Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Qwea
#2682098
Oke, het volgende :

Baloe (Mijn golden van 13,5) loopt sinds 4 weken echt verrot. Erger dan dat hij liep en vanwege de artrose liep hij al niet zo lekker. Nu ben ik vandaag bij het MCD geweest in Amsterdam. Hij is gezien door de orthopeed. Het is goddank geen tumor of neurologische aandoening zoals mijn eigen dierenarts eerst dacht. Er zijn foto's gemaakt, en ja, erge artrose.

Nu zijn we van carprodyl 50mg per dag overgegaan op Onsior icm tramadol, 3,5e week lang. Het gaat met ups en downs. Hij loopt iets beter dan die ene Zondag 4 weken gelee (toen alle ellende begon) maar hij loopt slechter dan voor die 4 weken. Hij zwaait zijn knie ook naar buiten, zodat hij hem niet hoeft te buigen.

Nu is hij van de Onsior afgehaald en moeten we hem 1 en een kwart Rimadyl geven, om te kijken of dat een iets betere werking heeft dan de Carprodyl. Zo niet (3 weken proberen) kunnen we hem nog een prednison injectie in zijn knie geven.

Nou, lang verhaal iets korter maken : Een vriendin wees me op acupunctuur. Die heeft een vriendin die dat ook bij haar hond heeft gedaan en die heeft er baat bij. Ik ben heel eerlijk, ik ben onwijs sceptisch. Ik geloof in dat soort dingen niet zo. Maar goed, misschien kunnen jullie ervaringen mij overtuigen.

Heeft iemand hier een hond met artrose waarbij acupunctuur is toegepast? En zo ja, wat zijn de effecten?

Die vriendin wees me op http://huisdierenacupunctuur.nl . Daar is die vriendin van haar ook heen geweest. Ik woon in Den Helder, Den Haag is een pokke end rijden, boeit niet, maar als meerdere mensen met 1 arts goeie ervaringen hebben en dat is in Utrecht, Den Haag, Rotterdam, whatever... wil ik dat ook best proberen. Brabant en Limburg zijn niet echt een optie, ik vraag me af of Baloe de auto zo lang tof gaat vinden met zijn knietjes.
Door Toetkonijn
#2682215
Onze vorige bobtail had artrose en dat hebben we laten behandelen met acupunctuur. Ze is daardoor een hele poos van de Rimadyl af geweest en deed het goed. Ik kan acupunctuur op basis van onze ervaring aanraden. Onze DA is Hella Mentjox uit Capelle a/d IJssel, maar Connie (flodderendwarrel) heeft hele goede ervaringen met een DA in Noord-Holland. Ik geloof dat zij ook acupunctuur doet. Misschien is dat voor jou qua reizen beter te doen.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2682272
Toetkonijn schreef: Onze vorige bobtail had artrose en dat hebben we laten behandelen met acupunctuur. Ze is daardoor een hele poos van de Rimadyl af geweest en deed het goed. Ik kan acupunctuur op basis van onze ervaring aanraden. Onze DA is Hella Mentjox uit Capelle a/d IJssel, maar Connie (flodderendwarrel) heeft hele goede ervaringen met een DA in Noord-Holland. Ik geloof dat zij ook acupunctuur doet. Misschien is dat voor jou qua reizen beter te doen.
Ik las op hondenforum ook al over Hella :o

Ik ga even flodderendwarrel een berichtje sturen. Ik ga gewoon acupunctuur proberen! Dank je wel!
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2682491
flodder en dwarrel schreef: kijk ook daar voor op http://www.scwd.nl/index.php?page=Home
Dank je wel. Net mijn dierenarts in Drenthe gebeld, die doet ook aan acupunctuur en ziet dus wel goede dingen ermee. Dus, we gaan voor acupunctuur. Nu eens zien of iemand in de buurt dat geeft.

Wilde acupunctuur icm met Harpagophytum D6 gaan geven
#2682564
Qwea schreef: Dank je wel. Net mijn dierenarts in Drenthe gebeld, die doet ook aan acupunctuur en ziet dus wel goede dingen ermee. Dus, we gaan voor acupunctuur. Nu eens zien of iemand in de buurt dat geeft.

Wilde acupunctuur icm met Harpagophytum D6 gaan geven
ik zou het middel samen met de da bespreken waar je voor acupunctuur gaat

Flodder is enorm opgeknapt van een kuurtje anarthron

hier heb je info: http://www.hethazewinkel.nl/service/art ... anarthron/
Gebruikersavatar
Door Qwea
#2682568
flodder en dwarrel schreef: ik zou het middel samen met de da bespreken waar je voor acupunctuur gaat

Flodder is enorm opgeknapt van een kuurtje anarthron

hier heb je info: http://www.hethazewinkel.nl/service/art ... anarthron/
Thnx. Anarthron is een voedingssup? Zoals primeval?

En hoe staat men ten opzichte van fysio met artrose?

edit : aah, injectie basis dinges. Ik ga even ervaringen zoeken.
Laatst gewijzigd door Qwea op di 28 mei 2013, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door