Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685326
Ik geef Baloe 500mg visolie capsules per dag. EPA 180m, DHA 120mg, vitamine E (20 ie) 13mg 111% ADH.

Van best choice.

Nu krijgt hij ook groenlipmossel capsules, 1 van 500mg per dag (Southern Deep, lovely health), en hij krijgt Hills J/D waar ook omega 3 in zit. Als voedingssupplement ben ik vandaag begonnen met Puur natuur glucosamine compleet.

Het gaat mij er even om, dat er geen overdosering plaatsvind qua vitamine A/visolie/omega.

Kan iemand mij hier helderheid in verschaffen of ik het zo goed doe?
Door BAC
#2685363
Waarom geef je visolie en groenlipmossel?
En waarom voer je brokken die gewrichten verzuren dus stram maken? Sorrie probeer een logica te zoeken in je verhaal :-\
Door Lizzy
#2685376
Qwea schreef: Ik geef Baloe 500mg visolie capsules per dag. EPA 180m, DHA 120mg, vitamine E (20 ie) 13mg 111% ADH.

Van best choice.

Nu krijgt hij ook groenlipmossel capsules, 1 van 500mg per dag (Southern Deep, lovely health), en hij krijgt Hills J/D waar ook omega 3 in zit. Als voedingssupplement ben ik vandaag begonnen met Puur natuur glucosamine compleet.

Het gaat mij er even om, dat er geen overdosering plaatsvind qua vitamine A/visolie/omega.

Kan iemand mij hier helderheid in verschaffen of ik het zo goed doe?
Vitamine A? Waar zou dat in moeten zitten? Je geeft toch geen levertraanolie?

Visolie en groenlipmossel is prima, als jouw hond dat specifiek ergens voor nodig heeft. Is er artrose in het spel, dat je zoveel geeft op gebied van gewrichten? En tja, brokken......... Misschien ben je vergeten dat dit barfplaats is en wij hier geen brokken voeren. Dus dat is wel een puntje van verbetering: brokken in de kliko (of nog beter: schenken aan het asiel) en vers gaan voeren.

Visolie bevat omega 3. Groenlipmossel ook. Dus een beetje dubbelop is het wel. Ik zou zeggen: over op verse voeding en daar visolie + glucosamine bij gaan geven in geval van artrose. Omega 3 vetzuren: daar geef je niet gauw een overdosis van hoor. Onze voeding is vandaag de dag vooral rijk aan omega 6 vetzuren.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685458
Senta schreef: Waarom geef je visolie en groenlipmossel?
En waarom voer je brokken die gewrichten verzuren dus stram maken? Sorrie probeer een logica te zoeken in je verhaal :-\
Sorry?

Ik geef visolie en groenlip vanwege artrose van Baloe.

En verzuren? Care to share? :)
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685459
Lizzy schreef: Vitamine A? Waar zou dat in moeten zitten? Je geeft toch geen levertraanolie?

Visolie en groenlipmossel is prima, als jouw hond dat specifiek ergens voor nodig heeft. Is er artrose in het spel, dat je zoveel geeft op gebied van gewrichten? En tja, brokken......... Misschien ben je vergeten dat dit barfplaats is en wij hier geen brokken voeren. Dus dat is wel een puntje van verbetering: brokken in de kliko (of nog beter: schenken aan het asiel) en vers gaan voeren.
Wat een onzin. Prima hoor dat men hier vers voert. Maar ik ga no way een 13,5 jarige hond nog overzetten op vers. Daar wil ik ook helemaal niet over in discussie gaan, want dat is mijn vraag niet :)
Visolie bevat omega 3. Groenlipmossel ook. Dus een beetje dubbelop is het wel. Ik zou zeggen: over op verse voeding en daar visolie + glucosamine bij gaan geven in geval van artrose. Omega 3 vetzuren: daar geef je niet gauw een overdosis van hoor. Onze voeding is vandaag de dag vooral rijk aan omega 6 vetzuren.
Dubbelop kwam ik achter, maar als ik zo je bovenstaand verhaal lees niet schadelijk dus?
Door BAC
#2685488
Qwea schreef: Sorry?

Ik geef visolie en groenlip vanwege artrose van Baloe.

En verzuren? Care to share? :)
Nou de een geeft visolie voor de huid, en de ander therapeutisch voor de gewrichten.  Als je met een eigen huis merkje visolie, die vaak ook niet eens gezuiverd is de gewrichten wilt ondersteunen goii je je geld weg en ben je vergif in je hond aan het pompen. (Zit namelijk vol zware metalen)

Een goede gezuiverde visolie die echt wat voor de gewrichten doet is Doils, hier kan je geen goedkopere visolie tegen op doseren wil je aan dat gehalte komen.

Wbt de brokken, sja....Je wilt iets doen aan de gewrichten? En dan ga je dr brokken in stoppen :-\ Brokken werken verzurend, (Granen, lees maar eens iets over PRAL waardes) en als een lichaam verzuurd worden als eerste de gewrichten stijf en stram en gaan ontsteken.

groenlipmossel doet niets, kan je net zo goed in je kerstboom hangen.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685513
Senta schreef: Nou de een geeft visolie voor de huid, en de ander therapeutisch voor de gewrichten.  Als je met een eigen huis merkje visolie, die vaak ook niet eens gezuiverd is de gewrichten wilt ondersteunen goii je je geld weg en ben je vergif in je hond aan het pompen. (Zit namelijk vol zware metalen)

Een goede gezuiverde visolie die echt wat voor de gewrichten doet is Doils, hier kan je geen goedkopere visolie tegen op doseren wil je aan dat gehalte komen.

Wbt de brokken, sja....Je wilt iets doen aan de gewrichten? En dan ga je dr brokken in stoppen :-\ Brokken werken verzurend, (Granen, lees maar eens iets over PRAL waardes) en als een lichaam verzuurd worden als eerste de gewrichten stijf en stram en gaan ontsteken.

groenlipmossel doet niets, kan je net zo goed in je kerstboom hangen.
Ik heb die van best choice. Staat op :

Ingredienten :

Visolie, capsule, gelatine, glycerine, gezuiverd water en vitamine E.

Ik ga even lezen over die brokken.

Deze bedoel je?

http://www.medpets.nl/doils+joint+arthrosis/1624/

Voer hem ook nog puur compleet glucosamine .
Laatst gewijzigd door Qwea op za 01 jun 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2685531
Qwea schreef: Wat een onzin. Prima hoor dat men hier vers voert. Maar ik ga no way een 13,5 jarige hond nog overzetten op vers. Daar wil ik ook helemaal niet over in discussie gaan, want dat is mijn vraag niet :)
Dubbelop kwam ik achter, maar als ik zo je bovenstaand verhaal lees niet schadelijk dus?
Pardon? Links of rechtsom zit je hier toch op een BARF forum. Dus wil je dit soort antwoorden niet krijgen, kun je reageren met "onzin" maar ik zou denken dat je je vraag dan beter stelt op een brok-forum.
Door BAC
#2685575
Dat is idd de olie die wij geven. Je zou van jou visolie 10 capsules moeten geven, wil je aan die dosering voldoen (Wil je dat ie werkt) alleen kom je dan wel erg hoog met je DHA...
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685602
Senta schreef: Dat is idd de olie die wij geven. Je zou van jou visolie 10 capsules moeten geven, wil je aan die dosering voldoen (Wil je dat ie werkt) alleen kom je dan wel erg hoog met je DHA...
Ga ik daar even naar kijken naar die doils.

Maar er zitten dus geen metalen in, in de huidige zo te zien.

Las een oud topic waarin ik zag dat jij ook puur gluco compleet geeft. Tevreden erover?
Door BAC
#2685627
Klopt dat is de gezuiverde visolie.

Ik ben tevreden over Puur Natuur Glucosamine, alleen kan ik mijn resultaat niet vergelijken met die van jou want ik geef vers. Op brok had ik mijn hond niet meer gehad namelijk.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2685705
Senta schreef: Klopt dat is de gezuiverde visolie.

Ik ben tevreden over Puur Natuur Glucosamine, alleen kan ik mijn resultaat niet vergelijken met die van jou want ik geef vers. Op brok had ik mijn hond niet meer gehad namelijk.
Ik zou als ik het over moet doen ook geen brok meer voeren. Maar goed, dat is achteraf.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2686037
Ik ken katten die op 18 jarige leeftijd zijn overgestapt op vers.
Dus begrijp niet waaron jou hond met 13,5 niet kan overstappen.
Wie weet hoe lekker die het vind en is je de laatste jaren dat hij leeft heel dankbaar ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door