Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#2682183
Hoi! Nog een topic van mij :P

Ik lees net dit stukje :
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=4

Nu krijgt Baloe al primeval en wil ik hem binnenkort op dat spul van kruidvat zetten met chondroïtine.. Ook krijgt hij visolie capsules en groenlipmossel. Maar, nu lees ik dit :
Bryonia D6: is een middel bij acute gewrichtsontstekingen of chronische gewrichtsontstekingen die soms hevig opkomen. De gewrichten zijn pijnlijk, warm en opgezwollen. De pijn is zo hevig dat de hond zich nauwelijks durft te bewegen. Vreemd genoeg wordt de pijn minder wanneer er sterkte druk op het pijnlijke gewricht wordt gelegd, waardoor je ziet dat de hond vaak op het pijnlijke gewricht gaat liggen. Een extra aanwijzing is dat de hond graag grote hoeveelheden water in 1 keer drinkt. Hij drinkt niet vaak, maar als hij drinkt, drinkt hij veel. Een andere aanwijzing is dat de klachten verergeren bij droog, koud weer. Dosering: 3 maal per dag 1 dosis gedurende 1 a 2 weken.
o Harpagophytum D6: is een middel dat gebruikt wordt bij de oude hond die artrose heeft in bijvoorbeeld heup en/of kniegewrichten. Het middel werkt vaak zeer goed wanneer er sprake is van HD met botwoekeringen, spondylose in borst en lendewervels en artrose in de kniegewrichten. Dosering: 3 maal per dag 1 dosis gedurende enkele maanden. Vaak moet dit middel permanent gegeven worden in een onderhoudsdosering van 1 of 2 maal per dag.
o Hekla Lava D3 gecombineerd met Symphytum D2: bij botwoekeringen ontstaan door artrose. Kreupelheid verbetert niet bij beweging. Dosering: 2 maal per dag 1 dosis, gedurende een aantal maanden.
o Rhus Toxicodendron D6 of D30 (D6 bij acute en D30 bij chronische problemen): past bij artrose in o.a. elleboog, carpaal, knie, boeggewrichten. Het past minder goed bij heup/teenartrose (voor heup en teenartrose, zie Ledum en Harpagophytum). Aanwijzingen voor Rhus Toxicodendron zijn dat er vooral sprake is van startpijn en startstijfheid, wanneer de hond na rust op staat. De eerste passen loopt de hond zeer kreupel, dat na een paar passen al verbeterd. De klachten verergeren weer wanneer hij langer loopt. Warmte en massage verbeteren de klachten. Dosering: Rhus Tox D6: 3 maal per dag 1 dosis gedurende 3 tot 6 weken. Rhus Tox D30: 1 maal per dag 1 dosis gedurende 3 tot 6 weken.
Baloe heeft dus heel erg last van zijn knietjes momenteel.. welke kies ik dan? En beter nog, ik ben totaal nieuw op dit gebied, WAAR haal ik dit? En dan het liefst voor dieren. En het is NIET schadelijk? /n00b.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door