Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

x

x
Geen stemmen
0%
x
1
100%
Door Babetteandbeagle
#2684293
Ik heb een puppy van 22 weken oud, hij is heel erg ziek geweest en door veel onderzoek zijn ze erachter gekomen dat hij pancreas heeft, zijn alvleesklier werkt dus niet optimaal. Hij krijgt hiervoor medicijnen en lichtverteerbare brokken en doet het hier overigens prima op. Nou heb ik wel het idee dat het hij wat achter loopt met zijn zindelijkheid( gaat echt om het plassen, poepen gaat prima). Overdag gaat het eigenlijk prima, alleen snachts in de bench niet. na 20.00 krijgt hij geen water meer en om 00.00 uur laat ik hem voor het laatst uit. Dan gaat hij in de bench en sochtends hoor ik hem soms piepen dan ga ik direct naar benden dit is meestal rond 06.00 maar dan heeft hij 9 van de 10 keer al in zijn bench geplast. een enkele keer kom ik beneden en dan slaapt hij zelf ook nog en dan is dit niet gebeurd, waarschijnlijk heeft hij dan doorgeslapen. En overdag als hij in zn bench gaat en kom ik terug na een tijdje heeft hij ook meestal wat laten lopen, ik denk dat dit ook met verlatingsangst heeft te maken. voorheen haalde hij het wel vaker 06.00 zonder te plassen maar nu eigenlijk niet meer. Hebben jullie nog tips??

Groetjes

Babette
Door Lizzy
#2684326
Heeft je hond een alvleesklierontsteking of een slecht werkende alvleesklier?

Je bent hier trouwens op BARFplaats beland. Wij voeren geen brokken......
Door Babetteandbeagle
#2685287
Lizzy schreef: Heeft je hond een alvleesklierontsteking of een slecht werkende alvleesklier?

Je bent hier trouwens op BARFplaats beland. Wij voeren geen brokken......
Zijn alvleesklier werkt niet meer (het deel voor verteren in ieder geval, dus geen ontsteking) ik zit er ook aan te denken om sowieso op carnibest over te stappen, die hebben speciaal voer ook voor honden met de pancreas aandoening. dat wil niet zeggen dat hij zonder medicijnen kan maar misschien wel minder...
Door charmed
#2685297
Babetteandbeagle schreef: Zijn alvleesklier werkt niet meer (het deel voor verteren in ieder geval, dus geen ontsteking) ik zit er ook aan te denken om sowieso op carnibest over te stappen, die hebben speciaal voer ook voor honden met de pancreas aandoening. dat wil niet zeggen dat hij zonder medicijnen kan maar misschien wel minder...
Als deze hond op Carnibest Pancreas gaat, dan zal hij verders niets nodig hebben. De Enzymen die ze normaal los geven bij brokken (en of vlees) die doen hetzelfde als verse pancreas. Alleen de verse pancreas werkt veel beter. Mijn Kalin had altijd problemen met de enzymen, maar toen ze verse pancreas kreeg ( Carnibest Pancreas) heeft ze nooit weer enzym poeder gehad, dat was niet meer nodig.

De Pancreas altijd op 30*C voeren, anders werkt het niet! Het eten even in een boterhamzakje doen (of ander zakje) dit in een bakje met kraanwarmwater hangen en dan kijken of het warm genoeg is, niet te warm zodat de hond zijn bek brand en dan geven.
Laatst gewijzigd door charmed op za 01 jun 2013, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door