Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2683741
Sinds gisteren is het weer mis, haar laatste AB kuur was 2 weken terug afgelopen en nu is het weer terug.
Ik heb al met de DA gebeld en moet even afwachten wat ze nu willen doen.
Waarschijnlijk weer haar blaas aanprikken, dat is in oktober ook gebeurd , dat kan dan pas met een volle blaas, wat moeilijk is omdat ze doorlopend wil plassen.
Ik zou nu graag urologist aid willen geven ik heb daar goede dingen over gehoord, maar wacht nu het consult maar af.
Jullie weten zoveel meer hierover, wat zou ik nu zeker aan mijn DA moeten vragen?
Gebruikersavatar
Door Binno
#2683773
zijn er ook kristallen gevonden in de urine?

ik heb goeie resultaten gehad met cranberry bij blaasontsteking
en bij (of na) een AB kuur zou ik een tijdje ondersteunend probiotica geven
eventueel Echinacea als weerstandverhoger
Solidago (guldenroede) is ook goed voor de blaas-/nierwerking
en verder zorgen dat ze genoeg drinkt

maar meer raad of tips zullen ongetwijfeld wel volgen, beterschap voor Indy! ;)
#2683788
Dank je Binno.  Cranberry's krijgt ze al een poosje,  en ik heb het idee dat ze meer drinkt.
Ik heb mijn hele leven al honden maar een blaasontsteking als deze heb ik nog nooit meegemaakt.
Nu heeft ze 8 maanden in het asiel gezeten tussen 16 weken en 13 maanden en toen had ze ook eigenlijk de hele tijd blaasontstekingen.
We hebben het toen weggekregen met inderdaad cranberry pillen , alleen nu is het terug na 10 jaar en het weet van geen wijken dus.
Gebruikersavatar
Door Binno
#2683801
hmm misschien dat er dan toch sprake is van hardnekkige kristallen (struviet?)
die dan de blaaswand irriteren en (terugkerende) ontsteking veroorzaken
en misschien dat het aanhoudende natte koude weer ook nog wel een beetje meespeelt :-\
Door keetje
#2683805
Ik kreeg in een ver verleden de tip van een dierenarts om naast de Cranberry's ook een tijdje een hoge dosis vit C te geven. Het zou de urine verzuren. Hier heeft het vaak geholpen.
#2683813
Ja dat zal ik zeker halen die vit C.
Nou we gaan toch maar weer een punctie doen, en dan starten met AB die bij de vorige punctie nog aangaf te werken.
Anders moeten we naar Utrecht of Oisterwijk.
Laatst gewijzigd door annemarie/indy op do 30 mei 2013, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2683983
annemarie/indy schreef: Sinds gisteren is het weer mis, haar laatste AB kuur was 2 weken terug afgelopen en nu is het weer terug.
Ik heb al met de DA gebeld en moet even afwachten wat ze nu willen doen.
Waarschijnlijk weer haar blaas aanprikken, dat is in oktober ook gebeurd , dat kan dan pas met een volle blaas, wat moeilijk is omdat ze doorlopend wil plassen.
Ik zou nu graag urologist aid willen geven ik heb daar goede dingen over gehoord, maar wacht nu het consult maar af.
Jullie weten zoveel meer hierover, wat zou ik nu zeker aan mijn DA moeten vragen?
Wat voor hond is Indy? (ras)
En wat is de pH waarde van de urine?
#2684011
Indy is een cocker spaniel van 11 jaar,  Ik weet  niet van welke fokker omdat ze uit het asiel komt.
Ze heeft er dus bijna 10 jaar geen last van gehad.
We hebben inmiddels weer een blaaspunctie achter de rug, op de echo zagen we een vreemde vlek drijven, in de injectiespuit zat gewoon een
wolkje bloed, dus waarschijnlijk is die vlek dat ook. Dus eerst de uitslag afwachten.
Ik heb meteen een foto laten maken maar daarop zijn geen stenen of gruis te zien, ziet er eigenlijk gewoon uit.
Nu heeft ze weer een AB kuur, de urine was gewoon donker zoveel bloed zat erin. Eergisteren zag ik nog helemaal niets aan de urine en rook ze ook gewoon.  Gisteren avond lag ze naast me en toen wist ik het al, ze heeft dan een raar luchtje als van oude koffie.
De PH was verleden keer 6,5 , en haar nierfunctie was goed.  Ze is wel met 2 jaar gecastreerd omdat ze een baarmoederontsteking had, misschien is haar blaasspier wel wat verzwakt, of ze plast niet goed uit, ze heeft de gewoonte om net als een reu overal overheen te plassen maar altijd kleine beetjes. Ik weet het niet meer, maar nu moeten we alles maar goed uitzoeken.
Ze wilden me dorsturen naar Utrecht , dat zie ik echt niet zitten,  Indy blaft zo hard in de auto dan ben ik verongelukt voor we in rotterdam zijn.
Dan ga ik liever naar een goede homeopaat als ik dan toch moet gaan rijden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door