Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nancy73
#2683861
Misschien een domme vraag maar kan je vlees van de slager direct aan je hond voeren of is het beter dat het ingevroren is geweest?
Er was net een discussie aan de gang hier bij de slager. Ik dacht dat je het gewoon zo direct kan geven maar er zijn er die er anders over denken.  Vandaar dat ik het maar hier eens na vraag.
Door BAC
#2683863
Zo vers mogelijk natuurlijk! Wij hebben als concument ook nog eens geen turbo vriezer, of vriesdroger waardoor de kwaliteit al achteruit gaat.
Zonde, dus als ik de mogelijkheid had gaf ik het rechtstreeks uit het slachthuis, helaas is dat niet mogelijk
Door Lizzy
#2683913
Goedgekeurd vlees, dus voor menselijke consumptie, is in principe direct te voeren. Dubieuze slachtafvallen van bijv. lam zou ik altijd eerst invriezen ivm eventuele aanwezige parasieten.
Door nienk
#2683982
Lizzy schreef: Goedgekeurd vlees, dus voor menselijke consumptie, is in principe direct te voeren. Dubieuze slachtafvallen van bijv. lam zou ik altijd eerst invriezen ivm eventuele aanwezige parasieten.
en wanneer is iets dan dubieus?
Door BAC
#2685055
dubieus slachtafval hoort niet in de voedselketen terecht te komen, dus in een winkel zou je zoiets nooit mogen kopen. Maar je heb mensen die trekken dode dieren van de straat af en ja dat is...dubieus slachtafval.
je moet je vragen waar je dan mee bezig bent, maar dat zou ik niet in een vriezer stoppen.

En verder is het vlees voor de hond net zo lang houdbaar als voor de mens, tuurlijk kan je het het als bij de mens langer bewaren, maar dan gaat de kwaliteit wel achteruit en volgens mij is dat niet de bedoeling van barfen, dan wil je immers gezonde lappen vlees met goede voedingswaarde voeren. We vinden het toch belangrijk dat we weten wat er in onze dieren gaat, en dat dit beter is dan brokken waar niets meer inzit.
Door Lizzy
#2686688
Senta schreef: dubieus slachtafval hoort niet in de voedselketen terecht te komen, dus in een winkel zou je zoiets nooit mogen kopen. Maar je heb mensen die trekken dode dieren van de straat af en ja dat is...dubieus slachtafval.
je moet je vragen waar je dan mee bezig bent, maar dat zou ik niet in een vriezer stoppen.

En verder is het vlees voor de hond net zo lang houdbaar als voor de mens, tuurlijk kan je het het als bij de mens langer bewaren, maar dan gaat de kwaliteit wel achteruit en volgens mij is dat niet de bedoeling van barfen, dan wil je immers gezonde lappen vlees met goede voedingswaarde voeren. We vinden het toch belangrijk dat we weten wat er in onze dieren gaat, en dat dit beter is dan brokken waar niets meer inzit.
Nee, maar veel barfers kopen hun spullen dan ook niet allemaal netjes in de winkel.
Door BAC
#2686805
De slachtplaats in Nederland mag dat helemaal niet verkopen, dat staat tot de gram nauwkeurig allemaal genoteerd voor destructie. Dan moeten ze het uit het buitenland halen.....
Gebruikersavatar
Door Thea
#2686815
Ik geloof echt niet dat alles wat er hier oa op bp word aangeboden vanuit het buitenland komt.
Heb ook al eens van tammega verse pens gekocht. En was echt niet dat ie al bevroren was geweest. ;)
Door Lizzy
#2687397
Senta schreef: De slachtplaats in Nederland mag dat helemaal niet verkopen, dat staat tot de gram nauwkeurig allemaal genoteerd voor destructie. Dan moeten ze het uit het buitenland halen.....
Ja ja ja, maar je gelooft toch ook niet meer in de kerstman? In theorie heb je gelijk. De praktijk is gewoon anders. Herinner je je deze nog?

Afbeelding

Gewoon hier in NL gekocht hoor, een vol geetterde long.
#2687444
Lizzy schreef:

Gewoon hier in NL gekocht hoor, een vol geetterde long.
Ah.. Heb ik dat ook eens gezien.. Hier had ik laatst een heeeeel klein beetje van, wist niet wat het was dus maar weggesneden (dacht in eerste instantie vet). Maargoed ook dus ;)
Door BAC
#2687939
Lizzy schreef: Ja ja ja, maar je gelooft toch ook niet meer in de kerstman? In theorie heb je gelijk. De praktijk is gewoon anders. Herinner je je deze nog?

Afbeelding

Gewoon hier in NL gekocht hoor, een vol geetterde long.
Lizzy, waar mensen werken worden fouten gemaakt, en een etterlong is niet aan de buitenkant te herkennen. Het zou niet mogen gebeuren, maar mensen maken fouten, overal.
Het zal niet doelbewust op de markt worden gebracht, de kans is echt velen malen kleiner, anders kan zo'n slachthuis zijn deuren echt definitief sluiten.

Net als een garage bedrijf zijn APK kwijt kan raken als ze een puntje over het hoofd zien, 3 puntjes en je kan het bordje APK van je pand afhalen.

Een slachtplaats of slager heeft er echt geen enkele boodschap aan om doel bewust rommel te gaan zitten verspreiden, zij verdienen daar hun geld ook niet mee. In het ergste geval zullen ze zelfs een hele partij vlees terug moeten halen en komt het dik onderstreept in het nieuws. Wat denk je wat dat kost en wat dat voor strop is?

Dus dat zo'n long bij iemand terecht komt kan gebeuren. De kans dat dit bij de lijntjes door heel het land, zonder sticker van herkomst gebeurd is echt velen malen groter. Dan worden er echt geen vleeslijnen stilgelegd, je mag hopen dat je uberhaupt weet waar het vandaan komt, en wanneer het geslacht is.

En dat heeft niets met de Kerstman te maken.
Door Lizzy
#2688000
Senta schreef: Lizzy, waar mensen werken worden fouten gemaakt, en een etterlong is niet aan de buitenkant te herkennen. Het zou niet mogen gebeuren, maar mensen maken fouten, overal.
Het zal niet doelbewust op de markt worden gebracht, de kans is echt velen malen kleiner, anders kan zo'n slachthuis zijn deuren echt definitief sluiten.

Net als een garage bedrijf zijn APK kwijt kan raken als ze een puntje over het hoofd zien, 3 puntjes en je kan het bordje APK van je pand afhalen.

Een slachtplaats of slager heeft er echt geen enkele boodschap aan om doel bewust rommel te gaan zitten verspreiden, zij verdienen daar hun geld ook niet mee. In het ergste geval zullen ze zelfs een hele partij vlees terug moeten halen en komt het dik onderstreept in het nieuws. Wat denk je wat dat kost en wat dat voor strop is?

Dus dat zo'n long bij iemand terecht komt kan gebeuren. De kans dat dit bij de lijntjes door heel het land, zonder sticker van herkomst gebeurd is echt velen malen groter. Dan worden er echt geen vleeslijnen stilgelegd, je mag hopen dat je uberhaupt weet waar het vandaan komt, en wanneer het geslacht is.

En dat heeft niets met de Kerstman te maken.
Als dit 1 keer zou zijn gebeurd op verschillende adressen, zou je mij die foto niet hebben zien plaatsen. Dit is echter geen toeval. Hoef je niet van me aan te nemen natuurlijk, dat is jouw keuze. Maar als je nu toch een beetje volgt wat een puinhoop het is in de vleeshandel-voor-menselijke-consumptie, geloof je in mijn ogen in sprookjes (of de kerstman) als je denkt dat het allemaal strak geregeld is en iedereen zich netjes aan de regels houdt. We hadden het hier over dubieuze slachtafvallen en het is geheel niet moeilijk om daar aan te komen voor je hond. Als je denkt dat je zo'n partijtje te pakken hebt, wat is er mis met het even in de vriezer te kiepen?
Door BAC
#2688169
Goed zijn het twee adresjes of meer. Of drie.
Ik denk dat ik maar geen zoektocht ga doen naar de dubieuze vleeskwaliteiten die door het land reizen uit alle windstreken van de wereld. Zal een lelijk beerputje worden.

Lizzy ik kan merken dat je werkelijk waar geen flauw idee heb hoe streng het toezicht is op slachthuizen. Je dr ook totaal niet open wilt staan. Dus ik laat het hierbij, wel jammer ik had van jou beter verwacht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door