Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door deja
#2680925
Ik lees net in de zondagskrant de advertentie van Action Vlooien en tekenspray ter bestrijding van vlooien en teken op honden en katten veilig in gebruik bij puppy's en kittens100 % natuurlijk 500 ml. 2,49. Kan dat wat zijn?
Door Suzanne
#2680931
deja schreef: Ik lees net in de zondagskrant de advertentie van Action Vlooien en tekenspray ter bestrijding van vlooien en teken op honden en katten veilig in gebruik bij puppy's en kittens100 % natuurlijk 500 ml. 2,49. Kan dat wat zijn?
Ik heb de advertentie ook zien staan maar ik ben wel heel benieuwd naar de samenstelling; DAT lijkt me belangrijk om de vraag te kunnen beantwoorden.
Daarnaast is altijd nog interessant of collie's en aanverwanten het mogen ;-)
Of iets in algemene zin veilig is en of het voor collie's veilig is, zijn twee verschillende vragen.

Suzanne
Door deja
#2680938
Er staat dat het ook geschikt is voor pups en kittens, zou het dan niet voor collie's zijn.
Suzanne schreef: Ik heb de advertentie ook zien staan maar ik ben wel heel benieuwd naar de samenstelling; DAT lijkt me belangrijk om de vraag te kunnen beantwoorden.
Daarnaast is altijd nog interessant of collie's en aanverwanten het mogen ;-)
Of iets in algemene zin veilig is en of het voor collie's veilig is, zijn twee verschillende vragen.

Suzanne
Door judith1967
#2682661
eelke schreef: Heb er mee in mijn handen gestaan....er stond iets met spiritus op... vond dat vreemd dus niet meegenomen.
Jaa ik zag het ook staan ,vanmiddag en idd iets van Spiritus ( en dan nog een naam erachteraan)zit erin
Jammer dat het niet bij de adv. staat.

Ik heb het trouwens niet gekocht,durfde het niet aan
#2683105
judith1967 schreef: Jaa ik zag het ook staan ,vanmiddag en idd iets van Spiritus ( en dan nog een naam erachteraan)zit erin
Jammer dat het niet bij de adv. staat.

Ik heb het trouwens niet gekocht,durfde het niet aan
Niemand die een lijst heeft van de ingredienten? Ik heb gekeken op Internet, maar tot nog toe niets kunnen vinden.
Zowiezo toch maar oppassen met natuurlijke middelen: ik had laatst een middel gevonden voor paarden, met enkel olie Neem en Wintergreen. Neem is prima, maar Wintergreen schijnt giftig te zijn, ook voor honden en katten, wordt opgeslagen in de lever geloof ik.
Een andere stof waarvoor je moet oppassen is Pennyroyal, een muntsoort, deze kan ook een giftige uitwerking hebben.
Pennyroyal zit bijvoorbeeld in de zogenaamde natuurlijke anti-vlooienband ''Beaphar''
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2683282
Speciaal voor jullie even op de flessen gekeken toen ik bij de Action was  :)

Er zit Spiritus Saponatus in, oftewel zeepspiritus, of verzeepte alcohol.

Even gegoegeld, en het lijkt mij niet verkeerd. Of het werkt weet ik niet, maar ik zou het zelf denk ik wel gebruiken als het nodig zou zijn.
Door eelke
#2683307
Kim_S schreef: Speciaal voor jullie even op de flessen gekeken toen ik bij de Action was :)

Er zit Spiritus Saponatus in, oftewel zeepspiritus, of verzeepte alcohol.

Even gegoegeld, en het lijkt mij niet verkeerd. Of het werkt weet ik niet, maar ik zou het zelf denk ik wel gebruiken als het nodig zou zijn.
Ah die spiritus dus... maar is dat dan het enige ingrediënt? Kan dat eigenlijk wel? Klinkt te mooi om waar te zijn eigenlijk...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door