Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#2686989
De zuivelboerderij waar ik altijd kom,verkoopt zo nu en dan ook biest.
Zelf maak ik regelmatig kefir voor de honden,zou ''biest kefir''een goede aanvulling kunnen zijn,of kan ik het beter niet geven? :-\
Door tessa
#2687025
Volgens mij kunnen pups alleen de eerste drie dagen van hun leven de goede stoffen van de biest opnemen.
Ik denk dus dat dat geen zin heeft.
Door robbiekomvoor
#2687629
tessa schreef: Volgens mij kunnen pups alleen de eerste drie dagen van hun leven de goede stoffen van de biest opnemen.
Ik denk dus dat dat geen zin heeft.
Dat vraag ik me dus ook af,ik kan er nl niets over vinden,of ik kijk met m'n neus. ;)
Door BlissSpirit
#2687727
Of het goed is voor je hondjes, geen idee.
Maar wel lekker voor jezelf.
Kreeg het vroeger altijd bij mijn opa en oma. Vers van de boer.
Mijn moeder doet er een moord voor  :D
Welke boerderij is het? In Arnhem langs de Pleij?
Door robbiekomvoor
#2687762
BlissSpirit schreef: Of het goed is voor je hondjes, geen idee.
Maar wel lekker voor jezelf.
Kreeg het vroeger altijd bij mijn opa en oma. Vers van de boer.
Mijn moeder doet er een moord voor  :D
Welke boerderij is het? In Arnhem langs de Pleij?
Je mag mijn geheime adresjes niet verklappen. :biggrin2:
Door miik
#2690187
Tijdens een cursusdag kittens flessen werd biest (colostrum) ook geadviseerd voor de drachtige/ zogende moeder omdat het een hele goede eiwitbron zou zijn.....
Mijn idee is dat met vers voeren je al genoeg hele goede eiwitten voert en dit dus niet nodig hebt.
Maar heb je nou een zieke/zwakke hond, of eentje waar je niet genoeg voeding bij in krijgt dan is deze vorm van vloeibare eiwitten misschien een oplossing/ handige toevoeging.

De belangrijke antistoffen en dergelijke die zo belangrijk zijn voor pasgeboren dieren kunnen alleen de eerste dagen door de darmwand heen. Dus daar heb je op latere leeftijd niets aan....
Door yvette_van_alert
#2690208
Biest van koe of geit?  Maakt ook veel uit qua verteerbaarheid. ik heb hier ingevroren biest voor jonge kittens en pups
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door