kon wel met de pillen, maar niet met de prik.. Ik moest haar maar op brokken gaan zetten, want er zou vast iets verkeerds in het vlees gezeten hebben.. Jah, right.. Voedings advies van hun volg ik zowiezo nooit op (brood, rijst en kip bij een zieke hond met granen en kip allergie ed is veel gehoord, maar dus nooit gedaan).

Ze zeurt niet meer zo extreem (maar nog wel iets) om haar eten als ze normaal deed en is nu af en toe haar stem kwijt. Volgens de assistent moest ik het even aan kijken. Als het na het weekend niet beter was, dan moest ik langs komen.
Ik ben afgelopen maandag geweest en toen kreeg ze dus de ab prik voor 10 tot 14 dagen die tot nu toe niets uit lijkt te halen.

Voor ze die ab spuit had gehad, zag ze er qua uiterlijk top uit! Glimmend en eindelijk zonder schilvers. Nu heeft ze weer schilvers.

's avonds komt ze niet meer bij ons op schoot liggen, maar gaat ze boven in haar mandje liggen.
Normaal mochten we haar niet op haar buik aaien, maar nu ineens draait ze op haar rug om op haar buik geaaid te worden.

Ze wast zichzelf nog wel en ligt ook steeds mer heerlijk half in het zonnetje buiten.

Maak ik me nu onnodig zorgen? Wat vinden jullie?
#2689156
Krijgt ze eigenlijk pijnstilling? Mijn kat stopte met eten en drinken toen ie een keelontsteking had. Simba is een notoire aansteller, maar goed, ik weet uit ervaring hoe pijnlijk keelontsteking kan zijn, hij reageert gewoon erg primair door "auw" te vermijden en niets meer langs z'n keeltje te laten gaan. Als ze nog geen pijnstilling krijgt, zou ik dat snel gaan geven.
#2689164
NoaKaj schreef: Krijgt ze eigenlijk pijnstilling? Mijn kat stopte met eten en drinken toen ie een keelontsteking had. Simba is een notoire aansteller, maar goed, ik weet uit ervaring hoe pijnlijk keelontsteking kan zijn, hij reageert gewoon erg primair door "auw" te vermijden en niets meer langs z'n keeltje te laten gaan. Als ze nog geen pijnstilling krijgt, zou ik dat snel gaan geven.
Ze krijgt geen pijnstilling, maar eet en drinkt goed. Dat is dus niet het probleem. Ze miaauwt ook wel en doet ook wel pogingen tot miaauwen, maar dat er geen of een schor geluid uit komt.
Ik maak me alleen zorgen omdat ze zich als (een beetje) 'ziek' gedraagd en de da assistent zegt dat dit niet een bijwerking is van de ab prik.. Mss heeft ze een griep? Of kan dat niet zoals bij ons (griep met keelontsteking en af en toe niezen/hoesten)?
#2689720
dinky89 schreef: Zou anders voor een second opinion langs een andere DA gaan.

Klinkt een beetje als een luchtweginfectie/beginnende longontsteking
Maar dat zou dan toch weg moeten gaan met ab?

Ze was gisteravond trouwens wel weer actief en kwam weer bij ons liggen.
#2689813
NoaKaj schreef: Met de juiste AB. Convenia is lang niet overal geschikt voor.
Als het dat middel is geweest (weet ik niet), dan is hier (http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 0-convenia) te zien dat braken wel degelijk een bijwerking is..

Ik weet niet of ik het al vermeld had, maar het valt me op dat sinds die ab prik, ze huidschilvers heeft en zwarte troep uit haar oogje. Ze reageert dus duidelijk op die prik.. Jammer, want ze was net van de ontgiftigingsverschijnselen af ;)
#2690307
Nou, vanmorgen om 6.30 uur stond madam al naast mijn bed te miaauwen om eten!! Dit bleef ze doen tot een paar minuten terug (toen ze stil was kreeg ze gelijk haar eten). Er zat geen 1 miaauw tussen die schor klonk of waarbij er geen geluid uit kwam.

Volgens mij is ze weer aardig de oude...  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door