Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2685201
Gezien de afgelopen week zowel Dommelsch als Gentle kennelijk "slachtoffer" werden van een naar maag/darm-virus, rijst hier natuurlijk de vraag hoe de andere honden in de omgeving hiertegen te beschermen.

Wodka (en Boomer als close vriendinnetje volgens mij ook) zit(ten) aan de probiotica en lijken vooralsnog helemaal nergens last van te hebben, maar de vraag is natuurlijk wat er nog meer uit de "trucendoos" gehaald kan worden ter bescherming.

Iemand goede suggesties? Of is het "hope and pray" dat de Iron Lady niets meepikt van dit alles?
#2685205
Ik heb geen flauw idee of je er echt iets tegen kunt doen.
Net zoals bij griep van mensen heb ik niet het idee dat je iets ertegen kunt doen om het niet te krijgen. Ik kan bijv tussen mensen met griep zitten en niks krijgen en neem er niks specials voor. Een andere keer kan ik net zo ziek worden. Voor je idee kun je natuurlijk van alles doen, maar vraag me af of het dan toeval is als iemand het dan niet krijgt?
Ik duim dat je Iron Lady gespaard blijft.  :duimen:

Ik had ze toen Fozzy nog pup was en in de kamerkennel sliep, alle 3 aan de sch*t en k*ts, nou dat was niet leuk  :-X Op kleden, in de bench, natuurlijk tussen de spijlen enz. Iedere dag meerdere keren voor een week lang.
#2685215
Ik hoop dat het andere honden bespaard blijft want het schijnt en knap heftig virus te zijn.
Weerstan eigenlijk, een virus waart rond, de een krijgt het de ander niet maar waarom? Misschien ook gewoon een kwestie van geluk? (Of pech? :'( )
#2685242
Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Oh, ik weet niet of ze fruit eten? Blauwe bessen, frambozen en bramen. Ook weerstand verhogend!
#2685249
Lizzy schreef: Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Oh, ik weet niet of ze fruit eten? Blauwe bessen, frambozen en bramen. Ook weerstand verhogend!
Thnx!  :-* Frisse lucht en rust zit wel snor. Overigens had Dommelsch gisteravond na het eten overmatig interesse in mijn kiwi. Nu ben ik geenszins expert in welk fruit wel en niet geschikt is voor honden. Mijn gevoel zei dat fruit wellicht wat heftig zou zijn voor maag en darmen in distress?
Ik ga straks de Echinacea toevoegen, dank voor het meedenken.  :)
#2685264
Lizzy schreef: Je zou wat weerstandversterkers kunnen geven. Ik zweer bij Echinacea Extra Forte van Bloem (met Plantago en Cat's Claw). En meer dan goede voeding, voldoende frisse lucht en rust....

Oh, ik weet niet of ze fruit eten? Blauwe bessen, frambozen en bramen. Ook weerstand verhogend!
Ik heb dat nog staan, ontdekte ik net. Geef je dat preventief of alleen bij 'dreigingen" ?
#2685266
keetje schreef: Ik heb dat nog staan, ontdekte ik net. Geef je dat preventief of alleen bij 'dreigingen" ?
Ik geef en neem dat bij dreigingen maar niet altijd. Want soms is een virus ook nuttig voor een lichaam, om door te maken. Ik geef het dus alleen als ik vind dat het nuttig is, dus bijv. bij zo'n heftig virus bij een oudere hond waarvan je denkt "oei". Maar bijv. weer niet aan drachtige teven of jonge gezonde honden. En nou is Gentle natuurlijk ook een jonge gezonde hond..... Maar ja, life sucks sometimes, big time. Ik weet ook niet of je het met weerstand verhogende middelen af kunt wenden. Je kunt het misschien minder ernstig laten verlopen.....

Maar goed, na alles dat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt, met ik op zich niet zo van preventief. Gezond eten, voldoende rust, voldoende beweging, weinig stress: dat moet in principe voldoende zijn. Ik masseer mijn hond tegenwoordig 10 keer liever (als zij dat fijn vindt) dan dat ik er iets preventief in stop.
#2685434
Ik denk dat er buiten wat ontsmetten van bevuild materiaal en handen weinig aan te doen valt, is de weerstand er niet kan je 't op 24 uur ook niet meer opbouwen denk ik. Hopelijk hebben de andere genoeg weerstand en is 't virus al voorbij gevlogen.
#2685451
ontsmetten en handen wassen....dat helpt allemaal niet......ze zijn gewoon de l*l op dat moment..
gentle at speelde rende zwom en vloog de dag ervoor nog! vrat als een dijker!
niks maar dan ook echt helemaal niks aan te zien of te merken..
misschien voelde ie zn buik al wel...maar het zijn bikkels hoor....
hij heeft pech....zal niet zo zijn......het is hem overkomen....
#2685509
De meeste virussen hanteren vaak ook een incubatietijd, dus als er eentje ziek wordt heeft de rest er al ruimschoots aan bloot gestaan. Hier houden we dus maar de "fingers crossed" en zijn extra attent op tekenen van, zodat we daar meteen op in kunnen springen. Maar verder doe ik eigenlijk niets als er niets te zien is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door