Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2685463
Ik zou onze babybeer de laatste week in het nest twee maaltijden barf mogen geven, de andere puppen krijgen dan nl brok. De overige 2 maaltijden krijgen ze allemaal vlees (tinlo barf, duck, gemalen hele prooi).

Ik dacht zelf aan hele kwartel (leek mij mooi compleet) en zelf samengesteld, maar welke percentages doe ik dan? Ik wilde dan kiezen voor konijnkarkas, lamslever of haaslever, schapen of geiten of lamshart, konijnenvlees (is gemalen) of rundvlees (is pouletblokjes) en visfilet van zalm, geitenpens.
Moet ik een hele kwartel in stukjes doen (babybeer is dan zeven weken, ze weegt nu op dag 32 5400 gram). Met zeven weken heeft ze dus alleen gemalen gegeten.
Door Lizzy
#2685525
Ik zou de kwartel lekker heel voeren.
En verder gewoon 40% a 45% vleesbot, 20% orgaan waarvan 10% hart, lever en nier en 10% pens, 5% a 10% groenten 9beginnen met 5%) en de rest spiervlees.
Door miik
#2685604
Ik zou ook de kwartel lekker heel laten !
Als Border pupjes het met gemak redden dan lukt het jouw beertje vast ook wel !
Als het wat lastig gaat kun je hem altijd nog doormidden doen !

Kwa percentages.... Een kwartel is heel mooi in verhouding. Alleen je mist een klein beetje orgaan.
Nou, in de meeste KVV mixen zit naar mijn idee wat te veel orgaan.... Dus dat compenseert weer.
Alles wat je nog erbij zou geven zou ik de standaard verhouding aanhouden.

Kleine tip: ik zou ook kijken of je bv een hele (kale) duif kunt geven. En of hun misschien ook wat wildmixen willen voeren, zoals duifmix, haasmix, fazantmix, etc. Want dat zijn de wat lastigere smaken, en het maakt een wereld van verschil als ze dit al jong een keer geproefd hebben !
Gebruikersavatar
Door kira
#2685675
miik schreef: Ik zou ook de kwartel lekker heel laten !
Als Border pupjes het met gemak redden dan lukt het jouw beertje vast ook wel !
Als het wat lastig gaat kun je hem altijd nog doormidden doen !

Kwa percentages.... Een kwartel is heel mooi in verhouding. Alleen je mist een klein beetje orgaan.
Nou, in de meeste KVV mixen zit naar mijn idee wat te veel orgaan.... Dus dat compenseert weer.
Alles wat je nog erbij zou geven zou ik de standaard verhouding aanhouden.

Kleine tip: ik zou ook kijken of je bv een hele (kale) duif kunt geven. En of hun misschien ook wat wildmixen willen voeren, zoals duifmix, haasmix, fazantmix, etc. Want dat zijn de wat lastigere smaken, en het maakt een wereld van verschil als ze dit al jong een keer geproefd hebben !
Als het goed is gaat er ook wildmix nog in. Ze drinken nu nog veel bij moeders en eten een beetje vlees. Zal voor de zekerheid gehalveerde en hele kwartels meegeven, weet niet of ze zelf durven door te snijden, vindt het al heel lief dat dit mag. Ik zal ook idd wat duif ontdoen van veren en in stukjes meegeven.

Alsbabybeer bij mij is komen er nog hele konijnen, wilde eenden, ganzen op het menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door