Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#268234
Vanmorgen toen wij wakker werden en beneden kwamen troffen wij een ravage aan. Cujo is tegenwoordig los 's nachts. Hij heeft de waxinelichtjes uit het kastje gehaald en heeft er lekker op liggen knabbelen. ::) :o

Nu is onze vraag kan dit kwaad? en moeten we er nog wat aan doen. ???

De dierenarts adviseerde ons om hem ontbijtkoek en zijn brokken te geven :o. We hebben pens in de aanbieding ook goed? ;D

Vanmorgen heeft hij nog geen eten gekregen. ??? Normaal gesproken krijgt hij 's morgens en 's avonds te eten. Kan ik hem nu gewoon het beste vanmiddag eten geven met een plak ontbijtkoek en vanavond weer? of gewoon alleen vanavond eten geven. ::)

Het zijn weer een heleboel vragen geworden en hopelijk kunnen jullie helpen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268241
Nee hoor kan weinig kwaad , een tijdje geleden hebben ze hier een hele grote zak waxine lichtjes te grazen genomen , het enige was dat ik alleen nog lontjes in de poep hoefde te steken om leuke tuinverlichting te hebben ;D

Ik heb ze niks speciaals te eten gegeven, het glijd er vanzelf uit
Door Ine
#268243
Zorg, dat je okugest hebt, hij kan ervan aan de race gaan! Verder is ontbijtkoek goed. Zolang hij zich niet ziek voelt gewoon eten geven.
Ontbijtkoek gaat om de soms scherpe stukjes zitten, zodat het veiliger door de darm gaat.
Gewoon doen en even de ontlasting in de gaten houden!
Heeft hij alleen de parafine/waxinelichtjes op, of ook de kuipjes, waar ze in zitten? Meestal laten ze die namelijk liggen ;)
Door Peet
#268244
Hmmm...waarom klinkt dit zo bekend? Volgens mij is dit een maand of wat iemand anders ook overkomen...ah...ik zie het al, dat was Syl...er was toen een discussie over stearine en parafine...Als het stearine kaarsjes waren, is het (dacht ik) niet zo erg. Parafine is minder, want dat is een afvalproduct uit de olie industrie.

Weet je ongeveer hoeveel hij heeft binnengekregen?Ontbijtkoek is prima. En pens natuurlijk ook.

(Hij zal wel kaarsjes poepen straks..... ;D.)
Laatst gewijzigd door Peet op wo 23 feb 2005, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#268251
Peet schreef: Hmmm...waarom klinkt dit zo bekend? Volgens mij is dit een maand of wat iemand anders ook overkomen...ah...ik zie het al, dat was Syl...er was toen een discussie over stearine en parafine...Als het stearine kaarsjes waren, is het (dacht ik) niet zo erg. Parafine is minder, want dat is een afvalproduct uit de olie industrie.

Weet je ongeveer hoeveel hij heeft binnengekregen?Ontbijtkoek is prima. En pens natuurlijk ook.

(Hij zal wel kaarsjes poepen straks..... ;D.)

Onze Dikkie heeft door dagelijkse toediening van Parafine-olie nog ruim een jaar goed kunnen leven!
Het wordt ook wel bij verstoppingen gegeven.
Door Madame
#268255
Nou, maak je geen zorgen hoor, onze Newfy Chevy had een zwak voor kaarsen en waxinelichtjes. Hij heeft er tig naar binnen gewerkt.
Resultaat is een zeer goede ontlasting. Ha ha ha.
Zat toen nog op de brokken.
Echter het werd een beetje te gek dus moesten we alle kaarsen en potjes waar waxinelichtjes in zaten ergens anders neerzetten als we weg waren.
Het is natuurlijk niet goed. Dus het beste is dat je als je er niet bent er voor kan zorgen dat hij/zij er niet bij kan.
Als ze, ze lekker vinden blijven ze ervan eten. BAH BAH, moet er niet aan denken, maar enfin honden eten wel meer dingen waar van ik denk , moet dat nu.
In ieder geval, maak je geen zorgen, kan geen kwaad.
Gewoon het voet geven wat je altijd geeft, komt er vanzelf uit. ;D ;D ;D ;D
Door Jacqueline74
#268256
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties. ;)

Wij gaan gewoon lekker ontbijtkoek aan hem geven en hem goed in de gaten blijven houden.

Volgens mij heeft hij de cupjes alleen kapot gemaakt maar niet opgegeten. Hij weet wel wat lekker is ;D

Ben blij om te horen dat het niet erg veel kwaad kan dus meneer krijgt straks lekker te eten.

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268258
Bij mij zijn ze niet aan de diaree gegaan en bridget had zeker 20 van die kaarsjes op , ze poepte alleen half kaars half poep en later zelfs keutels kaars ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 23 feb 2005, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bernerfan
#268267
ach ik denk dat t ook allemaal wel mee zal vallen, zolang t maar bij deze verlichtingssoort blijft... ::) ;) ;D ;D
Door Madame
#268277
Ach mijn vriendin heeft een bobtail die als pup bij mij vandaan komt en heeft tig lampen en kerstballen op. Je wil niet niet weten hoe bang we zijn geweest, echter hij wordt in september tien. Maar als je weet wat tie al naar binnen heeft gewerkt, heb ik met 11 mnd terug gehaald, geheel verwaarloosd en is heel erg gaan slopen, dan vraag je je af wat een hond wel niet kan hebben. Nu is het een voorbeeldhond hoor.
Hele telefoonboeken zijn er ingegaan. :o :o :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268284
madame schreef: Ach mijn vriendin heeft een bobtail die als pup bij mij vandaan komt en heeft tig lampen en kerstballen op. Je wil niet niet weten hoe bang we zijn geweest, echter hij wordt in september tien. Maar als je weet wat tie al naar binnen heeft gewerkt, heb ik met 11 mnd terug gehaald, geheel verwaarloosd en is heel erg gaan slopen, dan vraag je je af wat een hond wel niet kan hebben. Nu is het een voorbeeldhond hoor.
Hele telefoonboeken zijn er ingegaan. :o :o :o
Weet hij nu ook al die telefoonnummers uit zijn hoofd ;D
Door Jolly
#268314
Chasey heeft ook wel eens zo'n zak met wax.lichtjes te pakken gehad, idd hij liet gelukkig de kuipjes liggen en zijn ontlasting was erg glibberig, verder geen last gehad.
Maar goed die hond van mij heeft een maag van schokbeton.
Door Jacqueline74
#268540
Cujo heeft vanmiddag mooie ontlasting gehad alleen het stonk :P. Verder hebben we twee plakken ontbijtkoek gegeven wat hij erg lekker vond. Dus nu weer even afwachten of alles goed blijft gaan.

Bedankt nogmaals voor alle reacties
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door