Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2641540
Hey hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje een stille meelezer in het forum, maar nu ik met een vraagje zit lijkt het me toch wel eens tijd worden om me eens netjes voor te stellen. Mijn naam is Marieke en sinds december ben ik het baasje van Keira. Keira is een Australian Labradoodle met een prachtige chocoladekleurige fleecevacht (al zeg ik het zelf..). Ze is nu haast 6 maandjes oud en het is een ontzettend vrolijk, speels en snugger hondje.

Keira kwam bij haar fokker vandaan op Royal Canin, maar direct hebben we de overstap gemaakt naar KVV. Ik heb haar een poos Natudog gevoerd en vorige maand zijn we overgestapt naar BarfMenu van Tinlo. Keira krijgt een uitgebreide variatie aan diersoorten: kip, eend, konijn, paard, hert, lam en de natuurlijk variant waar o.a. rund inzit. Qua variatie en compleet voeren hoop ik dus wel goed te zitten. Regelmatig knutsel ik een groentemixje voor haar in elkaar en ook gaat er met regelmaat een eitje in haar voerbak.

Nu staat er voor Augustus (ja, dan pas  :'() een vakantie naar Frankrijk op de planning. Ik wil graag met een gerust gevoel op vakantie, dus in mijn hoofd ben ik nu al bezig met het hoe en waarom. Het is mijn eerste vakantie met Keira en in z'n geheel met een hond.

Mijn vraag is hoe jullie het als KVV voerders doen op vakantie met het eten van je hondenbeest? Ik ben ergens een beetje huiverig om zelf samen te gaan stellen omdat ik a.) niet ontzettend veel ruimte heb in onze tent/caravan en b.) ik geen rekenwonder ben met verhoudingen bot/orgaan/spiervlees. Aan de andere kant zie ik het ook echt niet zitten om geheel over te gaan op brokken, simpelweg omdat ik bang ben dat Keira dat niet zal eten. Ze eet haar bakjes vlees altijd met heel veel smaak, maar brokjes zijn dan natuurlijk wel eventjes minder.

Kortom, ik ben op zoek naar antwoord en misschien wat extra advies. Alvast ontzettend bedankt voor het lezen van m'n topic, ik ben benieuwd naar de antwoorden :)

Laat ik afsluiten met twee foto's zodat jullie weten wie er achter het topic schuil gaat. Een foto van mijn mooie meisje en een foto van ons twee. Keira is inmiddels alweer groter, maar ik heb even geen actuelere foto's bij de hand.

Afbeelding
Afbeelding
Door M@rina
#2641549
Welkom Marieke en Keira,

Ik neem aan dat er op het vakantieadres geen vriezer is? als dat wel het geval is zoveel mogelijk kvv in en koelbox doen daarin blijft het zeker wel  12 uur goed bevroren.

Als je geen vriezer hebt dan zit er niet veel anders op dan zelf wat gaan samenstellen, dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn hoor ;) Je koopt in de supermarkt spiervlees van rund, kip, kalkoen, lam of kalfsvlees, gehakt kan ook als er maar een varkensvlees door zit. In Frankrijk hebben ze ook voldoende orgaanvlees. Gedurende vakantie voer je 5 dagen spiervlees en 2 dagen orgaanvlees (hart, lever, niertjes, maag van eerder genoemde diersoorten) beide met gemalen eierschalen. Op 500 gram vlees is een theelepel gemalen eierschaal voldoende, het is een natuurlijke calciumbron en het geeft stevigheid, door de kalk, aan de ontlasting. 
De schalen moeten wel van rauwe eieren zijn, niet van gekookte eieren, dus als je een eitje gaat bakken de schalen bewaren, afspoelen, laten drogen en dan bijv. in een koffiemolen malen.

Als je het aandurft kan je ook kippenvleugeltjes geven als calciumbron. Omdat daar ook een klein beetje vlees aan zit zou ik zo'n 25 tot  30% van de totale maaltijd aan kippenvleugels geven.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 01 apr 2013, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2651874
Hi Marina,

Bedankt voor je reactie! Bij mijn weten is er op het vakantieadres inderdaad geen vriezer of hooguit ééntje voor wat koelelementen. Ruimte voor mijn voorraad vlees zullen ze niet hebben vrees ik.
Heel erg bedankt voor het advies. Als je het zo opschrijft ziet zelf samenstellen er nog relatief eenvoudig uit. Ik zit alleen even in dubio of we dat qua koelruimte kunnen hebben. We gaan kamperen, dus het is een klein koelkastje in de caravan en een koelbox buiten. Afhankelijk van de temperatuur weet ik niet of het goed blijft in de koelbox. Twijfel twijfel..
Weet jij eventueel nog een goed merk brok dat voor korte tijd KVV kan vervangen?
Die kippenvleugels, is dat iets wat ik sowiso zou kunnen oppakken? Mijn pupje vind het heerlijk om te knabbelen op haar eten en de botten die ze vaak krijgt. Gewoon af en toe een kipkluif i.p.v. een maaltijd (ik voer 3x per dag).

Groetjes,
Marieke
#2651905
[quote="Marieke23"]
Hi Marina,

Bedankt voor je reactie! Bij mijn weten is er op het vakantieadres inderdaad geen vriezer of hooguit ééntje voor wat koelelementen. Ruimte voor mijn voorraad vlees zullen ze niet hebben vrees ik.
Heel erg bedankt voor het advies. Als je het zo opschrijft ziet zelf samenstellen er nog relatief eenvoudig uit. Ik zit alleen even in dubio of we dat qua koelruimte kunnen hebben. We gaan kamperen, dus het is een klein koelkastje in de caravan en een koelbox buiten. Afhankelijk van de temperatuur weet ik niet of het goed blijft in de koelbox. Twijfel twijfel..
Weet jij eventueel nog een goed merk brok dat voor korte tijd KVV kan vervangen?
Die kippenvleugels, is dat iets wat ik sowiso zou kunnen oppakken? Mijn pupje vind het heerlijk om te knabbelen op haar eten en de botten die ze vaak krijgt. Gewoon af en toe een kipkluif i.p.v. een maaltijd (ik voer 3x per dag).

Groetjes,
Marieke
[/quote]

Boeh  >:(

Welkom  :biggrin2:  Je kan ook gevriesdroogde KVV meenemen. http://www.k9natural.nl/assortiment/lam ... ried/  Dat kun je dan eventueel afwisselen met spul wat je in de supermarkt kan krijgen.
#2651907
Hihi, geloof me, ik wil ook zeker het brok voeren als ik het ook maar even kan voorkomen. Maar mijn ouders hebben soms net iets minder begrip voor mijn overtuiging voor vleesvoeren dan ik had gehoopt  :-\ K9 ben ik inderdaad bij het googlen tegengekomen, maar ik schrok me de tandjes van de prijs  :o
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2651915
Hier krijgen ze als we op vakantie gaan Renske vlees . Dit omdat het ongeopend buiten koeling houdbaar is , is het open kan het in ons koelkastje , wij hebben geen vriezer in de [ voorheen tent ] vouwwagen .
Door M@rina
#2652121
@ sigbrid, renske is geen verse voeding, eigenlijk kan je als stelregel wel aan houden dat alles wat buiten de koelkast houdbaar is, dat dit niet vers is, het is bewerkt om het houdbaar te maken.

@Marieke23 als je echt kiest voor barf, zelf samenstellen, dan heeft het wel wat meer voeten in aarde hoor, maar voor een vakantieperiode is het afdoende om 5 x spiervlees, 2x orgaan beide met gemalen eierpoeder, te voeren
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2652131
Nee dat klopt M@rina , dat weet ik maar op vakantie met een kleine electrische koelbox alleen moet je toch wat .
En dan vind ik dat geen ramp voor hooguit 3 weken per jaar , neem het van huis mee en hoef daar niet op zoek naar alternatief.
Door hamada
#2652782
Ook van mij welkom op Barfplaats.
Wij zaten ook met het vakantieprobleem.
In eerste instantie zijn we uitgeweken naar Nature Diet ( :-X geen vers vlees maar in ieder geval zonder kleur en smaakstoffen en geen brok)
Maar al snel bleek dat met wat moeite ook in Oostenrijk, Duitsland  en Zweden kvv te koop is. Het is dan misschien niet van die kwaliteit en samenstelling die we hier gewend zijn, maar voor die paar weken....
Mijn Frans is allerbelabberst, maar mogelijk weten mensen hier op welke termen je kunt googelen.

Succes met de voorbereidingen en geniet van de voorpret. Vakantie met honden is echt leuk, vinden wij hier  :biggrin2:
Door Petraz
#2682477
Je kan best Renske geven, hoor. Het is hetzelfde als een goede KVV, alleen dan gestoomd. Voor de vakantie zal dat geen kwaad kunnen. Ze hebben veel verschillende smaken voor de afwisseling.
Door M@rina
#2682896
[quote="Petraz"]
Je kan best Renske geven, hoor. Het is hetzelfde als een goede KVV, alleen dan gestoomd. Voor de vakantie zal dat geen kwaad kunnen. Ze hebben veel verschillende smaken voor de afwisseling.
[/quote]

Nou... zodra je vlees gaat verhitten heb je het niet meer over kvv, Renske is beslist niet hetzelfde als een goede kvv, het is mijns inziens nog niet te vergelijken met de minder goede kvv's.
Door Alba
#2683313
Ik ken teveel honden die na 2 dagen Renske nog een week of 2 een darmontsteking hebben gehad. Dat zou ik echt niet geven, persoonlijk. Het IS ook geen KVV en ook niet te vergelijken ermee.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2683325
[quote="Alba"]
Ik ken teveel honden die na 2 dagen Renske nog een week of 2 een darmontsteking hebben gehad. Dat zou ik echt niet geven, persoonlijk. Het IS ook geen KVV en ook niet te vergelijken ermee.
[/quote]
mee eens ....
hier barfen we weer een paar jaartjes en ze hebben zelden een slechte ontlasting , maar na de 1e keer Renske voeren waren ze flink aan de race ....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door