Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2682784
Gisteren merkte ik dat Owen af en toe piepte als er iets tegen zijn bekje aankwam.
Hij at en eet gelukkig goed en ik zag niks bijzonders.

Vanmorgen komt hij zijn bench uit met een flink gezwollen onderkaak. Zo, dat was best even schrikken!
Hij gilde het uit bij aanraking, hield zijn kopje scheef, gaapte op een rare manier en wilde niet gaan liggen.

Gelukkig kon ik om half 12 al terecht in Zaandam en is hij helemaal nagekeken. Hoe het komt weten we niet want er is geen wond, bloed of ontstekingshaard te zien.
Het zou een beet of steek van een insect kunnen zijn of in een (stekelige) plant gebeten????? , maar ik heb echt niets gemerkt en ik ben zo'n beetje continu in zijn buurt.
Ik was bang dat er misschien een tand of kies was gebroken (in een tijdsbestek van 24 uur) en er een ontsteking onder zat maar gelukkig ziet het er allemaal mooi en rustig uit.
Geen koorts, hij eet goed...ook aan de rechterkant maar zielig is het wel.


Gelukkig heeft de Metacam de ergste pijn weggenomen en slaapt hij al vrijwel de hele middag.

Altijd rot als je hond iets mankeert maar bij zo'n klein mannetje van net 10 weekjes...

Afbeelding

:-[ :-[ Door het vreemde beksperren/gapen en scheef houden van zijn koppie, was ik toch ook wel stiekem wel een beetje bang voor een gekke late reactie op de enting van afgelopen donderdag...  :-[  :-[
Gelukkig gaat het al beter en knapt hij al weer wat op.  :)

Hij wordt net wakker en gaat alweer wat spelen... ppfffttt ik ben opgelucht.
#2682803
Ach, het arme manneke. Ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Is de zwelling nu ook aan het afnemen?
Ik hou er ook niet van als er iets is met mijn hondjes, ik heb dan liever zelf ergens last van.
Sterkte, ik hoop dat het snel weer helemaal goed is.
#2682957
Bedankt voor de lieve reacties.

Gelukkig deed de Metacam snel de ergste pijn afnemen en was hij vanmiddag al een stuk tieriger. Ik heb hem eerst lekker laten slapen en daarna bezig gehouden met spelletjes en hij pakte al weer speeltjes in zijn bekje.

Nu ligt hij out na een heerlijke wandeling ;)
#2683088
Het zou wel kunnen Lizzy, (aanslag op het immuunsysteem en latent aanwezige ontsteking?) maar 2 dierenartsen vinden "het mogelijk maar niet waarschijnlijk".

De bult bij Aysa was een veel grotere die in de hals zat, dit is echt een ontsteking in de onderkaak en beslaat de hele rechterkant.

Gelukkig is de zwelling al flink is afgenomen en hij gebruikt zijn bekkie alweer bijna als vanouds.. :)

Trouwens wel stoer die kleine, want hij at zijn karkasjes gewoon zelf en ik heb niets gemalen. Dat blieft meneer niet, hij wil ervoor werken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door