Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esje
#266020
Ik snap er helemaal niets meer van. Eigenlijk zijn onze honden stiekem wel een beetje te dik. Maar een van onze honden een Dobermann reu van 15 maanden is brooodmager. Hij heeft ook een uitermate slechte vacht . Hij eet 1 1/2 kg vers vlees AHV plus een half brood per dag. Heeft iemand tips het is gewoon naar om te zien.

Esje. ???

NB Ik ben hier voor het eerst.
Laatst gewijzigd door Esje op zo 20 feb 2005, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#266023
Hi Esje en welkom op B.P!
Kan 'n TE vlug werkende schildklier zijn of 'n andere mediese oorzaak.
Misschien is 't' n goed idee om 'n bloedonderzoek te laten doen door je DA .
Succes.
Gebruikersavatar
Door chooky
#266025
Hoi Esje, welkom hier op Barfplaats.
Is de dobermann al eens helemaal nagekeken door een dierenarts? Ik zou een bloedonderzoek laten doen, en dan oa op de schildklierfunctie.
Mag ik ook vragen hoe lang je al vers vlees geeft?
En waarom geef je er brood bij? Dit heeft een hond helemaal niet nodig en er zitten heel veel koolhydraten in.
Ik zou als je hem wilt laten aankomen (mits er niets anders medisch aan de hand is) veel minder koolhydraten geven (dwz geen brood meer) en juist de hoeveelheid vet opvoeren.
Misschien is het ook een idee om een ander kvv te proberen voor deze hond. Ik geloof dat carnibest een van de vettere soorten is, zij hebben ook een actiefversie waar volgens mij meer vet in zit.
Door fester
#266029
[quote="chooky"]
Hoi Esje, welkom hier op Barfplaats.
Is de dobermann al eens helemaal nagekeken door een dierenarts? Ik zou een bloedonderzoek laten doen, en dan oa op de schildklierfunctie.
Mag ik ook vragen hoe lang je al vers vlees geeft?
En waarom geef je er brood bij? Dit heeft een hond helemaal niet nodig en er zitten heel veel koolhydraten in.
Ik zou als je hem wilt laten aankomen (mits er niets anders medisch aan de hand is) veel minder koolhydraten geven (dwz geen brood meer) en juist de hoeveelheid vet opvoeren.
Misschien is het ook een idee om een ander kvv te proberen voor deze hond. Ik geloof dat carnibest een van de vettere soorten is, zij hebben ook een actiefversie waar volgens mij meer vet in zit.
[/quote]
Of bibi natuurmix daar zit 17% vet in
Door diana
#266196
mijn reu kan niet tegen de c.b aktief
poept er heel erg dun van
maar van ahv hebben mijn honden ook een kilo nodig
en van de c.b veel minder
zou het satin= bal niks voor hem zijn.
Door Esje
#266319
Hallo allemal,

Ik moet nog even zien uit te vinden hoe ik een antwoord plaats bij ieder van jullie afzonderlijk, maar wil graag op deze manier iedereen al vast bedanken voor de reakties. Ik zal eerst een schildklierfunctie onderzoeken laten doen en hem alvast op Carnibest zetten.
Mag ik ook nog even weten wat Satinballs zijn.

Bedankt alvast.

Groeten,

Esje.
Laatst gewijzigd door Esje op zo 20 feb 2005, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#266331
ze hebben gelijk
eerst maar even een onderzoekje laten doen om uit te sluiten dat het iets medisch is,
ik zou het precies moeten opzoeken
toen ik boy uit het asiel haalde was hij heel erg mager
had het recept van paul gekregen ,
weet niet meer precies wat het allemaal was , maar hij kwam snel aan .
het zal hier ergens ng wel staan
Door 202spots
#266493
[quote="Esje"]
Okay gelezen. Hoeeveel hoe vaak per dag weet je dat ook ?Hierna zal ik niks meer vragen en zeuren ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]

Wanneer je hond alleen maar wat aan hoeft te komen,(en dus geen andere mediese reden heeft voor mager zijn) dan kan je net zoveel of weinig geven als je wil.
Je kan alleen satinball mix als volledige maaltijd geven,dus dezelfde hoeveelheid (gewicht) eten wat je normaal geeft.
Je kan de helft van de kvv vervangen door de satinball mix, of extra satinball mix BIJ de kvv geven, of je kan 3-5 keer per dag 'n paar satinballs als tussendoortje geven.
Net wat 't makkelijkste is voor jou en je hond.

Ik zou eerlijk gezegd de brood ook weg laten.
Honden hoeven geen granen, en ik denk dat de bruinbrood ook aardig laxerend werkt?
Dus 't meeste komt er van achteren weer uit?

En je mag hier op BP net zoveel vragen als je wil!
Zeuren....weet niet wat dat is ;)
maar we hebben liever dat je 't net zolang blijft vragen totdat je zeker weet wat de bedoeling is, inplaats van niet durven vragen en 't dan niet goed doen.
Door rees
#266885
[quote="Esje"]
Okay gelezen. Hoeeveel hoe vaak per dag weet je dat ook ?Hierna zal ik niks meer vragen en zeuren ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten,

Esje.
[/quote]

Je kan beter te veel dan te weinig vragen en erg vinden ze het op deze site niet heb er ook veel aan gehad. :)

maar laat aub het brood weg
af en toe een stukje kan geen kwaad

maar als ik jou was zou ik ook even langs de da gaan

je weet nooit ;)
Door diana
#268579
idd
hier kennen we geen domme vragen hoor ,
echt niet .
anders hadden ze mij er nl al lang afgegooid ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door