Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2685693
Onze Gipsy is vorige maand gesteriliseerd.

Dat was al de bedoeling toen ze net bij ons was maar Gips verraste ons steeds met een te vroege loopsheid. In dat ene jaar is ze 4 keer! loops geweest (2 x de operatie daarvoor moeten afzeggen) en toen we haar eindelijk op de operatietafel hadden liggen was ze alweer loops aan het worden (maar bloedde nog niet) en was ze schijnzwanger (met melk geven). haar lijf was dus compleet van de rel.. :(
Operatie doorgezet want zo kon het echt niet langer. Ze bleek een baarmoeder vol met cyste's te hebben en ik was blij dat ze daarvan af was.
Na een week was er nog steeds melkproductie en ze heeft een paar dagen Galastop gekregen.

Ik weet dat er vachtverandering kan optreden na een sterilisatie maar als Gips zo doorgaat wordt ze een grote Eddy of Karel.... ;D

Kan ik haar een supplement van iets geven zodat het verharen wat afneemt of stopt?
Laatst gewijzigd door Ramses1 op za 01 jun 2013, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2685768
Ik had er ook eentje die steeds chinees naakt werd na een operatie, veelal van de narcoses. Ze zag er jaren uit als een pup, want ze had veel narcoses/operaties gehad. Dus ja ze zou wel eens chinees naakt kunnen worden. Maar het groeit allemaal weer aan : :biggrin2: ;D :biggrin2:
Door charmed
#2685841
Ramses1 schreef: Een naakte herder... hmmm hoop t niet  :(
Nee, chinees naakte herder, er zal altijd een beetje haar op blijven zitten  :-\
Door sella
#2685880
Dat herstelt volgens mij weer met een maand of 3, is tenminste de ervaring met mijn teef die ook maar loops bleef worden :-X
Door Ramses1
#2688786
Lizzy schreef: Borage olie heeft een goede invloed op vacht en hormonen. Ter ondersteuning kun je het allicht proberen.
Dank je wel Lizzy. Ik ga het zeker proberen!

Heerlijk zo'n vraagbaak  :-*
Door Ramses1
#2688886
hannabelgje schreef: Zoë was na de sterilisatie ook heel lang in de rui. Typisch zeg.
Duitse herders verharen het hele jaar door al behoorlijk, afgezien van  de ruiperiode... Nu is het helemaal erg en ziet mijn huis eruit alsof ik er 5 heb rondlopen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door