Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door dinky89
#2684505
Hallo,

Ik geef mijn poes inmiddels al een tijdje KVV in plaats van normaal natvoer en dat gaat er met veel smaak in.
Nu ga ik voor de tweede keer meedoen met een groepsbestelling bij lupa diervoeding en nu zit ik erover te denken om ook eens wat BARF producten mee te bestellen als snack.
Omdat ik een complete leek ben op dit gebied zou ik graag eens horen waar ik dan mee zou kunnen beginnen. Ik weet namelijk niet of mijn poes bereid is om te gaan kauwen en knagen maar als je het niet probeert dan weet je het natuurlijk nooit  ;)

Wel zou het fijn zijn wanneer het niet al teveel rotzooi geeft aangezien ik geen buitenplaats heb om het te geven, dus misschien iets dat gedroogd is?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2684795
Ik ben ook benieuwd , ik wil er ook 1 wat barf laten proberen , maar wat ?
Dus ik lees ff mee naar wat de ervaren kattenbarfers zeggen  ;)
Door El budha
#2684802
Mijn katten eten gemalen barf maar daarnaast eten ze ook:
Vers:
Konijnen en hazen ribben
kiptips
kippennekken
Kuikentjes (echt een snack)
kwartel
Muizen en ratten
sardientjes

Gedroogde snacks:
Kiptips
long
visstukjes
stukjes gedroogd vlees (paard, konijn, kip etc)
Door Vivianneb
#2684831
Mijn kater is echt helemaal gek van gedroogde long, het liefst een grotere stukken zodat hij ook echt kan kauwen (niet in kleine beloning stukjes zoals je dat bij een hond zou doen).
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2684915
Dat ga ik bij mn jongste toch eens proberen allemaal El budha . Ze is nu bijna een jaar eet hier al vanaf 7 weken kvv hier en sinds ze een maand of 8 was ging ze lopen zeuren [ wil bepaalde smaken die ze altijd goed at niet meer ineens , ik dacht eerst komt van krolsheid , elke 3 weken maar nu ze is gesteriliseerd is dat nog steeds]
Zou het mischien schelen als ik haar barfhapjes zal geven ?
Door El budha
#2684923
Sigbrid schreef: Dat ga ik bij mn jongste toch eens proberen allemaal El budha . Ze is nu bijna een jaar eet hier al vanaf 7 weken kvv hier en sinds ze een maand of 8 was ging ze lopen zeuren [ wil bepaalde smaken die ze altijd goed at niet meer ineens , ik dacht eerst komt van krolsheid , elke 3 weken maar nu ze is gesteriliseerd is dat nog steeds]
Zou het mischien schelen als ik haar barfhapjes zal geven ?
Kan best zijn dat jouw kat liever kauwt. Mijn bejaarde kater is bijvoorbeeld dol op knagen. Hij pikt dan ook van onze duitse herder reu nog wel eens een hapje mee, gezellig samen aan 1 karkas knagen. Probeer het eens met een kippennekje of een kuikentje.
Vangt ze zelf wel eens muizen?
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2685109
El budha schreef: Kan best zijn dat jouw kat liever kauwt. Mijn bejaarde kater is bijvoorbeeld dol op knagen. Hij pikt dan ook van onze duitse herder reu nog wel eens een hapje mee, gezellig samen aan 1 karkas knagen. Probeer het eens met een kippennekje of een kuikentje.
Vangt ze zelf wel eens muizen?
Nee ze mag binnenkort pas naar buiten , en binnen geen muizen haha .
Kippennekken heb ik zat [ een van de bullen krijgt nu ook geen kip meer .] moet ik die ff plat meppen eerst ?
Kuikentjes en muisjes zal ik eens bestellen ergens , kan het altijd proberen .
Door El budha
#2685110
Sigbrid schreef: Kippennekken heb ik zat [ een van de bullen krijgt nu ook geen kip meer .] moet ik die ff plat meppen eerst ?
Kuikentjes en muisjes zal ik eens bestellen ergens , kan het altijd proberen .
De nekken zou ik inderdaad eerst even plat meppen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2685331
Oke ik heb nu het volgende in bestelling staan:
Kippennekken 250gr gedroogd
Kipvleugels 250gr gedroogd
Visjes voor de kat 60gr
Bandit kattenknabbels

Ben erg benieuwd wat mijn poes ervan zal vinden (en mijn vriend want die weet van niets maar laat de kattenverzorging compleet aan mij over  :biggrin2: )
Zou ik het dan het beste ook nog een beetje kunnen weken wat gedroogd is omdat onze poes niet gewend is te knagen?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2685396
Gedroogd bot vind ik te hard voor katten. De visjes en kattenknabbels zullen wel gaan qua knagerij.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2685404
Gedroogde kippennekken en vleugels kan ik dus beter achterwege laten?
Want 'vers' hebben ze die alleen per kilo en weet niet of dat er nog wel bij past in de vriezer ;-)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2685453
Ja, ik zou de droge botjes niet nemen. Poes is al geen ervaren barfer en gedroogd bot wordt ook nog eens harder.
Lupa heeft toch ook kwartel(karkasjes)? Ik zou dan die nemen als vleesbotje om op te knagen. Een hele kwartel kan je overigens ook als heel rekenen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2686785
Heb het voor de bestelling in elk geval maar gehouden bij de visjes en kattenknabbels aangezien mijn vriend helemaal begon te gruwelen toen ik erover begon hele muisjes en eendagskuikentjes te kunnen gaan voeren aan de poes.
Wellicht maar een keer hier op de markt bij een poelier vragen naar mogelijkheden voor verse kippennekken en vleugeltjes voor de poes zodat ik niet zo veel hoef af te nemen.
Heel erg bedankt voor het meedenken en ik heb weer wat inspiratie voor gezonde snackjes :)
Door Too
#2687601
Heel veel katten vinden kwartel erg lekker én je hoeft er geen heel ervaren knager voor te zijn
Veel poeliers verkopen ze gewoon per stuk [net als duif], t is niet echt goedkoop maar als probeersel erg leuk.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2696951
Nou ik zou best zo'n kwartel willen proberen maar mijn vriend begon al helemaal te gruwelen bij het idee alleen al (net als muizen of eendagskuikens).
Denk dus niet dat ik zoiets er voorlopig in krijg ;) De overgang van blikvoer naar KVV was voor hem ook al een hele stap ;)

Gedroogde visjes snapte madam niet helemaal. Toen ik hem vervolgens vasthield heeft ze een half visje opgeknabbelt uit mijn hand maar toen vond madam het wel weer genoeg (om even later wel met veel smaak makreel KVV op te smullen).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door