Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chess
#2686202
Eind deze maand ga ik een weekje naar Zuid-Frankrijk.  Meestal neem ik K9 mee omdat dit tijdens kamperen het makkelijkste is.  Deze keer hebben we echter een huisje waar een diepvriezer aanwezig.  Ipv K9 zou ik dus een goede KVV kunnen meenemen en dan ter plaatse wat BARF-materiaal kunnen kopen indien interessant.

Even los van de prijs, lijkt me KVV toch beter, niet?  Wat zouden jullie doen?
Door Suzanne
#2686207
Persoonlijk zou ik kvv meenemen en daar aanvullen met dat wat je kunt krijgen aan "barf-achtige dingen". Als een hond een week of 2-3 niet compleet eet zou ik daar niet warm of koud van worden ;-)
Je zou iets K9 mee kunnen nemen voor alle zekerheid, als je ineens "nergens" aan kunt komen ofzo..

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2686212
In frankrijk kun je prima aan voldoende BARF komen. Misschien zonder al te veel variatie, maar dat is voor een paar weken niet zo erg. Dus ik zou ook gaan voor wat rollen kvv mee en dan aldaar wat bijkopen. Moet prima lukken!
Door Cathelijn
#2686818
Ik zou gewoon BARF meenemen als je dat gewend bent te voeren. Eventueel maak je vast pakketjes per dag. En als dat op is ga je naar de supermarkt en haal je nieuwe voorraad  ;)
Door Elvira
#2686827
ik neem altijd KVV mee op vakantie en zorg ervoor dat ik een vakantiehuisje heb met vriezer. Na 13 uur onderweg, was alles nog bevroren bij aankomst (er gaan 2 koelboxen met hondeneten mee). Als ik te kort kom, koop ik bij. Ik draai een lijst uit van adressen die diepvriesvoer verkopen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2687050
MarijeEnBoomer schreef: In Frankrijk kan je goed aan barfmateriaal komen!
De laatste vakantie van 2 weken had Boomer kip, parelhoen en kwartel zo uit de supermarkt!
Oh echt ?? Wij gaan ook 2 weken naar Franrijk, en zat ook al iet wat in de stress  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2687099
Monique77 schreef: Oh echt ?? Wij gaan ook 2 weken naar Franrijk, en zat ook al iet wat in de stress  :biggrin2:
Nergens voor nodig  :biggrin2:
Zelfs bij de mini super bij het tankstation hadden ze parelhoen  ;D
Door helenavantroje
#2687165
Alles beter dan dat K9, ik heb het weggegooid, was vreselijk duur, 122 euro, maar kreeg het half verpulverd en het stonk ook vies,  Bowy vond er ook niet veel aan, maar bij gebrek aan beter toch maar met lange tanden weggewerkt. Nu alles back to normal gelukkig!
Door chess
#2687219
helenavantroje schreef: Alles beter dan dat K9, ik heb het weggegooid, was vreselijk duur, 122 euro, maar kreeg het half verpulverd en het stonk ook vies,  Bowy vond er ook niet veel aan, maar bij gebrek aan beter toch maar met lange tanden weggewerkt. Nu alles back to normal gelukkig!
Nah, zo slecht is K9 nu ook weer niet.  :)  Bij gebrek aan barf of kvv lijkt me dit nog steeds het beste alternatief te zijn.

Bedankt voor de reacties allemaal. Het plan is om zoveel mogelijk te barfen én ik neem ook kvv mee plus een zakje K9 in case of.
Door Sultan
#2687341
Wij gaan al jaren met 2 of 4 Cane Corso's naar Frankrijk. We nemen nooit meer voer (Barf) mee dan voor de eerste 2 á 3 dagen. DE rest kopen we in de plaatselijke supermarkt. Hele kip, vaak biologisch, parelhoen, pens, is gewoon te vinden in de supermarkt voor een hele redelijke prijs. Daarnaast verkoopt de Carrefour (ook een supermarkt) ook speciale pakjes met "viande pour animaux", vlees voor dieren dus. Gewoon in het koelvak bij al het andere vlees. Is afval vlees, soms even opletten wat er in zit, maar vaak prima rundvlees met restjes orgaan, is onze ervaring. Onze honden eten in die 2 weken vakantie in Frankrijk echt niet compleet, maar we komen met alles wat we simpel kunnen scoren een heel eind ;)
Door Nynke
#2687831
Wij nemen altijd Carnibest mee op vakantie, lekker makkelijk en niet ongezond en geen stress van supermarkten afzoeken  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door