Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door the dude
#257648
Gisteravond er nog eens goed over nagedacht, en jullie suggestie probere nte verwerken, met dit menu wilde ik volgende week gaan beginnen:

MA
kippebout 300 gr
eitje 60 gr
groente 100 gr

DI
lamsnek 200 gr
lamshart 200 gr

WO
kippebout 300 gr
groente 100 gr

DO
sardientje 200 gr
groente 100 gr

VR
kalfsspareribs 400 gr
eitje 60 gr

ZA
kippelever 200 gr
groente 100 gr

ZO
karkas 200 gr
restje 150 gr

DI & ZA zijn de 'laxeer' dagen en woensdag is vis dag. Op deze manier eet hij twee keer botten, voor een dag laxeren, wat volgens mij een goede stoelgang moet opleveren.
MA, WO, DO & ZA groente voor de verdeling.
2 dagen van 460, 2 van 400, 2 van 300 en 1 van 350.

de verdeling = 60% vleesbotten, 15% groente, 15% orgaanvlees, 10% overig.

totaal is het 2670 gr. voor een hond van 14 kilo, die vrij veel voer nodig heeft.

Is dit een goed menu om te beginnen ?
Laatst gewijzigd door the dude op wo 09 feb 2005, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#257665
Ik vind het er goed uit zien hoor!
Ik doe het ook pas sinds een paar weken volgens die percentages, dus ik ben nog niet echt heel erg ervaren.
Ik barf wel al een jaar maar ik woog niks.
Veel succes verder!
Door the dude
#257711
[quote="Lizzy"]
Ziet er in mijn ogen gewoon goed uit. Ik zou zelf wel ook vuile pens gaan geven als ik jou was.
[/quote]
Ja, dat ga ik zeker doen, maar eerst ff zoeken waar ik dat kan kopen.
Door the dude
#267652
brrrrrrrrr

Gisteren pens gegeven, wat een lucht kwam daarvanaf ! *kots* Paco werd er helemaal wild van die vond het heerlijk maar voor de baasjes was het minder.

Ik had het ingevroren gekocht, en tijdens het ontdooien in de magnetron ging ik echt bijna over mijn nek.

Dit was dan nog schone pens, ik wil echt weten hoe vuile pens ruikt.....
Door Jolly
#267675
heb je het in de magnetron laten ontdooien? of heb je de magnetron aangezet en die het werk laten doen? :o

Ik hoop op het eerste.

Tja als je het wel verwarmt hebt ( en dat doet een magnetron ookal staat deze op de ontdooi stand), dan gaat het idd meuren ja.

Verse pens stinkt niet, echt niet.

Wat voor merk was dat wat je had?

Ik weet van vroeger dat de pens die in bakjes in de vriezer van de supermarkten wordt verkocht wel meurt, heb nu een paar keer verse pens gehad en ik weet nu dat pens dus niet hoeft te stinken.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 22 feb 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#268186
Ohh jeeeee.... nee, pens mag je absoluut niet in de magnetron ontdooien! Niet alleen stinkt het dan de pan uit, tevens gaan juist de gezonde bacterieen en enzymen kapot!
Door Laura2004
#268195
[quote="Jolly"]
heb je het in de magnetron laten ontdooien? of heb je de magnetron aangezet en die het werk laten doen? :o

Ik hoop op het eerste.

Tja als je het wel verwarmt hebt ( en dat doet een magnetron ookal staat deze op de ontdooi stand), dan gaat het idd meuren ja.

Verse pens stinkt niet, echt niet.

Wat voor merk was dat wat je had?

Ik weet van vroeger dat de pens die in bakjes in de vriezer van de supermarkten wordt verkocht wel meurt, heb nu een paar keer verse pens gehad en ik weet nu dat pens dus niet hoeft te stinken.
[/quote]
Ik koop altijd verse pens en dat stinkt echt verschrikkelijk. Alleen schone pens stinkt niet, maar vuile pens altijd hoor.
Door Lizzy
#268197
Ik vind vuile pens helemaal niet stinken! Zo lang het vers is. En ik heb een delicaat vegetarisch neusje! Pens stinkt alleen als het verkeerd behandeld is of niet vers is. Tenminste, da's mijn mening. Feitelijk....., echt verse pens ruikt vrijwel niet eens!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#268219
Het maakt niet zoveel uit dat hij deze pens in de magnetron heeft ontdooid want het was schone pens, daar zit al praktisch geen voedingswaarde aan.

Voortaan vuile pens kopen en gewoon laten ontdooien, hier ontdooit alles in een emmer met deksel erop
Door the dude
#268221
[quote="Lizzy"]
Ohh jeeeee.... nee, pens mag je absoluut niet in de magnetron ontdooien! Niet alleen stinkt het dan de pan uit, tevens gaan juist de gezonde bacterieen en enzymen kapot!
[/quote]
OK, dat wist ik niet

Hoe ontdooien jullie dat dan ? (mijn vriezer is nogal koud dus het duur meestal wel even voordat het ontdooit is.)

Dat stinkspul wil ik liever niet in de koelkast/keuken hebben staan.

Ik ben trouwens een echte hagenees en die pens rook echt naar koeien etc. Geuren die ik totaal niet gewend ben, en dus ook echt enorm vind stinken. Misschien dat jullie meer het buitenleven gewend zijn en het niet meer ruiken ;)
Door the dude
#268222
[quote="sylvia"]
Het maakt niet zoveel uit dat hij deze pens in de magnetron heeft ontdooid want het was schone pens, daar zit al praktisch geen voedingswaarde aan.

Voortaan vuile pens kopen en gewoon laten ontdooien, hier ontdooit alles in een emmer met deksel erop
[/quote]
hmmm

ik zoek me echt helemaal lens, maar ik kan die vuile pens dus echt nergens vinden, overal kijken ze me ook echt raar aan.
Door Lizzy
#268230
[quote="the dude"]
OK, dat wist ik niet

Hoe ontdooien jullie dat dan ? (mijn vriezer is nogal koud dus het duur meestal wel even voordat het ontdooit is.)

Dat stinkspul wil ik liever niet in de koelkast/keuken hebben staan.

Ik ben trouwens een echte hagenees en die pens rook echt naar koeien etc. Geuren die ik totaal niet gewend ben, en dus ook echt enorm vind stinken. Misschien dat jullie meer het buitenleven gewend zijn en het niet meer ruiken ;)
[/quote]

Ik woon in Zoetermeer ;D ;)!

Je kunt de pens momenteel (winter) ook in een afgesloten emmer buiten bewaren. In de zomer zou je het in een afgesloten bakje in de koelkast kunnen bewaren. Of doe net als ik: koop een hondenkoelkast ;D! (ik ben vegetarier en vind het echt ruim smerig om vlees in mijn eigen koelkast te bewaren dus sinds een jaartje of wat hebben de honden een eigen koelkast. Deze staat ook lager als onze eigen koelkast omdat het de plek is waar alles moet ontdooien).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door