Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Noël
#2685461
Hallo,

ik heb een vraagje over Haaksbarf Paard, daar zit paardenlever in, maar ik heb een keer gehoord dat paardenlever puut vergif is voor je hond? Weet iemand hier meer over of heeft iemand ervaring met Haaksbarf Paard?

Groetjes
Door Greece
#2685645
Mijn hond heeft een eliminatie dieet gehad met paard en heeft ook paardenlever gegeten.
Nooit gehoord dat dat giftig zou zijn en ze is er nog hoor  :biggrin2:
Was trouwens van  Nederlands paard en voor menselijk consumptie.
Ook Haaks Barf paard gegeten.
Door Noël
#2686053
Oh oke dan zal het misschien wel meevallen. Ik had Haaksbarf al gebeld daarover, en hun zeiden dat hun paarden gebruiken uit Zuid-Amerika en Frankrijk, deze paardenlevers zouden worden ingekocht bij EEG gekeurde slachthuisen oid. Ik had ook Tannetje Koning gebeld, zij zei dat het ook geen kwaad kon mits het een gezond paard geweest is, maarja, hoe weet ik dat?
Door ulla
#2686165
Paarden worden vaak ontwormd, honden die veel paardenstront eten kunnen daar ziek van worden of zelfs overlijden.
De lever is een opslagplaats van afvalstoffen, dus paardenlever voor mij niet nee.
Door miik
#2686651
[quote="ulla"]
Paarden worden vaak ontwormd, honden die veel paardenstront eten kunnen daar ziek van worden of zelfs overlijden.
De lever is een opslagplaats van afvalstoffen, dus paardenlever voor mij niet nee.
[/quote]

Vooral de honden die de afwijking MDR1 hebben. Dit komt voor bij de collies (borders en schotse), de windhonden en de herders....
Door ulla
#2686963
[quote="eelke"]
Worden koeien en schapen dan niet ontwormt?
[/quote]

Schapen wel koeien denk ik ook wel.
Maar paarden worden niet op jonge leeftijd geslacht ook de hengsten niet.
Rammetjes en stiertjes wel en belanden in de consumptie.

Een paard wordt niet voor consumptie gefokt.
En hoe ouder een dier hoe meer afvalstoffen de lever/nieren kunnen bevatten.
Door Parelridder
#2687317
Ik heb begrepen dat paardeneigenaren al veel langer dan hondeneigenaren zich bezig houden met alternatieven voor ontwormen, kritisch ontwormen, etc. Het verhaal van dat paardenpoep hetzij vol wormen zit, hetzij vol ontwormmiddel en daarom gevaarlijk is voor honden zou achterhaald zijn..
Ik ben er zelf niet in thuis, maar er zijn hier vast mensen die meer weten over paarden en ontwormen. Misschien in de BARFhoek een topic starten over paardenlever?
Door Noël
#2687324
Ik denk in ieder geval dat ik het er niet op ga wagen, ik hoor verschillende redenen waarom het niet goed zou zijn en vind het allemaal een beetje onduidelijk hoe het nu met paardenlever zit...Better safe then sorry
Door spikkel
#2706183
Veel mensen ontwormen hun paarden niet zomaar meer, mede om geen resistente wormen te krijgen. Koeien worden ook ontwormd evenals schapen. De lammeren krijgen ontwormmiddelen mee van de moeder, deze wordt binnen 24 uur ontwormd. Ik heb zelf paarden en schapen puur natuur. Trouwens er staat een wachttijd voor paarden die ontwormd zijn als ze naar het slachthuis gaan. We zullen dan maar hopen dat dit gecontroleerd word.
Wat zou er in kippenlever en konijnenlever zitten.
Door Nugget
#2706432
Paarden hebben geen galblaas.
Hun lever wordt dus nog meer dan bij andere dieren als opslag gebruikt voor afvalstoffen.
Vandaar dat je beter geen paardenlever kan voeren.
Door Roosjes3
#2706472
Welke lever kan ik dan wél voeren??? Runderlever niet, paardenlever niet... Voor lamslever is Julius allergisch.... Zit konijnenlever of kippenlever ook zo vol met rotzooi?
Door Nugget
#2706476
[quote="Roosjes3"]
Welke lever kan ik dan wél voeren??? Runderlever niet, paardenlever niet... Voor lamslever is Julius allergisch.... Zit konijnenlever of kippenlever ook zo vol met rotzooi?
[/quote]

Eendenlevertjes, konijnenlever, kippenlever en misschien is hij niet allergisch voor geitenlever?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door