Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kamatz
#2681846
Pfff....ik weet het niet meer met onze Luca.
Ik zal proberen te omschrijven wat er precies aan de hand is.

Luca ( Duitse herder reu, 3 jaar ) hebben wij vorig jaar terug gekregen, omdat zijn baasjes hem niet meer wilden.
Luca heeft in zijn eerste levensjaar een infectie opgelopen, wat op zijn alvleesklier is geslagen en chronisch is geworden. Hij krijgt hier Zymoral voor.
Daarnaast kreeg hij last van zijn huid en heeft hij talloze kuren en prikken prednisolon gekregen. Hun Da gaf hun het advies om te testen op Atopie, maar dat hebben ze niet gedaan.
Ik heb het gehele Da rapport thuis liggen en zodoende weet ik wat er met Luca gedaan is.

Vorig jaar toen wij hem terug kregen, stond Luca op de prednison, maar liet daar continu zijn plas van lopen. Wij zijn dit voorzichtig gaan afbouwen, omdat het de kwaal wegneemt, maar niet de oorzaak.
In eerste instantie zijn wij gaan kijken of hij toevallig een voedselallergie had. Dus zijn we begonnen met elimineren. Eerst op eiwitbronnen en later op gluten.

Het bleek dus dat Luca ook een allergie voor gluten had, maar naarmate de tijd verstreek, zagen wij Luca alleen maar afvallen en ook begon hij heel erg zijn vacht te verliezen.
Afspraak gemaakt bij de Da en bloed afgenomen en huidkrabsels. Uit de krabsels bleek dat hij last had van gisten en schimmels, dus om de dag met een medicinale shampoo gewassen. Uit het bloedonderzoek kwam dat hij allergisch was voor huisstofmijt en schimmels, dus heel de boel omgegooid om hem zo goed mogelijk te beschermen.
Ook hebben we zijn schildklier laten testen, maar ook hier kwamen geen verontrustende dingen uit.

Ondertussen hadden wij ook een afspraak gemaakt met een homeopaat, die met Luca aan de gang is gegaan. In eerste instantie hebben we vooral op zijn innerlijke gemoedstoestand gewerkt en nu zijn we bezig met zijn immuunsysteem.

Ook staat Luca volledig op de Lotgering en krijgt de dubbele hoeveelheid.
Z'n haren beginnen nu wel iets terug te komen, hij heeft geen jeuk, zijn ontlasting is goed en niet overmatig veel, maar hij blijft zo mager.
Luca weegt op dit moment 27 kilo.

Wat kan ik in godsnaam nog meer doen? Ik wil hem zo graag helpen, maar ik weet het gewoon niet meer.
Is er iemand die iets in dit verhaal herkent? Of iemand die misschien nog een idee heeft.

Alvast bedankt voor het lezen ;)
Door charmed
#2681963
Van zymoral staat bekend dat dat lang niet zo goed werkt dan verse pancreas, daarom is je hond wellicht zo mager. Mijn Kalin had heel veel problemen met Zymoral, vooral ook maagpijn. Pas toen ze overgegaan is naar verse pancreas (voer) is ze mooi geworden van gewicht, hongerig blijven ze wel. De hoeveelheden waren wel veel meer dan normaal een hond zou krijgen, maar zij was het gewoon nodig. Je hebt in KVV pancreas versies, van Carnibest, dan zou je denk ik wel even moeten vragen of daar geen gluten inzitten. Er zijn ook nog wel andere merken die pancreas hebben, 1 merk heeft geloof ik pancreas versie met zalm. Of je moet verse pancreas kopen.

De pancreas moet altijd op 30*C gevoerd worden. Dus het eten in een zakje, dat weer in een bakje met kraanwarm water hangen tot het op temperatuur is en dan geven. Dan ben je de zymoral ook niet meer nodig.

Wat betreft het andere kan ik je niet mee helpen.
Door Kamatz
#2682275
Dank je wel voor je reactie ;)

Met verse pancreas ben ik al bezig, maar ik krijg geen respons terug omtrent pancreas.
Er zit hier maar één slager die nog zelf slacht, dus de keuze is heel erg beperkt...helaas.

Ik zal eens kijken of er idd pancreas Lotgering is.
Door sella
#2682305
Ik heb mijn epi duitse herder humane pancreas verteringspillen gegeven, dat was natuurlijk. Ik heb ook een humane regeneratie natuurlijk middel gegeven.
Ik moet zeggen dat dit het leven een stuk dragelijker heeft gemaakt.
Ondertussen heb ik geleerd dat probiotica ook heel belangrijk is voor de werking van de pancreas.
Door inni
#2682456
Ik kreeg hier op bp de raad om mijn hond "tryplase" te geven het hielp maar destijds lang niet zo goed als verse paancreas wat hij nu krijgt (1/4 - 1/5 bovenop zijn voer)en stilletjesaan is zijn gewicht weer normaal (een termijn van +- 9maanden)
Hij blijft wel reuze-honger hebben........of......hij eet nu liever omdat 't geen problemen opleverd en is niet meer om de paar dagen/weken aan de diarree.
Door Lizzy
#2682509
Als je hond last heeft van de alvleesklier, lijkt me die baggervette Lotgering nou ook niet echt bevorderlijk voor zijn gezondheid.... Het Islam Centrum in Rotterdam verkoopt verse pancreas. Heb je mogelijkheden om daar te kopen misschien? Carnibest heeft ook een pancreas versie.
Door Kamatz
#2683045
Ik denk dat dat baggervet wel mee zal vallen, aangezien Luca om het minste geringste aan de schijterij gaat.
We hebben al zoveel merken geprobeerd, van smuldier, duck, carnibest en ik moet zeggen dat zijn ontlasting er nog nooit zo goed heeft uitgezien.

Hij heeft nu donkere compacte drollen zeg maar en dat kon ik van dat andere voer niet zeggen.
Ik ga zoiezo verder informeren naar verse pancreas, heb alweer een paar telefoonnummers gevonden wat ik kan proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door